deuk in board!

Door: daan3 Reacties: 23 Hits: 1111
daan3 11 July / 2009 / 19:32
hallo medekiters

mijn LF recoil die ik net nieuw heb 3 weken ofzo
blijkt na een sessie een fixe deuk in de voorkant dus op de rail te hebbenlijkt of hij ergens op is geklapt ofzo.
heb zelf geen idee wat de oorzaak is maar heb nu wel een mooie deuk van 1 cm en 5 mm diep in me board
maar wat blijkt later dat me boven dek al 5 cm naar bijde kanten is los is gelaten en ongeveer 2/3 cm diep al..
heb er nog wel gewoon later mee gevaren en schuurt gelukkig niet verder maar wat doet dit verder met de binnen kant van het board? en hoe zou ik dit kunnen repareren? zat er zelf aan tedenken kit er in tegooien en hem dicht teknijpen met lijmklemmen en daarna alles netjes opschuren enhopen dat het waterdicht is wat is mischien jullie ervaring en het slimst om tedoen?

mvg daan
Antixsports.com Liquid Force

Morres 11 July / 2009 / 19:34
foto

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

jojo 11 July / 2009 / 19:38
valt hij niet meer onder garantie?
My chicks rocken!

jobjol 11 July / 2009 / 19:40
Ik heb hetzelfde met mijn bordje.
Maak de deuk goed schoon en probeer het wat te schuren.
Daarna vullen met epoxy hars.
Overtollig epoxy hars dat uitsteekt kan je er vanaf schuren als het uitgehard is.
Succes! Smiley
No comment

jobjol had een 0 sterren sessie in Petten met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Naish Torch (2012)

swiftenaar 11 July / 2009 / 19:48
dnek nog steeds dat het gewoon garantie is daanSmiley ff mailtje van de importer afwachten
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Morres 11 July / 2009 / 20:12
lijkt me toch echt schade van buitenaf, dus geen garantie

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Bignelis 11 July / 2009 / 21:12
Ha Daan,
Balen man. Jobjol geeft de enige juiste suggestie. Het lijkt mij datje ongemerkt je board beschadigd hebt. Dit gooien op garantie is onjuist en gaat je ook niets opleveren. Ik neem aan dat je zeker weet dat je het board zonder schade gekocht hebt.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

extremekiter 11 July / 2009 / 21:16
Heb je een foto? Lijkt erop dat er epoxy tussen moet en dan dichtklemmen.
Ik kan hem evt ook proffesioneel voor je repareren.

Eddy
W W W . V E R S U S S H O P . N L

Magic_Ed 12 July / 2009 / 08:54
Garantie roepen bij duidelijke contact-schade vind ik echt stupide!

Ik ben erg voor het harder aanpakken van kitesurfzaken voor het afschuiven van garantie, maar het spel moet wel van twee kanten eerlijk gespeeld worden. De winkel is er niet om je te behoeden voor alle mogelijke problemen.

Oplossing: epoxy en lijmklemmen of neem contact op met Eddy.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

daan3 12 July / 2009 / 10:33
klik voor een grote versieklik voor een grote versie
dit zijn 2 fotos mischien niet helemaal mooi scherp gestelt maar beter kon ik ze niet krijgenSmiley
denk zelf ook niet dat het onder gerantie valt aangezien ik het zelf heb gedaan en geen fabrieks fout is
eddy laat anders maar ff weten of je het kan maken en hoeveel dat dan gaan kosten enzo?

gr

keesje 12 July / 2009 / 10:54
gewoon varen man.
en als je er iets van merkt tijdens het varen dan moet je het repareren.Smiley

extremekiter 12 July / 2009 / 11:09
Valt reuze mee.

Bramen eraf schuren en de rest effe dichtlijmen met epoxy of secondelijm.

Bignelis 12 July / 2009 / 11:19
Tja.....je kan er ook gewoon op doorvaren.....als het dan over een seizoentje of wat zorgt voor een goede reden om je board te vervangen...hoef je niet op zoek naar een goeie reden...
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

bluppie 12 July / 2009 / 11:36
Wat al wordt aangegeven, beetje bijschuren eventueel beetje epoxy erop doen en dan lekker doorvaren.
Denk zelfs dat het laatste niet eens nodig is.

daan3 12 July / 2009 / 12:21
ja ik vaar er nu ook op door maar wil het wel gerepareerd hebben want hoorde van iemand op het strand dat het nu gaat rotten aan de binnenkant en me board waarscheinlijk na een half jaar is afgeschreven en als ik hem kan laten maken waarna ik er langer mee door kan varen en hij er weer mooi uitziet doe ik dat liever natuurlijk

extremekiter 12 July / 2009 / 12:54
Liquid force heeft een schuimkern, ik weet niet zeker of dit closed cell foam is, maar ga daar wel vanuit, dus zal waarschijnlijk geen extra water opnemen. Wel is er de kans natuurlijk dat het na een tijdje verder open gaat.

daan3 12 July / 2009 / 13:03
oke nouja bedankt voor reacties! word dus maar dichtlijmen met 1 sec lijm dichtklemmen en opschuren en daarna weer keihard beulen! thx

Magic_Ed 13 July / 2009 / 07:09
Quote: daan3 - 12 juli, 2009 (15:03)
oke nouja bedankt voor reacties! word dus maar dichtlijmen met 1 sec lijm dichtklemmen en opschuren en daarna weer keihard beulen! thx

Smiley

Epoxy, geen 1- seconde lijm. Epoxy blijft, mits in de goede verhouding aangebracht, enigszins elastisch. Seconde lijm zorgt voor een brosse verbinding, soms erg handig, maar niet voor kiteboards!
w w w . v e r s u s s h o p . n l

jojo 13 July / 2009 / 07:37
helemaal met magic ed eens, geen seconde lijm gewoon Epoxy er over heen weet je zeker dat het goed zit!
My chicks rocken!

daan3 13 July / 2009 / 16:33
oke ik zal ff op me werk informeren over die epoxy en dan plakken,schuren en VAREN! thanks

thor 13 July / 2009 / 17:17
je kan bij de bouwmarkt epoxy lijm kopen ik geloof dat het rond de 10 euro kost.
www.kite-base.nl - Ocean Rodeo

thor had een 4 sterren sessie in Amstelmeer met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Griffin Kiteboarding Argonaut (2010)

gjxl 13 July / 2009 / 17:47
Als er inderdaad water is doorgelaten, moet je wel eerst de schuimkern goed laten drogen voordat je hem dichtkit. Anders krijg je alsnog problemen.

--Remco-- 13 July / 2009 / 18:40
Jij was tog niet degene die op lemmer op het houtenpiertje sprong Smiley
'Ride it Hard'

--Remco-- had een 1 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 6 - 10 knots op zijn SlingShot TurboDiesel (2006)

daan3 14 July / 2009 / 16:40
hey ramco nee dat was ik niet :P zie jou trouwens wel eens varen op lemmer werk bij dorr jachtbetimmering daaro bijna aan het strand ;) kom nog wel een keer met mooi weertje smiddags daaro kiten Smiley zit telkens tekwijlen als ik jullie zie varen en ik lekker zit tewerken..
maar ik heb even navraag gedaan op me werk we hebben nog epoxy en een mooie spuitcabine waar ik kan lijmen en andere troep waar ik het mooi mee kan maken ik zal morge ff fotos maken als hij gerepareert is!

ltrs