Gaastra VS Cabrinha

Door: smidts Reacties: 26 Hits: 2435
smidts 10 September / 2009 / 09:21
Hi,

Ikzelf ben een beginnende kiter en heb advies nodig bij aankoop van materiaal. Ik weeg 85 kg en zoals gezegd een beginner.

Nu heb ik twee kites op het oog om te kopen.

Een Gaastra Spyder van 2007 met dito bar of een Cabrinha Switchblad van 2006 met een bar van 2007. De Cabrinha heeft een professionele herstelling in het zeil, de Gaastra heeft geen herstellingen.

Ze vragen ongeveer dezelfde prijs voor de kites.

Is er een verschil in kwaliteit? Is de Gaastra minder geschikt voor beginners?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Highmen 10 September / 2009 / 13:53
Gaastra toch? Of niet Morres? Smiley
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

fietspomp 10 September / 2009 / 14:28
moet je niet aan morres vragen kent maar een merk
www.funsportmakkum.nl / windsurfland.nl /

Mosquito 10 September / 2009 / 15:15
Lijkt me sterk. Volgens mij is de 2006 met catrollen en de 2007 zonder catrollen op de bar.

smidts 10 September / 2009 / 15:42
Thx voor de reacties.
Ik heb ondertussen een mooie review van de Gaastra gevonden.(wel in het Duits)
http://surfforum.oase.com/showthread.php?t=36453

Denk dat ik idd voor de Gaastra ga, hij is iets nieuwer en ziet er mooi uit, al is dit niet zoo belangrijk :-)

Het enige waar ik nog mee zit is dat de Gaastra geen 100% depower heeft en als beginner schrikt me dat precies toch een beetje af..

De 2007 was denk ik zonder catrollen..

Morres 10 September / 2009 / 16:13
Quote: fietspomp - 10 september, 2009 (16:28)
moet je niet aan morres vragen kent maar een merk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Interpunctie & doe even sneu dat ik maar een merk ken, van je vrienden met je het hebben blijkbaar...

Ik heb al jaren geen cabrinha gevaren, dus ik kan je er niks over zeggen. Kan je wel melden dat de spyder een leuke kite is, maar neem liever een jekyll, tig keer beter.
100% depower is trouwens overated, A: is het niet zo, B: is het schijnveiligheid.
Wat moeten de kites kosten? Want voor 550 koop je mijn jekyll 2009 8m² met bar, zgan. en voor 719 koop je 'm nieuw n de winkel.
Quote: Highmen - 10 september, 2009 (15:53)
Gaastra toch? Of niet Morres?

1 voor jou :P

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

smidts 10 September / 2009 / 17:23
Ongeveer een 280 eurootjes zou die kosten. Dus dat valt heel goed mee. Het zou men eerste kite in aanschaf zijn en heb besloten om inderdaad voor de Gaastra Spyder te gaan. Anders zit ik binnen 4 weken nog steeds het internet af te schuimen en reviews te lezen.. Smiley

Iedereen bedankt voor het advies!

smidts 10 September / 2009 / 17:24
Kite is trouwens een 12m², heb me laten vertellen dat dit een goeie grootte is om mee te beginnen..

Marc_87 10 September / 2009 / 22:43
Quote: Mosquito - 10 september, 2009 (17:15)
Lijkt me sterk. Volgens mij is de 2006 met catrollen en de 2007 zonder catrollen op de bar.

In 2007 had Cabrinha ook nog gewoon barren met katrollen hoor dus het kan wel degelijk.

Voor welke kite ik zou gaan? De gene die in de beste staat is mits de prijs goed is.
Met bij de kites kan je prima beginnen.
Powered by Flysurfer

smidts 11 September / 2009 / 10:42
Heb de Gaastra gekocht, deze had geen herstellingen en zag er nog het nieuwste uit.

Nu zo snel mogelijk gaan testen Smiley

Thomas79 11 September / 2009 / 12:47
Quote: smidts - 11 september, 2009 (11:42)
Heb de Gaastra gekocht, deze had geen herstellingen en zag er nog het nieuwste uit. Nu zo snel mogelijk gaan testen

Veel succes, maar heb je eigenlijk al lessen gevolgd ?

jojo 11 September / 2009 / 13:56
gaastra max 12m2 uit 2008 500 compleet!
interesse moet je ff mailen
My chicks rocken!

stefarius 11 September / 2009 / 14:46
Hoi smidts,

Vergeet de Gaastra spider, de kite is niet geschikt voor een beginner! Heb een ex-cursist 2 nivo's zien dalen nadat zij deze kite heeft gekocht.

De spider is explosief in zijn kracht tijdens de vluchtlijnen, tijdens het draaien verliest hij zijn druk. Door gebrek aan druk/kracht op de stuurlijnen kun je de kite niet altijd voelen. Voor een beginner dus geen aanrader!

Oke lees wat verder dat je hem al hebt gekocht! Om de prijs en de nieuwigheid, en bevalt hij?

kitemobile.nl * kitefinder.com

smidts 11 September / 2009 / 14:54
Moet hem nog toekrijgen, dus nog niet kunnen testen. Nu de prijs viel echt wel mee, als ik merk dat ik er geen vorderingen mee maak, kan ik deze nog steeds houden voor later. We zijn met een groep vrienden waar ik zo de newbie ben, de rest hebben genoeg ervaring en kunnen me met raad en daad bijstaan..

Thomas79 11 September / 2009 / 14:57
Dus geen les gehad en vrienden die altijd zullen helpen (maar je wel een niet-beginnerskite laten kopen) ?

Heb je al een bijkomende verzekering ? (want ik denk dat je die wel kan gebruiken)

stefarius 11 September / 2009 / 15:09
Hoi Smidts,

Ik ga ervan uit dat je lessen hebt gevolgd.
Probeer de 12m met niet teveel wind en vraag iemand om je het eerste uur te helpen met de afstelling van je nieuwe kite.

Succes en welkom in ons natte wereldje.Smiley
kitemobile.nl * kitefinder.com

smidts 11 September / 2009 / 15:19
Lessen ben ik sowieso van zin om te volgen. ben al op het strand bezig geweest met een waroo 9m².

Ik ga zeker niet onverantwoord op men eentje deze toch wel "extreme" sport beoefenen. Daarvoor is het risico op ongevallen zowel voor mezelf als voor anderen veel te groot.

Dus ga niet zomaar het water op als ik de kite niet volledig heb leren kennen en verkies de stranden in Nederlan, omdat deze lekker breed zijn en zo heb ik genoeg ruimte om te oefenen..

Het is een leerproces als een ander. De mensen die al kiten van 2002 ofzo vlogen met C-kites zonder enige goeie vorm van safety.. Die hebben het toch ook geleerd.?

Of ben ik hier verkeerd in?

johndoe 11 September / 2009 / 17:17
Quote: smidts - 11 september, 2009 (17:19)
Lessen ben ik sowieso van zin om te volgen. ben al op het strand bezig geweest met een waroo 9m². Ik ga zeker niet onverantwoord op men eentje deze toch wel "extreme" sport beoefenen. Daarvoor is het risico op ongevallen zowel voor mezelf als voor anderen veel te groot. Dus ga niet zomaar het water op als ik de kite niet volledig heb leren kennen en verkies de stranden in Nederlan, omdat deze lekker breed zijn en zo heb ik genoeg ruimte om te oefenen.. Het is een leerproces als een ander. De mensen die al kiten van 2002 ofzo vlogen met C-kites zonder enige goeie vorm van safety.. Die hebben het toch ook geleerd.? Of ben ik hier verkeerd in?

ik denk dat je dit inderdaad een beetje verkeerd ziet, omdat er toen haast geen lui waren die op het water stonden met kites. en tegenwoordig staan er iets meer mensen op het water die je wat aan kan doen, dus doe niet alleen jezelf een plezier maar ook kitend nederland en ga lessen volgen!!

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

smidts 11 September / 2009 / 17:33
Benjamin, ik heb reeds gezegd dat ik lessen ga volgen. Ben niet zomaar een waaghals die gevaar opzoekt ofzo. dat had ik reeds vermeld.

Ik besef ten volle dat als je niet weet waar je mee bezig bent, je een serieus gevaar kunt zijn voor jezelf en anderen. Mijn oorspronkelijke vraag van deze topic was een kite keuze. Deze werd beantwoord, echter met verschillende meningen.

Ik wil alleen niet materiaal aanschaffen om volgend jaar opnieuw ander materiaal te kopen. Daarom men oorspronkelijke vraag. De reviews die te vinden zijn op het internet zeggen dat de Spyder een goede keuze is voor een beginner en waar men later ook nog iets aan heeft.

Ik ga heus niet met 25 knopen ff tussen kiters staan als ik niet weet hoe ik de kite moet controleren...

Ik vroeg me af waar best lessen te volgen, of België of Nederland. Nederland heeft bredere stranden dus misschien iets geschikter? Dunno..

justin 11 September / 2009 / 17:51
Hitler vs Osama Bin LadenSmiley
Geit

smidts 11 September / 2009 / 18:03
Waarmee je wil zeggen dat zowel de Switchblade als de Spyder niet geschikt is voor beginners?

Als ik lessen neem zal ik sowieso wel met een kite van de school in kwestie varen. En natuurlijk gaat het niet bij één les blijven. Eerst controle, dan nog eens controle nog eens controle, dan waarschijnlijk bodydraggen en achteraf met een plankje onder men voeten.

Dan met de Spyder oefenen..

Lars91 11 September / 2009 / 20:50
Quote: justin - 11 september, 2009 (19:51)
Hitler vs Osama Bin Laden

Dat er nu betere kites zijn om te kopenSmiley
Fuels en een matras voor weinig wind

Lars91 had een 5 sterren sessie in Workum met maar liefst 15 - 19 knots op zijn SlingShot Fuel (2007)

Morres 11 September / 2009 / 21:27
voor zn budget heeft ie een prima kiteje. Moet toch ergens beginnen, hij neemt les, dus hij kan zich straks prima redden.
Wat Stef(arius) zegt is enigzins waar, maar lang niet zo erg als hij doet overkomen. Maar zoals ik al zei, je was beter af met een jekyll. Maar ik snap ook dat je aan een budget zit Smiley

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

ronald777 11 September / 2009 / 21:31
je kan ook een grote eikenhouten balk kopen...
13 bullaroo 9m waroo 3e boards, spleene, dakine

smidts 12 September / 2009 / 05:39
Bedankt Morres voor je advies.Is inderdaad een budget kwestie.. Niet iedereen gooit er direct zoveel geld tegenaan..

@Ronald777:
sure dude, mooie opmerking Smiley heb ik echt heel veel aan, thx!!