Hoe gear meenemen op de fiets?

Door: Leozonderdeo Reacties: 33 Hits: 7705
Leozonderdeo 23 September / 2009 / 20:15
Hoe neem je je gear op een handige manier mee op de fiets?

Ga je met wetsuit en trapeze aan naar je spot toe? (te warm, als het aan mij ligt)

Ik heb een cabrinha kitetas, maar hier zitten te kleine riempjes op om mijn board te dragen.

Als iemand een hele grote of praktische tas weet, graag doorlinken.

Laat je horen Smiley
Axe Boss Adidas 8x4

wazzaah 23 September / 2009 / 20:16
Karretje maken Smiley
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

vroef 23 September / 2009 / 20:17
bolderwagen met een touwtje vastmaken aan je bagagedrager.

vroef had een 0 sterren sessie in Muiderberg met maar liefst 12 - 16 knots op zijn Naish Torch (2013)

dennisr 23 September / 2009 / 20:19
Zet een rekje voorop je fiets daar kan je je board opleggen (wel een handdoek onder doen) en dan je kitetas erop! Rugtas om met je wetsuit enzo en fietsen maar!Smiley

Ohja let wel op voor tegenliggers die kunnen soms nog wel eens lastig zijn

Reindert94 23 September / 2009 / 20:25
ik doe het meestal met men longboard maar als ik met die fiets ga doe ik het volgende: Prop je pak bij je kite samen in een zak, board aan je zak en laat die rusten op het bagagerek en doe je harnas om je board. Heb natuurlijk met men slingshotzak veel meer ruimte dan bij die cabrinha's. Als ik me niet vergis zijn dat piek kleine zakje?
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

litewave 23 September / 2009 / 20:27
klik voor een grote versie

me, myself and i

Leozonderdeo 23 September / 2009 / 20:38
Hmmm het rekje op het stuur vind ik de meest praktische tot nu toe. Bolderkarretje is ook een okeeje optie, maar ik neem liever zo min mogelijk mee (hoor iets te vaak dat spullen worden gejat van het strand).

En ja, die cabrinha zakken zijn net groot genoeg om pomp en bar aan te hangen.

Keep it coming Smiley
Axe Boss Adidas 8x4

SlingyKites 23 September / 2009 / 20:55
Ik rijd op de brommer..

En ik doe mijn kitetas met bar en pomp op mijn rug en ik doe tussen mijn rug en me tas me boardSmiley
Me trapeze doe ik gewoon om me heup(over me jas heenSmiley)
En me tas met eten pak enz.. doe ik tussen mijn benen,, blijft dan gewoon zittenSmiley

Ps, wel oppassen met tegenliggers of smalle poortjes enz..

Naish Torch07 12m, Naish torch09 8m, Brunotti pro X model08 128x38. Opzoek naar vlieger/blowkart les

Crispijn 23 September / 2009 / 21:04
Kite op je rug, extra tas op je schouder en board op je stuur? Zo heb ik 't altijd gedaan naar 't station om vandaar uit met de trein naar een spot te gaan. Is even pielen maar je hebt iig aandacht! Smiley

Crispijn had een 2 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Ozone Instinct Light II (2008)

Marc_87 23 September / 2009 / 21:12
Kite op de rug, de rest dmv een spin vast maken op de bagage drager van je fiets.
Dat werkte bij mij altijd prima, het enige waar je op moet letten is dat je board aan
beide kanten iets uit steekt.
Powered by Flysurfer

Morres 23 September / 2009 / 22:18
gaastra's tassen hebben strap om je board achterop de tas te doen, ideal, er zijn genoeg merken die dat doen. volgens mij ozone ook, die verkoopt de tasse nlos (70euro)
Waarom vraag je je moeder niet gewoon ff een strapje erop te zetten/verlengen....

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Vission 23 September / 2009 / 22:21
In die opzichte heeft flysurfer wel iets makkelijks gemaakt..Kun je zo'n flap uitritsen board in doen vast maken met strapjes.
Ozone..Spleene..

jantje1994 24 September / 2009 / 04:55
trapeze om je midel doen tas op je rug board door de tas heen achter je rug langs
wetsuite maakt je vast aan je bagage drager
en fietsen maar

zeelandkiter 24 September / 2009 / 05:05
ik doe op mijn scooter altijd: kite met bar , pomp en trapeze op mijn rug,
en voorheen deed ik dan mijn board dwars voor mijn benen( tussen zadel en stuur zegmaar) maar heb daar 60 euro boete voor gehad! Smiley
dus nu aan de zijkant van mijn scooter met spanband vast.
en mijn pak en drinken en eten in mijn buddy.

www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

Roderick 24 September / 2009 / 06:02
Kun je niet gewoon met een spanband doen wat bij andere merken tassen wel standaard kan: Je board aan je kite vast maken?

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

-DAVE- 24 September / 2009 / 07:03
Ik doet ut nu zo, en me kitetas incl. pak, trapeze en pomp op me rug.
En nee, het bevalt me NIET!

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

seB 24 September / 2009 / 07:41
Ik woon denk ik 5 min. fietsen van zee af (niet zo heel ver dus, maar net te ver om te lopen) wat ik altijd doe is t volgende:

Pak aan, trapeze erover. Kite op mijn rug inc. bar en pomp (thuis goeduitzoeken welke maat je nodig hebt :P) en mijn board gewoon in de hand meenemen.

Gaaat opzich prima, maar het is wel warm (goede warming up :D)

Nature 24 September / 2009 / 07:54
Hehe Groot genoege tas doet wonderen.
had altijd 2 Kites 2 barren pomp wetstuit in mijn tas. en dan harnass gewoon om doen of aan een van die tas sluitingen hangen.

Board plat op t stuur met de Footstraps naar beneden klemt redelijk tussen het stuur. hand gewoon aan he handvat en een vingertje door de strap.

Voordeel: kost geen extra kracht.
Nadeel: bij hobbeltjes stuiterd je board op je stuur als die wind vangt en je niet snel genoeg bent met je ander hand kan je een slag tegen je kop krijgen (doet geen pjin maar wel komisch)

Ik deed altijd mn tas op zn allergrootst zetten zodat die eigenlijk op de bagage drager leunt.

Maargoed heb nu maar weer met de auto want de zomer is over:P
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

duckman 24 September / 2009 / 08:09
Gewoon zo?
2 kites, board, trapeze, wetsuit. Alles wat je nodig hebt.

Airush Generator 7,5, 9,5; 11,5, Underground FLX 32

sthijs 24 September / 2009 / 09:40
mooi fietsjeSmiley

pimpoldi 24 September / 2009 / 11:18
hoppa ik knal em op me tomos snorfietsie met een kinderkarretje erachter, rugleuning eruit en er past in: 2/3 boards, 2/3 tassen, en 2/3 trapezes. bij 3 van alles moet ik wel wat rustiger rijden ((want bij de 90/100 gaat hij dan een beetje schommelenSmiley))
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

Lassie 24 September / 2009 / 12:40
een bagagedrager 'voor' met een 'curver-kist' erop.
Gaat veel kg's in, board er bovenop, kite op rug.
look before you leap

keesje 24 September / 2009 / 12:42
ikke fiets gewoon,
een slingshot kite op mijn rug, in die slingshot tas zit een kite met een trapeze eromheen, en pak erbij gepropt,
daarachter een tas van mijn 7 core kite, aan het ding voor je board vast gemaakt. en je board in je ene hand en met je andere hand fietsen, het lukt tot nu toch nog goed, (alleen als je langer als 10 minuten moet fietsen dan een tussenstop nemen, het sloopt je rug echt, niet normaal

casplant 24 September / 2009 / 13:05
ik gooi gewoon me kranten tassen achterop me spartamet kites in de ene kant en boardje met pak aan de anderekant in de tassen en dan boardje met één hand vast houden.

Stuiver 24 September / 2009 / 13:25
gewoon de boel aan & gaan.
Wetsuit kun je eventueel in je tas proppen. dat kan vaak net an...
bordje in de hand. trapeze inderdaad om.

en t snot voor de ogen fietsen!!!