Ik weet dat er al eerder topics over zijn geweest, maar ik ben nog op zoek naar tips om met je kite te starten vanaf een zeilboot. Zoals eerder gezegd ben ik met mijn zeilboot op wereldreis (www.doeidoei.org) en over twee dagen lig ik waarschijnlijk in de baai van Essaouira voor anker. Als iemand tips of ideeen of filmpjes heeft, graag!
je kite oppompen en dan van de boot zwemmen en dan iemand anders vanaf de boot je kite buitenboard hangen en dan los latten als je lijnen gespannen staan hoop dat je er wat aan hebt
Stoppen hoeft niet moeilijk te zijn... rakje tot de spiegel, op de boot stappen, kite releasen en binnenhalen... Bij het starten misschien gebruik maken van de waterstart...?
Als je je kite opruimt de lijnen aan je kite laten zitten. Ga je weer kiten, kite oppompen en je lijnen achteruit zwemmend weer afrollen, dan kijken of je lijnen nog goed zitten en degene die aan boord zit kan je kite oplaten. Wat ik wel heb gezien, is dat als er meerdere gaan kiten ze de kite na het launchen met de depowerloop vast zetten aan board en dan de volgende kite weer oplaten op de hiervoor beschreven manier. De laatste die de kite van board opliet pakt dan de kite die met zijn loop aan board vastzit en spring met de kite in de lucht van board.
als je een 5e lijn hebt en je wilt stoppen haal je die gewoon helemaal binnen en om op te starten doe je
gewoon je kite onderste boven en laat je met je 5e lijn je kite rustig afdrijven.
liquid force hifi-comp and liquid force contract 2011!
Registreerde: 28 July 2004
Ik weet dat er al eerder topics over zijn geweest, maar ik ben nog op zoek naar tips om met je kite te starten vanaf een zeilboot. Zoals eerder gezegd ben ik met mijn zeilboot op wereldreis (www.doeidoei.org) en over twee dagen lig ik waarschijnlijk in de baai van Essaouira voor anker. Als iemand tips of ideeen of filmpjes heeft, graag!
Allvast bedankt!