hoe lang gaat een kite mee

Door: boy12 Reacties: 11 Hits: 5421
boy12 24 October / 2009 / 07:30
hey

als je op internet kijkt zie je altijd andere tijden dat de kite meegaat maar hoe zit dat bij julie kites.zet er ook even bij hoe vaak je kite per week
moet nog beginnen

Bignelis 24 October / 2009 / 07:50
Goeie vraag. Een kite gaat natuurlijk langer mee als je er goed mee omgaat enzo. Economische waarde daalt hard het eerste jaar. Je moet rekenen op de helft afschrijven. Maar daarmee vliegt hij nog niet korter! Ik heb nu nog 3 ouwe Fuels uit 2004 liggen en die beulen nog steeds. Nou verg ik niet heel veel van mijn kites, maar kan me voorstellen dat alle new-school trucs en bijbehorende crashes de slijtage van de kite erg versneld.
Ik zou zeggen dat als je een kite van tussen de 1-2 jaar oud koopt dat die nog prima 2 jaar mee kan, afhankelijk van zn verleden...
Grote dromers denken. Grote denkers dromen

Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)

Magic_Ed 24 October / 2009 / 07:54
Wat beïnvloedt de levensduur van een kite:
- de kwaliteit van het doek
- hoe vaak kite je
- waar kite je (veel tropen = veel uv = snellere afbraak doek)
- hoe ga je met je materiaal om
- wat weeg je (vaak vergeten, maar omdat je meer druk nodig hebt als je zwaarder bent, heeft de vlieger ook meer te lijden)
- hoe vaar je (veel crashes, alleen maar cruisen)

Levensduur van een kite: tussen de 2 en 6 jaar.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

martinAIR 24 October / 2009 / 07:57
denk dat de zon uren die een kite heeft gehad heeft ook veel uit maakt.
gelukkig heeft NL meer !@#$%^&%$# weer dan 45graden dagen met thermische wind...
en wat Bignelis zegt..
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

martinAIR 24 October / 2009 / 07:59
en Ed was me voor..Smiley
Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

-DAVE- 24 October / 2009 / 09:01
Funest voor je kite is op het strand laten liggen en klapperen....
Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

daanbanaan 24 October / 2009 / 09:24
Smileyeen jaartje.... langer dan dat gaan ze meestal bij niet mee Smiley
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Magic_Ed 24 October / 2009 / 09:27
Wat Dave zegt.

Als ik in Brazilië ben: eerst lijnen uitlopen, dan pas kite oppompen en direct na de eerste sessie (meestal 2 uur) kite weer opruimen. Uurtje pauzeren (lekker in de hangmat) en daarna weer opnieuw lijnen uitlopen en kite oppompen!

Nature 24 October / 2009 / 10:20
Je kunt niet spreken van jaren dat die mee gaat wel van vlieguren.
Bij de een is 1 jaar hooguit 200 vlieguur en bij de ander is dat 800 degelijk verschil :)

Tevens zijn er inderdaad zoals bovengenoemd meerdere factoren die er toe doen.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

naishkiterbelgium 24 October / 2009 / 13:11
Is dat flapperen echt schadelijk voor je kite? Het is mss daarom dat de meer ervaren kiters zand over het volledige zeil vd kite gooien, en niet alleen in het midden?

Magic_Ed 24 October / 2009 / 13:14
Ja, dat flapperen slaat allemaal kleine beschadigingen in het doek van je trailing edge, met als resultaat een stuk doek zonder intern verband (een vaatdoek).

Dender 24 October / 2009 / 13:23
Ik heb mn dos begin zomer gekocht en heb er nou niet zo heel vaak mee gekite, maar als ik ermee kite dan ben ik wel aan het beuken en dat kan je wel zien aan de lijnen en het doek. Ik denk een jaartje a 1 1/2 jaar. en dan is het wel verstandig om iets nieuws aan te schaffen.

Dender had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 16 - 24 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)