Pijnlijke ribben met waistharnas

Door: vanbo Reacties: 22 Hits: 3040
vanbo 28 October / 2009 / 18:38
Heb al enige tijd last van pijnlijke ribben na een kitesessie.
Heb mijn mystic warrior al ingeruild voor een Dakine pyro, maar het probleem blijft bestaan.

Heeft er iemand dezelfde symptomen en bestaan er waistharnassen die minder op de ribben drukken?
vanbo

josha 28 October / 2009 / 18:43
misschien een zit proberen?
Duotone Vegas 9m - Jaime Textreme - www.kitemana.nl

josha had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 12 - 17 knots op zijn SlingShot Fuel (2008)

Reindert94 28 October / 2009 / 18:50
Je moet je harnas harder aanspannen. Hij mag echt niet meer kunnen bewegen en jij mag geen lucht meer krijgenSmiley dit is waarschijnlijk de oorzaak van je ribklachten
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

Reindert94 28 October / 2009 / 18:50
dubbelSmiley
FLYHIGH.BE & Airush gear

Reindert94 had een 4 sterren sessie in Blankenberge met maar liefst 18 - 23 knots op zijn Airush Wave (2016)

nickslose 28 October / 2009 / 18:52
Hat het eerst ook dat m'n ribben pijn deden, geen lucht kreeg en dat ik dehele tijd m'n buikspieren moest aanspannen omdat ik zo moe was. Maar na hem 3x gebruikt te hebben ben ik er helemaal aan gewend geraakt.

wazzaah 28 October / 2009 / 19:12
Zit harnas proberen, of session 2 van ocean rodeo. Heb ik zelf ook Smiley

Session 2 zitten smalle bandjes aan die t opkruipen van je trapeze tegengaan. Had ook last van de warrior kon ik echt niet mee kiten.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

daanbanaan 28 October / 2009 / 19:15
iid wat nicksloze zegt, je moet wat spiertjes kweken daarSmiley
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

naishkiterbelgium 28 October / 2009 / 19:29
Ik dacht dat waistharnassen altijd voor iedeen goed zaten?! idd, zitharnas proberen, dan komt je haak zelfs niet in de buurt van je ribben en heb je automatisch een steun in de rug om lekker relaxed te varen!

patrick020569 28 October / 2009 / 19:30
Idd niet een zit proberen maar een zit kopen. Veel veiliger ook, ik heb na een mislukte BL/KL mijn twee onderste ribben gebroken doordat spreaderbar van het harnas omhoog knikte. Ja ja ik weet het niet strak genoeg aangetrokken, Bull shit probeer maar eens een ruk van een loopende kite tegen te houden.
Nu met een zit ook veel mislukte BL/KL gehad nooit meer een probleem.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

harold 28 October / 2009 / 19:31
Ik had eerst een ook een beetje last met de warrior, wat je al zegt pijn aan je ribben.
Maar na een half jaar is dat weer overgegaan.
Misschien moet je kijken voor een Seat trapeze, mystic heeft volgens mij daar hele mooie van.
iets met vliegers ofzo

Magic_Ed 28 October / 2009 / 19:43
@Patrick020569: zelfde gehad, heeft inderdaad niets te maken met hoe strak je harnas zit. Wat wel helpt: safety niet aan chickenloop, maar aan... safety :-)
w w w . v e r s u s s h o p . n l

ostendlocal 28 October / 2009 / 20:17
Quote: patrick020569 - 28 oktober, 2009 (20:30)
Idd niet een zit proberen maar een zit kopen. Veel veiliger ook, ik heb na een mislukte BL/KL mijn twee onderste ribben gebroken doordat spreaderbar van het harnas omhoog knikte. Ja ja ik weet het niet strak genoeg aangetrokken, Bull shit probeer maar eens een ruk van een loopende kite tegen te houden.

hehe bull shit? kheb dat nog nooit gehad hoor.. Dan heb je'm echt niet goed genoeg aangespannen, ofwel heb je een harnas die gewoon te groot is...

ostendlocal had een 2 sterren sessie in Oostende met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Fuel (2012)

daanbanaan 28 October / 2009 / 20:22
Quote: patrick020569 - 28 oktober, 2009 (20:30)
Idd niet een zit proberen maar een zit kopen. Veel veiliger ook, ik heb na een mislukte BL/KL mijn twee onderste ribben gebroken doordat spreaderbar van het harnas omhoog knikte. Ja ja ik weet het niet strak genoeg aangetrokken, Bull shit probeer maar eens een ruk van een loopende kite tegen te houden. Nu met een zit ook veel mislukte BL/KL gehad nooit meer een probleem.

mmmm das klote, gelukkig geen last van gehad...
maar ik moet er niet aan denken om zon "ballenknijper" (zit trapeze) aan te hebben, dat al loopend ff mn zaakie aantrekt auwww.....Smiley
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Woodmaster 28 October / 2009 / 20:29
Nooit last van ook niet na een 4-5 uur lange sessie!
Maar goed met dat goddelijke lichaam van mij heb ik nooit problemenSmiley
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

vanbo 29 October / 2009 / 06:50
ja ik heb al wet een seatharnas getest, maar het pamper gevoel aan zo'n seat vind ik vreselijk Smiley
vanbo

Djee 29 October / 2009 / 07:17
Quote: Woodmaster - 28 oktober, 2009 (21:29)
Nooit last van ook niet na een 4-5 uur lange sessie!Maar goed met dat goddelijke lichaam van mij heb ik nooit problemen

Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Magic_Ed 29 October / 2009 / 08:25
Quote: ostendlocal - 28 oktober, 2009 (21:17)
hehe bull shit? kheb dat nog nooit gehad hoor.. Dan heb je'm echt niet goed genoeg aangespannen, ofwel heb je een harnas die gewoon te groot is...

Dus omdat het jou nooit overkomen is, is het ook niet mogelijk?

mies 29 October / 2009 / 08:51
Ja het is idd echt bullshit om je trapeze zo strak mogelijk aan te trekken. ik heb zelf ook keertje lekr m'n ribjes gebroken,
voortaan heb ik mijn (heup)trapeze wat losser en dat gaat nu prima!

Jelte 29 October / 2009 / 09:17
Wat Wazzaah zegt: Ocean Rodeo heeft een mooi hybride harnas wat je zowel als zittrapeze, heuptrapeze en combi kunt gebruiken (heuptrapeze met banden die hem op zijn plaats houden). Eventueel kun je proberen er een impact vest onder te doen van mystic, dan heb je een extra laag neopreen wat de schokken absorbeerd. Ook nog eens extra lekker warm en je blijft fijn drijven. De goedkoopste optie voor iedereen die geen antislip ribbels op zijn sixpack heeft en zijn ribbenkast niet van gietijzer heeft besteld....
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

Magic_Ed 29 October / 2009 / 09:28
Straks moeten we van Jelte ook nog OR vliegers gebruiken omdat die zoveel beter zijn Smiley

Jelte 29 October / 2009 / 09:36
He shit Ed, daar was ik naartoe aan het werken.... Smiley Anyway, moet jij niet mensen in de weg varen?
www.h2ohostel.nl // Ocean Rodeo - Stormchaser.nl

Magic_Ed 29 October / 2009 / 09:43
Nee, dat doe ik alleen op greenbeach.

TMK 29 October / 2009 / 10:58
Die van Ocean Rodeo lijkt me perfect.
Een trapeze met de voordelen van een waist voordelen van een zit. Smiley
Kiteboarding gets me high, in the sky!!!