North Rebel 2009 binnenstebuiten?

Door: Gijshigh Reacties: 9 Hits: 640
Gijshigh 05 November / 2009 / 08:36
Hallo hallo,

Al twee keer dit jaar had ik een probleempje met m'n Rebel 2009 (9 meter): Wanneer ik 'm tijdens een bocht onderlangs wilde loopen en ik 'm per ongeluk recht naar beneden in het water stuurde, kwam hij in een positie te liggen waarin ik 'm niet meer kon herstarten (LE op het water en de neus naar mij toe gericht). Na wat pielen gaat de kite vervolgens binnenstebuiten weer de lucht in (Niet ondersteboven, maar met de LE de andere kant op gericht, dus met de rug van de kite naar me toe). OP zich best gaaf dat dat kan natuurlijk, maar het lijkt me niet goed voor de kite...

Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? Watskeburt?

Cheers!

Gijshigh had een 0 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2010)

swiftenaar 05 November / 2009 / 08:58
das inverten.. zie het bij North's wel vaker gebeuren.. (ook bij cabrinha's overigens) misschien proberen voordat je kite opt water crasht (als je doorhebt dat het gaan gebeuren) zo hard mogelijk up-wind raggen met je board, zodat je lijnen onder spanning blijven en je kite niet de kans krijgt om op zijn rug te gaan liggen.. wat je ook zou kunnen proberen is misschien je stuurlijnen wat strakker te doen, omdat je kite niet zomaar op zijn rug valt..

Succes
Antixsports Kiteboardingschool en Best Kiteboarding

swiftenaar had een 4 sterren sessie in Mirnse Klif met maar liefst 27 - 34 knots op zijn JN Da Vinci (2008)

Stuiver 05 November / 2009 / 08:58
nog nooit,
jij maakt het onmogelijke mogelijk!

Ff serieus
backstall op 12 uur geloof ik wel dat het je lukt maar op deze manier...

spoetnik 05 November / 2009 / 08:59
Ken heppen zeg maar. Je hebt je kite inverted. Is inderdaad niet zo goed voor je kite. Als je dicht aan de kant bent lijkt me dat een mooie gelegenheid om je safety te trekken.
WWW.BYSLIS.NL :: WWW.VERSUSSHOP.NL

Gijshigh 05 November / 2009 / 09:14
Quote: swiftenaar - 5 november, 2009 (09:58)
das inverten.. zie het bij North's wel vaker gebeuren.. (ook bij cabrinha's overigens) misschien proberen voordat je kite opt water crasht (als je doorhebt dat het gaan gebeuren) zo hard mogelijk up-wind raggen met je board, zodat je lijnen onder spanning blijven en je kite niet de kans krijgt om op zijn rug te gaan liggen.. wat je ook zou kunnen proberen is misschien je stuurlijnen wat strakker te doen, omdat je kite niet zomaar op zijn rug valt.. Succes

Thanks mate! Zal het eens proberen. En ik heb idd m'n safety getrokken zodra de kite inverted de lucht inging. Smiley

Gijshigh had een 0 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2010)

Aaron 05 November / 2009 / 09:53
Heb al een jaar mn rebel en nog nooit meegemaakt, gewoon lekker hard oppompen!
Fly with the eagles or scratch with the chickens

Aaron had een 5 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 17 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

martinAIR 05 November / 2009 / 11:27
heb er ook wel eens last van gehad, bij mij was de depower te lang. (veel verder dan nodig is)
wat als gevolg heeft dat die in een krash alleen binneste buiten kan klappen omdat die alleen aan zn front lijnen hangt dan en de wind hem niet in model kan houden.. stopperbal vaster gezet dat die niet te ver kan door schieten.
kwestie van door hebben, is jou depower koort niet te lang?

Blow Me Away!

martinAIR had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 35 - 47 knots op zijn Blade Trigger (2010)

Gijshigh 05 November / 2009 / 11:36
Quote: martinAIR - 5 november, 2009 (12:27)
heb er ook wel eens last van gehad, bij mij was de depower te lang. (veel verder dan nodig is)wat als gevolg heeft dat die in een krash alleen binneste buiten kan klappen omdat die alleen aan zn front lijnen hangt dan en de wind hem niet in model kan houden.. stopperbal vaster gezet dat die niet te ver kan door schieten.kwestie van door hebben, is jou depower koort niet te lang?
Goeie vraag. Heb alleen geen idee hoe ik kan zien of m'n depowercord te lang is. Herstarten na safety gaat ook lastig, vijfde lijn is dan zo ver gevierd dat er geen spanning meer op komt te staan. Toch balen als je niet precies weet hoe dat ding werkt. Eigenlijk wel essentieel! Bedankt voor de tips in ieder geval, ik zal de volgende keer op het strand eens aan een kenner vragen wat er aan de hand is.

Curakiter 05 November / 2009 / 11:41
Ook wel eens meegemaakt toen een medekiter mn kite verkeerd had neergelegd. Scheelt als je op de kant staat en rustig je lijnen kan nalopen/herstellen. In het water is het echter wel tricky!

klaas-92 05 November / 2009 / 11:50
heb het nog nooit meegemaakt maar is het niet een optie om heel snel 1 stuurlijn binnen te halen zodat hij weer terug keert?!.. anders leuke gelegenheid je safety te testen ja!Smiley

depower koord te lang? volgens mij krijg je dat niet eens voorelkaar bij North