johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)
Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
HJ11 had een 4 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 23 - 32 knots op zijn Zeeko Krush (2011)
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Registreerde: 16 February 2005
Ik heb een vraagje ivm een Best Waroo 9 m² van 2007. Kan het zijn dat de vliegeigenschappen van mijn kite veranderd zijn door de jaren heen?
Ik heb de kite begin 2007 nieuw gekocht en sindsdien zeker al een 130-tal keren mee gevlogen. Hij is al meermaals gespoeld geweest in de golven, hard neergekomen op 't water en een andere vlieger geïncasseerd maar nog nooit iets gescheurd af afgeknapt.
De laatste keren, dat ik ermee gekite heb, merk ik dat ik mijn sprongen anders moet timen; dat hij op het hoogste punt, waar hij normaal lift blijft geven, snel naar beneden valt.
Ik heb ook 't gevoel dat ik hem te snel oversheet, terwijl de afstelling al 3 jaar dezelfde is. Ik heb mijn lijnen gecontroleerd en alles is zoals het boekje.
Ik heb hem eens opengelegd in 't gras om alles te controleren en de toming en het profiel zien er goed uit.
Het zou wel kunnen dat de wind de laatste keren wat te wisselvallig was of zou mijn kite gewoon wat te veel hebben afgezien en is het tijd voor een nieuwe? Iemand ook al meegemaakt? thanks!
walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)