op welke afstand zit jullie knoop?

Door: twindip Reacties: 13 Hits: 574
twindip 03 March / 2004 / 09:14

ik zit een beetje te klooien met de afstand van de knoop,waar mijn bar op max afstand tegenaan zit. Hoe lang zijn jullie en hoe lang is jullie touwtje tot aan de knoop? ik neem nl aan hoe langer je armen, hoe groter deze afstand?

twindip

make dust, or eat dust!

Roy 03 March / 2004 / 10:14

bedoel je dan je depower touw

dat is bij mij 50 cm lang ofzo ( te lang)

ik ben 185 cm , maar het gaat er niet om hoe lang je armen zijn het gaat erom tot hoever je je kite kan depoweren wilt ie nog vliegen

dus dan moet je het gaan uitproberen telkens een knoop verder

of er een knoop bijleggen , want de north bar heeft maar een klein touwtje , elke kite is dus verschillend

ik schrijf wel veel bullshit erbij:?

www.kitesurf.nl

Anton 03 March / 2004 / 10:19
Minimaal is meestal van elleboog tot polsgewricht, maximaal van elleboog tot het midden van je vingers, maar het blijft een persoonlijke voorkeur.
Always use Caution!

twindip 03 March / 2004 / 10:43
maar roy.. als ik mijn depower-touwtje inkort kort ik toch gewoon ook mijn achterlijnen in. het gaat mij om de afstand, als hij tegen de knoop zit kan ik er net bij. ik wil eigenlijk relaxed kunnen varen met de bar tegen de knoop, dan maar wat minder depower... of zit ik er naast?
make dust, or eat dust!

Emiel 03 March / 2004 / 11:19
dan maak je de knoop wat dichter bij je of je maakt je loop kleiner, vraag me niet hoe je dat doet:9
Topsup.nl - Topsloep.nl

David 03 March / 2004 / 13:15
knoop moet in ieder geval niet zo ver zitten dat je me een gebogen rug vaart. Op deze manier wordt je nml over je board getrokken en kan je moeilijker kanten.
High as a Kite!!!!!!

Mario 03 March / 2004 / 13:51
gewoon proberen,en kijken wat je het lekkerst vind varen,de een wil wat meer afstand hebben dan de ander
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

-Maarten- 03 March / 2004 / 18:45
ik vaarde vroeger met heel lange depowerlijn, en nu juist heel kort en vind het veel lekkerder varen

Emiel 03 March / 2004 / 18:50
vaarde=voer tog wat beter opletten op school willy
Topsup.nl - Topsloep.nl

-Maarten- 03 March / 2004 / 19:03
tog = toch

dom 03 March / 2004 / 19:26
haha balen he emiel. of is dat breezertaal:P
F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

twindip 03 March / 2004 / 19:45
dank....._/-\o__/-\o_wat moet ik zonder hanglos in mijn leven?
make dust, or eat dust!

Emiel 03 March / 2004 / 19:52
Breezertaal, dat woord kon ik niet vinden in het woordenboek.
Topsup.nl - Topsloep.nl

dom 04 March / 2004 / 11:59

kon, nu wel dan.

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus