gran canaria

Door: onno Reacties: 19 Hits: 2314
onno 22 December / 2010 / 21:30
hey beste mensen,
Ik ga in feb naar gran canaria... Heeft iemand tips... ik las wel al dat het niet echt super is om te kiten maar wil mijn spullen wel mee nemen.
Wat is de beste plaats om te verblijven als je niet ver wil rijden om te kiten?
Wat zijn de beste spots..?

Onno
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

litewave 23 December / 2010 / 10:40
Ik heb gekite op Playa del ingles, dit is volgens mij niet toegstaan maar de locale lifeguards stonden het toe, verder moet je goed zoeken, probeer in contact met locals te komen, deze weten de goeie spots en kennen de wind.
Ik ben destijds opgetrokken met een local die een Nederlandse vriendin had en dus ook wat Nederlands sprak.
Op een gegeven moment waren we op een kiezel strand en de wind was hard maar goed, in een fractie nam deze af en het volgende moment keihard aflandig, dit was bij hun bekent en waren ze dus op tijd aan land.
Was ik hier zelf gaan kloten was ik zeker in de problemen gekomen, dus local opzoeken
me, myself and i

eddyc 23 December / 2010 / 11:34
Van het windsurfen bekend:
- Vargas met ronde keien
- En net ten zuiden van de luchthaven
eddyc

miels 23 December / 2010 / 12:47
puerto rico bij dat plaatsje is het toegstaan.
Ik zelf zat bij playa de ingles maar dat was nou niet echt fantastiesch met al die zwemmers.
Wel verder op zee had je mooie golven.

onno 23 December / 2010 / 13:04
Quote: litewave - 23 december, 2010 (11:40)
Ik heb gekite op Playa del ingles, dit is volgens mij niet toegstaan maar de locale lifeguards stonden het toe, verder moet je goed zoeken, probeer in contact met locals te komen, deze weten de goeie spots en kennen de wind.Ik ben destijds opgetrokken met een local die een Nederlandse vriendin had en dus ook wat Nederlands sprak.Op een gegeven moment waren we op een kiezel strand en de wind was hard maar goed, in een fractie nam deze af en het volgende moment keihard aflandig, dit was bij hun bekent en waren ze dus op tijd aan land.Was ik hier zelf gaan kloten was ik zeker in de problemen gekomen, dus local opzoeken
hmmmm klinkt niet echt prettig...
is denk ik ook een kwestie van het weer in de gaten houden...toch....
en ik ga alleen kiten als er ook andere mensen bezig zijn...
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

litewave 23 December / 2010 / 15:51
Nee, weer in de gaten houden heeft geen zin, het had met tij en tijdstip te maken ofzo, die gasten kennen daar de omstandigheden.
me, myself and i

onno 24 December / 2010 / 09:57
verder iemand nog meer info?
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

gjxl 24 December / 2010 / 14:33
Google eens op pozo, vargas of maspalomas. Of check kitebeaches.com. Het helpt als je bij wat locals te raden gaat. Het kan op maspalomas windstil zijn en op pozo 7 beaufort waaien.

smirre 26 December / 2010 / 09:53
er valt nog veel te ontdekken op Gran Canaria dat is zeker.

ik heb op lanzarote mijn eerste kitesurfer gezien. pas veel later snapte ik waar die gast mee bezig was. zelf heb ik veel gesurfed daar: op GC mn in puerto rico. pozo heeft veel wind, voorbij las palmas heb je veel spots, wel weinig zandstranden dat wel. de beste spot is tussen pozo en playa del ingles, voor een soort van cementfabriek. beetje zoeken, maar wel de moeite waard. daar staat altijd sideshore wind vandaar dat de golven ok zijn.

check anders gewoon de stormrider guide en hoop op wind/richting
d a jou

smirre had een 3 sterren sessie in Egmond aan Zee met maar liefst 16 - 19 knots op zijn RRD Obsession (2010)

Highmen 26 December / 2010 / 17:49
Ik ben net terug van Gran Canaria en had mijn spullen niet mee..
We zaten bij Playa del Ingles en daar werd gekite maar was de wind altijd aflandig, lekker gevaarlijk!
Geen goede spots gezien verder.
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

coconutplukker 27 December / 2010 / 08:38
'k Denk dat je 't beste kite op playa del aguila. Je hebt er ook een klein windsurfcenter,dus qua veiligheid zit je er wel goed . 't Strand is een keienstrand maar ook genoeg launchruimte.

rickbrands 27 December / 2010 / 14:27
Laatste keer dat ik er was heb ik twee plaatsen gezien waar locals aan het kiten waren. De eerste plaats is in de buurt van Pozo waar eigenlijk alle windsurfers zitten. Iets verder op een wat meer afgelegen plaats vind je hier ook kiters. Niveau is niet beginners aangezien de instap vrij lastig is, en de wind eigenlijk altijd wel vrij hard is, het is uit of aan. Onderstaande afbeelding gebied onder aan.



Tweede plaats waar kiters bezig waren is playa del ingles, dit is wel meer een beginners gebied. Lang gerekt strand en makkelijk in en uitstap.
Let wel op de borden want die geven aan waar het kitegebied begint. Hier zou je geen last moeten hebben van zwemmers. Ik ieder geval een stuk minder gezien boven eigenlijk meer de toeristische stranden zijn. Nadeel is wel dat het naaktstrand hier ook begint, dus even op je tanden bijten en doorlopen.



Daarnaast zou ik even rond informeren, gezien het een eiland is is het vaak zo dat er aan 1 kant van het eiland totaal geen wind staat maar dat je prima aan de andere kant kan kiten. Veel plezier in ieder geval ;)

Benjamin95 27 December / 2010 / 14:42
nice

eddyc 27 December / 2010 / 19:51
Het is wel even lopen voorbij die naakte mannen.
Een heel eind sleuren met je spullen.
En de hotels op de kust zijn niet goedkoop. Daarvoor moet je 1.5km van het strand af gaan slapen.
eddyc

onno 27 December / 2010 / 21:09
als ik het zo allemaal lees is vargas en pozo de plekken! Op dat filmpje van onze lieve len10 ziet het er ook niet verkeerd uit!!!!!!!! heb er zin an!!!!!
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

tgroot 28 December / 2010 / 08:17
ben tot van 30 nov tot 8 december in gran canaria geweest.

Pozo is in principe windsurfing.
Vargas ligt naast vliegveld (tussen pozo en vliegveld) daar staan ook borden waar te surfen en te kiten, had daar goeie hoop op, na diverse verhalen op internet. Maar er is dus geen strand, alleen maar keien. Vond de baai ook niet zo groot.

Ik heb uiteindelijk het meeste gevaren op het bekendste strand van gran canaria. Playa des Ingles. (zie Ricks post strand 2)
Heerlijk ruim strand en veel publiek uiteraard :D

De locals varen overigens echt om het hele eiland zo'n beetje, uiteindelijk heb ik een autootje gehuurd en gekeken waar ze aan het kiten waren dat werkte perfect.

hapaul21 28 December / 2010 / 12:52
Ik heb zelf in Gran Canaria gevaren in Nov 2009 ook op Playa de Ingles. Het is innerdaad een stuk lopen naar de spot voorbij "Hooters" en het naakt strand en de wind is wel beetje aflandig (toen ik er zat wel) maar het was prima te varen. Zorg wel dat je eigen spullen mee neemt want de kiteschool die daar zit draaide maar om een ding en dat is geld en afspraak na komen doen ze alleen met de partije die het meest geld betaald.

Voor de rest het eiland nog gezocht naar andere locaties maar die zijn voornamelijk gunstig voor windsurfen.

hapaul21 had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 25 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2009)

onno 28 December / 2010 / 17:09
Heb gelukkig ook een auto en mijn eigen spullen! Als ik het allemaal zo lees gaat het allemaal erg leuk worden! En je hebt er weinig zandstranden maar goed vliegertje de lucht in en dan het water op! Dan maken die keien op het strand ook niet uit! Hoop op veel wind en dikke golven oleeee oleeee
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)

joepieloepie 29 December / 2010 / 18:10

onno 29 December / 2010 / 22:13
Idd dat bedoel ik.....ik teken voor zulke omstandigheden hoor.. Dan maar stenen op het strand... Als het zo is ben ik denk ik alleen maar op het water....yihaaaaaaaaaaaaa
north naish mystic

onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)