Kiteboard vervoeren op motor

Door: Snikkel Reacties: 22 Hits: 5626
Snikkel 02 April / 2011 / 08:48
Hoi,, iemand ervaring met je kiteboard vervoeren per motor?

Snikkel had een 5 sterren sessie in Almere Muiderzand met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Wave SST (2019)

Smitty 02 April / 2011 / 08:53
Ik rij zelf ook motor maar dat lijkt mij niet zo'n heel best idee, tenzij je een zijspan hebt dan is het natuurlijk ideaal.
Aloha / NATURAL HIGH / Van Den Berg Surf / LIVE TO SURF, SURF TO LIVE

JeWeDe 02 April / 2011 / 09:21
met karretje of aan je zadel een beugel maken deed iemand met wakeboard ook altijd.
moet je alleen niet gaan rijden met veel zijwind

Edgar 02 April / 2011 / 10:31
Het ligt ook aan het model of het makkelijk/moeilijk/niet zal gaan, dus wat voor motor heb je?

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

FFboarder 02 April / 2011 / 14:00
Trike:
Andere soort:

Edgar 02 April / 2011 / 14:08
Het ligt er ook aan hoe creatief je bent en hoe zuinig je op je motor bent! Als je iedereen boos aankijkt die te dicht bij je motor komt is een board eraan binden misschien niet een heel goed plan

Edgar had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 19 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

johndoe 02 April / 2011 / 15:47
Quote: JeWeDe - 2 april, 2011 (10:21)
met karretje of aan je zadel een beugel maken deed iemand met wakeboard ook altijd.moet je alleen niet gaan rijden met veel zijwind
meestal wil je je kiteboard vervoeren omdat je gaat kiten, dan staat er dus wind...

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

dirco 02 April / 2011 / 20:20
heb ik eens gedaan niet aan te raden ,zowie zo pak je veel wind en de politie vind dat ook niet leuk zo een no no .
En wil je het proberen by my guest sneller dan 60 ga niet , je word gewoon naar achter getrokken door de wind verplaatsing.

dirco had een 3 sterren sessie in Borssele met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

Snikkel 03 April / 2011 / 11:44
Dank heeren, i got THE Message

Snikkel had een 5 sterren sessie in Almere Muiderzand met maar liefst 16 - 18 knots op zijn SlingShot Wave SST (2019)

Tabee 28 April / 2011 / 11:02
Beetje laat maar wil toch ff aanhaken. Ik heb deze week voor het eerst alles op de motor meegenomen en vond het wel te doen. Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je alles op je motor knoopt en hoever je moet rijden e.d.

Ik rij bv van Haarlem naar z'voort, is eigenlijk 1 rechte weg dus geen spannende snelwegsituaties. Ik heb het bord dwars over m'n zadel heen liggen (spoiler-idee) en vooralsnog alles met een sjorband vast zitten (hier is nog ruimte tot verbetering, maar het gaat nergens heen en pakt weinig wind).
De breedte is 1,26m, wat niet (veel) meer is als een goldwing of BWM met kofferpartij. Heb de politie er nog nog niet over gesproken...
Tas met spul op m'n rug, wat ook weet op het bord rust dus die gaat nergens heen. Ook hier wil ik wel van af, heb liever niets op m'n rug.
Met de wind moet je zeker rekening houden, en ik kom dan ook niet boven de 70km/u.

Ik wil het nog wel verder verbeteren, maar dit werkt en scheelt enorm aan parkeerkosten.

Ik zou zeggen, probeer het eens op een windloze dag.

Succes!

tobias 28 April / 2011 / 11:12
Ging makkelijk 130 km/u, maar ik had dan ook geen vlieger bij me (golfsurfboard). Heb het eens aan een politieagent gevraagd en hier waren geen regels voor dus kon hij niks van zeggen.
De laatste keer dat ik zo reed heeft de constructie mijn been gered. Een bejaarde bestuurder reageerde heel abrubt op de aanwijzingen van zijn Tom Tom en tikte met zijn bumper mijn voorwiel aan. Stukje surfen dus, want ik reed toen 70-80 km/u . Surfboard naar de mallemoeren, motor ook total loss. Maar verzekering heeft alles uitbetaald gelukkig. Geen nieuwe motor van gekocht, maar nieuwe kite ;-) Nu altijd met de auto dus.
Kijk op http://www.surfweer.nl/windsms voor dagelijkse wind-updates via sms of app!

zeelandkiter 28 April / 2011 / 11:35
toen ik nog geen auto had nam ik mijn kitegear mee op de scooter en zette dan mijn board gewoon voor mijn benen, reed oke (met 40 km/h dankzij de niet heel erg gestroomlijnde constructie) maar toen op een dag..... kreeg ik 60 euro boete ik was 30 cm te breed zei die beste agent!! (board van 1.30 mtr)

weet niet wat er verder wel en niet mag... succes
www.sander-bos.com North Kiteboarding / ION Essentials / 4Wind Watersports

maarten!!! 28 April / 2011 / 13:41
Op de scooter deed ik mijn plankie op mijn zadel, en daar zat ik op( tussen de bindingen in, nose richting het stuur dus er stak eigenlijk niks uit behalve een klein stukje naar achter) en mijn kite tussen mijn benen. Het zat niet erg lekker, maar ik kon er wel hard mee rijden.
Met motor zal dit moeilijk gaan denk ik

-DAVE- 28 April / 2011 / 17:05
Kan makkelijk, spanband erom, slot erom gaan !

Dave is selfsupported by: Hanglos, Apple, Slingshot, Kitecinema, Naish, MCCormick, Daf , Seat, RedBu

-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)

Morres 28 April / 2011 / 17:16
gewoon op zadel en er op zitten. duh

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

joran 19 May / 2011 / 19:29

Ik heb ook een vervoersprobleem totdat ik mijn auto heb! (ik heb mijn rijbewijs al btw) en ik woon 20 km van het strand
ik wil graag mijn kiteboard vervoeren op mijn scooter.. nu zie ik wel is gasten OP hun kiteboard zitten.. maar dan moet ik hem op mijn achtervleugel leggen.. zoals je kan zien is het best hoog is dit erg? en breekt het board dan niet of zo?

joran had een 5 sterren sessie in Ter Heijde, Monster met maar liefst 20 - 27 knots op zijn Naish Helix (2010)

markpieter 19 May / 2011 / 20:31
ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik denk dat je jouw board niet kan breken door er op te zitten

wazzaah 19 May / 2011 / 21:52
Gewoon ook op de zijkant binden, niet vergeten met afstappen
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Djee 20 May / 2011 / 05:49
Voor op de brommer: tussen kitetas en rug? of achter aan je kitetas, door je straps heen.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

joran 20 May / 2011 / 07:34
Quote: markpieter - 19 mei, 2011 (21:31)
ik weet niet hoe zwaar je bent maar ik denk dat je jouw board niet kan breken door er op te zitten
ik weeg 75 kilo !
ga het vanmiddag even proberen
en anders ga ik hem wel proberen vast te binden of zoo aan de zijkant..
want om mijn board nou op mijn rug te doen is ook best wel tricky denk

joran had een 5 sterren sessie in Ter Heijde, Monster met maar liefst 20 - 27 knots op zijn Naish Helix (2010)

theconsul 24 May / 2011 / 09:54
ben er ook al een tijd mee bezig maars als dit kan....

als dit kan:
dan kan dit zeker ook :-) juist even aanpassen voor hoge snelheid

mijn persoonlijk voorkeur gaat zeker uit naar iets zoals:

deze pokkedingen zijn redelijk duur

mijn motor met koffers is redelijk breed, kan mijn 9m² kwijt, pak bar, etc... maar board zou dwars op de bijzit moeten. Heb al wel met een gitaar op de motor rondgereden maar ook dit was bij hoge snelheden geen succes

theconsul had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Krabbendijke met maar liefst 20 - 30 knots op zijn Naish Cult (2009)

Highmen 24 May / 2011 / 12:42
Die 2e foto lijkt wel een lijkkist
Denk goed, wat u met uw laatste kudo doet!

Highmen had een 3 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 19 - 26 knots op zijn Gaastra Jekyll (2011)

Jorisbar 11 July / 2011 / 15:31
Ik het als volgt op mijn BMW GS gedaan:

- Board aan de zijkant (een constuctie door mijn garage laten maken, zie foto 1. Is gewoon een bestaande BMW koffer zonder deksel, hierdoor kan je gebruik maken van de standraard kofferophangpunten en de koffer "op slot" doen zodat het rekje niet gejat kan worden. Wisselen van de normale koffer naar deze kost 10s.)
- Vliegers op de bijrijders zit.
- Overige spullen in de andere zijkoffer en topkoffer.

Ik woon in Amsterdam en ga naar Wijk om te kiten, snelweg (120km/h) geen probleem. Al moet ik zeggen dat met extreme (zij) wind moet je wel bovengemiddeld tegenhangen :-).

Hopelijk hebben jullie hier wat aan.

Succes,

Joris