Bladder lek bij aansluiting ventiel

Door: Koeleman1991 Reacties: 6 Hits: 3947
johndoe 03 May / 2011 / 09:58

Bij het rooie streepje is mijn bladder lek.
Valt dit nog te repareren met 1 of andere lijm?
Zou beetje jammer zijn als ik een nieuwe bladder moet kopen. De ozone sport 9
is pas 5 x gebruikt.

ps is het niet super lastig/priegelig om de Bladder terug in de LE te krijgen zonder twists?:P

Alvast bedankt,

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

johndoe 03 May / 2011 / 09:59

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

sjoerdsantema 03 May / 2011 / 10:07
Probeer te lijmen en anders kan je er een nieuw ventiel op lijmen. Zou je via H3O moeten kunnen krijgen.
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

JohanOnAir 03 May / 2011 / 10:09
Lelijke plek....
Je zal het misschien al wel gedaan hebben, maar voor de zekerheid... Even naar de winkel waar je m gekocht heb, of de persoon van wie jij m gekocht heb vragen waar hij m gekocht heeft. Kan dat dit nog onder de garantie valt.

Ik heb ooit ook een lek onder het ventiel gehad, dit was wel een productiefout, de lijm kwam gewoon los. Hiervoor waren, naast vervangen, 2 opties: plakken met zachte pvc-lijm, soms bijgeleverd, in een repair-setje, maar bizon werkte bij mij perfect. Of het ventiel vervangen. Maar dan moet je het oude ventiel vakkundig verwijderen, en plak je dus een nieuwe erop. Deze zijn voor, volgens mij nog geen 10E te verkrijgen. En in jouw geval lijkt het lijmen niet echt optimaal.
Succes ermee.

Nature 03 May / 2011 / 10:15
Zachte plastic lijm van bison er tussen spuiten. problem solved. heb ooit een heel tuutje gebroken en weer terug geplakt met dat spul hij leeft nog steeds.
6 a 8 euro bij de praxis, karwei, enorm, gamma
you name it.
Fluid kiteboarding - High Service - High Quality - Kiteboarding gear.

Nature had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 25 - 39 knots op zijn Fluid Vice (2010)

johndoe 03 May / 2011 / 17:51
Een ventiel lijmen lukt echt niet....I k heb het ook geprobeerd maar een het blijft bewegen en dan laat de lijm los Je kunt heel eenvoudig een nieuw ventiel er op zetten, is een klusje van 10 min. Gewoon even naar een kitesjop gaan, het coraaltje in ijmuiden heeft mij toen heel goed geholpen en ik kon meteen weer verder kiten. Kosten waren geloof ik 19 euri

johndoe 03 May / 2011 / 19:33
Hmmm okeej. Heb het nu opgelost dmv Bison zachte plastic lijm. Denk dat het niet zomaar loslaat omdat het erg flexibel is.Kite loopt nu niet meer leeg. Mocht Sjoerd gelijk hebben kom ik daar na paar x kiten wel achter:P Wacht het eerst even af.
Dankjullie wel voor de reacties