Powerkiten (en landboarden)

Door: maartjevo Reacties: 14 Hits: 4715
maartjevo 10 June / 2011 / 07:51
Hey,

Onlangs heb ik een cursus powerkiten gevolgd en ik vond het zo kicken dat ik nu graag zelf een matrasvlieger wil gaan kopen. Ik ben 1.75 meter en 75 kilo. Ik wil graag grote sprongen gaan maken (en de de volgende uitdaging zou landboarden voor mij zijn, maar dat zal nog wel een tijdje duren, haha).
Ik heb al bij een aantal winkels advies gevraagd, en het volgende lijstje (4-lijns) werd mij aangeraden:

- Peter Lynn Twister 3.0
- Hornet II
- Ozone IMP III Quatro 3.0
- Ozone Flow (IV)
- PKD Kites Buster Soulfy 3.3
- HQ Beamer
- Elliott Magma

Wat voor vlieger zouden jullie mij aanraden? Mag natuurlijk ook een hele andere vlieger zijn dan uit dit lijstje!
En moet ik kijken naar een 3.0 of juist meer/minder?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,
Maartje.

bart13 10 June / 2011 / 07:58
Zou je niet liever gewoon kitesurf lessen nemen?

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

geloof 10 June / 2011 / 08:04
vliegerforum.nl, heeft ook een aparte sectie voor flyboarden, veel plezier!
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

akoeribai 10 June / 2011 / 08:22
@maartjevo

klinkt leuk allemaal,zelf ben ik ook zo begonnen.ik wou ook graag grote sprongen maken en heb voor de twisterII 4.1 gekozen!
superkite, veel power bovenin het venster en dus ideaal voor hoge sprongen.Vriend van mij heeft de hornet 3.0 en die heeft veel kracht
onderin het windvenster, ook een superkite trouwens alleen zal je niet zo hoog brengen.

zoek maar eens mijn naam op op youtube,staan wel wat filmpjes van de twister en hornet.

succes met je keuze en veel plezier met kiten!

ikku 10 June / 2011 / 08:35
@maartje board onder je voeten en het water op
I do what i like, i like what i do.

ikku had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 11 - 23 knots op zijn Naish Park (2013)

ikku 10 June / 2011 / 08:35
@maartje board onder je voeten en het water op
I do what i like, i like what i do.

ikku had een 4 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 11 - 23 knots op zijn Naish Park (2013)

Mediator 10 June / 2011 / 12:06
powerkiters zalige mannen.... da zijn meestal die gasten die op hun buik over het strand glijden achter een matras met losse handles, kilos zand vreten en kleine sprongetjes maken waarvan ze meestal zelf niet echt doorhebben wat ze nu eigenlijk moetn doen om te springen... en soms zie je ze keihard achter hun vliegertje aanrennen die ze niet meer konden houden na 100meter zandvreten... zalige gasten !
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

daanbanaan 10 June / 2011 / 12:14
leuk vermaak idd

voor beide partijen dan he?
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu

Morres 10 June / 2011 / 12:33
is toch fijn landkiters, kunnen ze je kite landen
FF serieus dan, ik ben ook begonnen met vliegeren,steeds grotere en meer. Maar ik ben niet zo gek geweest om dure matrassen te kopen, bij mij hield het bij 3stacked speedwing pro's op. Daarna ben ik gaan kitesurfen en heb ik ze NOOIT meer aangeraakt, bespaar je het geld, en koop wat leuke vliegertjes om goed te leren vliegeren en ga dan kitesurfen, als dat je intentie is ooit..

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Mediator 10 June / 2011 / 12:48
denk dat dat het verhaal bij de meesten is

heb hier ook nog verschillende matrasjes in de garage, maar eens je begint met kitesurfen raak je die dingen niet meer aan
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

dvdspeler 10 June / 2011 / 13:06
Ben zelf ook ooit zo begonnen, vind vliegeren nu eigenlijk geen reet meer aan trek matrassen. Heb er ook wel eens mee ge landboard maar dat is niet geweldig. In elke vlaag word je van je board getrokken!

als je niet het water in durft zou ik gewoon alsnog met een tubekite gaan landboarden. Heb je tenmminste depower

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

dvdspeler 10 June / 2011 / 13:06
traag internet, dubbel...

was trouwens een HQ beamer 4m

dvdspeler had een 1 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Airush Vapor (2009)

dr511 10 June / 2011 / 13:29
tja als je heen en weer cruizen en wat wil klooien zijn het leuke vliegertjes
maar wil je echt leuke dingen doen koop dan een dikke manta 10m of een fliegsurfer spycho of speed.
Ga je tenminste de lucht in
Ziki Ondergoed, schultenbrau

mr007 10 June / 2011 / 14:52
Ik heb zelf een 4m peter lynn pepper II gehad (is een instapmodel).
T ding kostte ongeveer 150 euro en heb er 2 jaar plezier van gehad. Daarna ben ik overgestapt op kitesurfen en heb ik t ding niet meer gebruikt.
De pepper II was vooral een kite die je voorwaards trok, springen lukte er niet echt mee.

Ik ben zelf wel blij dat ik eerst een aantal keren heb gepowerkite voordat ik begon met kitesurfen. Bij het powerkiten gebruikte ik niet altijd mijn trapeze en daardoor merk je pas echt hoeveel power er in zo'n ding zit (en krijg je veel meer ontzag voor een 10m kitesurf kite, dan een willekeurige beginner)
Je leert ook hoe het windvenster werkt en waar de meeste kracht zit.

Ik zou als ik jou was dus lekker eerst een tijdje aankloten met een powerkite en als dat echt bevalt kan je altijd nog gaan kitesurfen.
Een nieuwe powerkite kost je zo ongeveer 200 euro, een kiteset kost je 1000 euro.
Als je gaat kitesurfen moet je ook nog een x aantal lessen a 100 euro nemen. Het is dus verstandig eerst te kijken of je vliegeren uberhaupt iets vindt.

(* mijn eigen mening: Als je genoeg powerkite ervaring hebt, heb je nog steeds een kitesurfles nodig, maar je hebt minder lessen nodig dan wanneer je voor het eerst met de vliegersport in aanraking komt. Als je je powerkite daarna ook nog zou verkopen heb je zo ongeveer gratis (100 euro besparing les, 100 euro verkoop) kunnen powerkiten.)

Iain 10 June / 2011 / 15:31
Zelf heb ik een Perter Lynn Core 4.0..

Maar als je even naar de site gaat van Peter Lynn krijg je alle info over de kites van hun.
Staat ook op de site per kite welke maat voor welke wind bedoeld is ?