tubekite versus foil

Door: coolio12345 Reacties: 20 Hits: 3023
coolio12345 16 June / 2011 / 16:28
Waarom kiezen de meeste kitesurfer voor een tube kite ipv foil

Marc_87 16 June / 2011 / 16:44
Dit gaat weer een leuke discussie worden, kom er maar in voor en tegenstanders van beide types...
Powered by Flysurfer

geloof 16 June / 2011 / 16:57
Allebei prima lijkt me, vooral in de sneeuw zullen er genoeg kitesurfers zijn die foils verkiezen boven hun inflatables. Alleen al om het feit dat de ventielen met lage temperaturen niet zo goed meer werken.

Ieder zijn ding, Apple of MS, Coke of Pepsi, ..... Ik heb ooit een FS XTC 10m gehad en gelukkig weer verkocht na een jaar, maar dat was in 2005. In die tijd waren trouwens ook niet alle inflatables top.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

Braplord 16 June / 2011 / 17:03
Voor het betere kitewerk een tubekite en om te slapen een foil
Mij ouders zijn mijn sponsor; F-one revolt 4 en 7 meter, North Rebel 5 en 7 meter, Paris North

Kamo 16 June / 2011 / 17:18
Een grotere inkopper kunnen we niet krijgen.....

Tubekite Versus Foil
Wordt geen Braplord, vorm je eigen mening, kom lekker tubes en foils zelf testen.

Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

brian123 16 June / 2011 / 17:24
Quote: Kamo - 16 juni, 2011 (18:18)
Een grotere inkopper kunnen we niet krijgen.....Tubekite Versus FoilWordt geen Braplord, vorm je eigen mening, kom lekker tubes en foils zelf testen.
Dus gwn puur ter vergelijking kan ik ze daar gewoon testen ook al ben ik niet in kopen geïnteresseerd?

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

Kamo 16 June / 2011 / 17:44
Je bent meer dan welkom op onze testdagen (er komen er weer een paar aan) om alles uitgebreid te testen!
We hebben van alle merken die we verkopen vrijwel alle types in verschillende maten in de test.

Indien je geinteresseerd bent in kopen kunnen we ook een afspraak maken op een tijd die jou uitkomt.

brian123 16 June / 2011 / 17:50
Quote: Kamo - 16 juni, 2011 (18:44)
Je bent meer dan welkom op onze testdagen (er komen er weer een paar aan) om alles uitgebreid te testen!We hebben van alle merken die we verkopen vrijwel alle types in verschillende maten in de test. Indien je geinteresseerd bent in kopen kunnen we ook een afspraak maken op een tijd die jou uitkomt.
Ah, zo werkt dat. Verschijnt die info dan hier? Wanneer die testdagen zijn? Vast wel

brian123 had een 3 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 22 - 28 knots op zijn SlingShot T3 (2009)

Kamo 16 June / 2011 / 17:55
Jep, we posten hier op hanglos, kitehigh, de website, Facebook, twitter .... kan niet missen

bart13 16 June / 2011 / 18:53
Mac vs Windows!

bart13 had een 4 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 27 - 31 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

Hollandkiter 16 June / 2011 / 19:10
Quote: bart13 - 16 juni, 2011 (20:53)
Mac vs Windows!
Iedereen heeft Windows, maar Mac is toch mooier Sorry, maar het was zo'n mooie voorzet

flyingtrunkie 16 June / 2011 / 19:12
Quote: Hollandkiter - 16 juni, 2011 (21:10)
Quote: bart13 - 16 juni, 2011 (20:53)Mac vs Windows!Iedereen heeft Windows, maar Mac is toch mooier Sorry, maar het was zo'n mooie voorzet
uhhhh.... ik heb FOILS EN MAC!

Derek 16 June / 2011 / 19:58
een windows lijkt me makkelijker te rebooten na een crash dan een mac.

oops, ik bedoel een tube is makkelijker te relaunchen na een crash.

kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

FFboarder 16 June / 2011 / 20:13
Ach, die 'strijd' tussen tube en foil moet nu maar eens gestreden zijn.
Flysurfer is heel goed bezig en maakt mooie apparaten zoals de Speed 3 en de Unity.
Ze zijn niet te vergelijken met tubes in relaunch misschien maar als je van old-school kiten of een rustige freestyle/newschool houdt is Flysurfer een echte aanrader.
Moet wel zeggen dat ze steeds beter worden ook op freestyle gebied maar je moet er gewoon van houden.
Tuurlijk, tubekiters willen niet anders en foil kiters ook niet. Ieder zijn eigen mening.

Ik heb in het begin met de Flysurfer Pulse 2 gevaren en was daar gewoon goed over te spreken. Heerlijk rustig en voorspelbaar.
Nu ben ik overgestapt op tubes maar enkel omdat ik een snellere kite zocht voor kiteloops e.d.

dr511 16 June / 2011 / 20:18
oh en om het nog wet leuker te maken ga je dan voor een twinskin of een closed cell.
of mischien wel een open cel met flapjes.
Vergeet niet dat er in de matrassen handel ook nog het een ander te krijgen is wat afwijkt van het normale.
Je hebt natuurlijk de de vliegsurfers maar ook nog eens petertje lyn wat beide totaal andere concepten zijn.
Kijk es naar een peter lyn charger een c shape foil kite waarvan je de arc zelf kan tunen doormiddel van riempjes in de kite.
Met auto zenith ofwel knoop je chickenloop aan de trekhaak ga een broodje eten en haak weer in zonder je kite neer te laten.
Eigenlijk is dat een kite die je andere voordelen biedt
Ziki Ondergoed, schultenbrau

FeRNandeZ 17 June / 2011 / 05:36
Voor mij is het hoofdpunt veiligheid. Een tubekite blijft in principe altijd drijven. Als er wat mis gaat (gebroken lijn, gescheurde kite of zo) en je ligt lang ver op zee in het water, dan kun je een self rescue uitvoeren en lijnen oprollen, en op de kite gaan liggen.
Ook vanaf ver is een tubekite op het water goed te zien, dus de kans dat iemand je ziet is groot.

Verder kwestie van smaak, foils vliegen ook goed en zijn goed depowerbaar.
kantje board !

Egtved 17 June / 2011 / 05:42
Hoewel de discussie vaak gevoerd is, is het op zijn minst opvallend dat de meerderheid tubes verkiest boven foils.Is de marketing bij tubes zo goed dat iedereen hier intuint en zegt dat foils niet te relaunchen zijn?Ik ben zelf Flysurfer fan en kan beamen dat de afgelopen jaren Flysurfers enorm beter zijn geworden in stabilitiet en draaisnelheid.Daar was ook wel wat aan te verbeteren, laten we eerlijk zijn.Zelf kies ik nu voor de speed 3 omdat er op de markt geen enkele kite is die je ZO zacht weer op het water zet na een hoge sprong.Ik vind het heerlijk om hoog te springen, maar heb wel een beetje zwakke knieen en rug. Met mijn speed 3 kan ik dagelijks sessies houden.Met pure freestyle kites (pulse 2 en psycho 4 heb ik het ook al mee) lukt het timen mij slechter, kom ik harder neer en voel ik knieen en rug na een sessie.Ook al vaak gezegd: het relaunch verhaal is een urban myth.Een flysurfer is in de eerste 2 minuten dat ie op het water ligt juist sneller te relaunchen dan een tube omdat je niet hoeft te zwemmen om hem in een bepaalde stand te krijgen. Achterwaarts, opzij, midden door het windvenster, maakt niet uit, je kunt in alle richtingnen launchen.Maar ja, ligt ie er meer dan 2 min of zo, loopt er toch wat water in, dan komt het aan op techniek en je rust bewaren om hem er nog uit te krijgen.
Flysurfers: Speed3 19m DLX/Speed 4 10m DLX/Flyboards Radcial4 M/Spleene Door 164 ´06

brian123 17 June / 2011 / 06:12
Quote: Egtved - 17 juni, 2011 (06:42)
Hoewel de discussie vaak gevoerd is, is het op zijn minst opvallend dat de meerderheid tubes verkiest boven foils.Is de marketing bij tubes zo goed dat iedereen hier intuint en zegt dat foils niet te relaunchen zijn?Ik ben zelf Flysurfer fan en kan beamen dat de afgelopen jaren Flysurfers enorm beter zijn geworden in stabilitiet en draaisnelheid.Daar was ook wel wat aan te verbeteren, laten we eerlijk zijn.Zelf kies ik nu voor de speed 3 omdat er op de markt geen enkele kite is die je ZO zacht weer op het water zet na een hoge sprong.Ik vind het heerlijk om hoog te springen, maar heb wel een beetje zwakke knieen en rug. Met mijn speed 3 kan ik dagelijks sessies houden.Met pure freestyle kites (pulse 2 en psycho 4 heb ik het ook al mee) lukt het timen mij slechter, kom ik harder neer en voel ik knieen en rug na een sessie.Ook al vaak gezegd: het relaunch verhaal is een urban myth.Een flysurfer is in de eerste 2 minuten dat ie op het water ligt juist sneller te relaunchen dan een tube omdat je niet hoeft te zwemmen om hem in een bepaalde stand te krijgen. Achterwaarts, opzij, midden door het windvenster, maakt niet uit, je kunt in alle richtingnen launchen.Maar ja, ligt ie er meer dan 2 min of zo, loopt er toch wat water in, dan komt het aan op techniek en je rust bewaren om hem er nog uit te krijgen.

Als je een kite heb vanaf 2007 dan hoef je bij de meeste niet echt te zwemmen om hem in de lucht te krijgen hoor.. in low-end misschien.

Mediator 17 June / 2011 / 16:56
boeiend... ga door...

ah nee wacht laat maar... het waait
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

dr511 17 June / 2011 / 17:20
Quote: Egtved - 17 juni, 2011 (07:42)
kijk je hebt dus een kite gevonden die je tekort aan techniek goedmaakt;)
Ziki Ondergoed, schultenbrau

LarsN 17 June / 2011 / 17:53
Mmmmm laat ik ook een Mac en een foil (PL Charger) hebben......
riding Peter Lynn Escape