inbraak ksn noordwijk

Door: h2oshots Reacties: 24 Hits: 2973
h2oshots 26 June / 2011 / 08:01
http://www.facebook.com/#!/home.php?sk=group_125428430815079

kwam bericht tegen op facebook,tis weer zo ver zijn er polen in land die kitespullen nodig hebben?

klootzakken

rhino7 26 June / 2011 / 08:09

rhino7 had een 3 sterren sessie in Isla Canela met maar liefst 15 - 17 knots op zijn North Evo (2010)

Joker 26 June / 2011 / 09:24
waaht? veel gestolen ? was al weer even stil met dat inbraak gedoe.. ik zeg back to the old days.. vroegahh he TSUH!
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

martin404 26 June / 2011 / 09:59
Ten eerste werkt die link alleen als je lid bent van die groep (dus ik heb geen idee waar het over gaat)

En ten tweede heb je vast gelijk dat een Nederlander zoiets als een inbraak natuurlijk nooit zou doen.
Dat moet wel een buitenlander zijn geweest.

Kunnen we er anders mischien niet gewoon een moslim voor aankijken ofzo. Dat is politiek correct.

Edit : (Voor de zekerheid, omdat onozelheid bij dit soort onderwerpen een rol speelt : Ik ben sarcastisch !!!)
No kite related brand affiliations

chriss 26 June / 2011 / 10:34
Er is in 4 hokken ingebroken en 2 hokken met inbraaksporen. Nog niet echt duidelijk wat er in totaal allemaal weg is, het vreemde is dat ze niet de hele hokken leeg hebben gehaald. Zo hadden ze bijv. een kite wel gepakt en diegene die er naast lag niet.

Van de ksn site;

Helaas, maar in navolging van Katwijk is er nu ook bij ons ingebroken. Het gaat om de hokken 39, 40 en 41 en hok 42. Heb je spullen in een van deze hokken liggen, kijk dan even of het er nog is. Na inventarisatie zal er aangifte gedaan worden bij de Politie.

Wij gaan ZSM camera toezicht plaatsen en lampen op licht sensoren.

De KSN is hier niet voor verzekerd. Kijk zelf of je surf- of inboedelverzekering dit soort diefstal dekt.

Ter info: in Katwijk is vorig jaar in korte tijd meerdere keren ingebroken. Wellicht verstandig om je spullen tijdelijk uit het hok te halen.

Hou ogen en oren open..

coconutplukker 26 June / 2011 / 10:48
Quote: martin404 - 26 juni, 2011 (11:59)
Kunnen we er anders mischien niet gewoon een moslim voor aankijken ofzo. Dat is politiek correct.

Van 1 kite kunnen ze toch mooi 3 burka's maken

rolandpeelen 26 June / 2011 / 11:03
Quote: chriss - 26 juni, 2011 (11:34)
Er is in 4 hokken ingebroken en 2 hokken met inbraaksporen. Nog niet echt duidelijk wat er in totaal allemaal weg is, het vreemde is dat ze niet de hele hokken leeg hebben gehaald. Zo hadden ze bijv. een kite wel gepakt en diegene die er naast lag niet. Van de ksn site;Helaas, maar in navolging van Katwijk is er nu ook bij ons ingebroken. Het gaat om de hokken 39, 40 en 41 en hok 42. Heb je spullen in een van deze hokken liggen, kijk dan even of het er nog is. Na inventarisatie zal er aangifte gedaan worden bij de Politie.Wij gaan ZSM camera toezicht plaatsen en lampen op licht sensoren.De KSN is hier niet voor verzekerd. Kijk zelf of je surf- of inboedelverzekering dit soort diefstal dekt.Ter info: in Katwijk is vorig jaar in korte tijd meerdere keren ingebroken. Wellicht verstandig om je spullen tijdelijk uit het hok te halen.Hou ogen en oren open..

Wettelijk gezien betaal je voor je stalling en zijn je spullen dus de verantwoordelijkheid van de ksn op het moment dat ze daar liggen. De ksn zal dit dus moeten vergoeden (tenzij er in de huurovereenkomst staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor een eventuele verzekering)

luukie 26 June / 2011 / 13:21
Quote: chriss - 26 juni, 2011 (11:34)
Er is in 4 hokken ingebroken en 2 hokken met inbraaksporen. Nog niet echt duidelijk wat er in totaal allemaal weg is, het vreemde is dat ze niet de hele hokken leeg hebben gehaald. Zo hadden ze bijv. een kite wel gepakt en diegene die er naast lag niet. Van de ksn site;Helaas, maar in navolging van Katwijk is er nu ook bij ons ingebroken. Het gaat om de hokken 39, 40 en 41 en hok 42. Heb je spullen in een van deze hokken liggen, kijk dan even of het er nog is. Na inventarisatie zal er aangifte gedaan worden bij de Politie.Wij gaan ZSM camera toezicht plaatsen en lampen op licht sensoren.De KSN is hier niet voor verzekerd. Kijk zelf of je surf- of inboedelverzekering dit soort diefstal dekt.Ter info: in Katwijk is vorig jaar in korte tijd meerdere keren ingebroken. Wellicht verstandig om je spullen tijdelijk uit het hok te halen.Hou ogen en oren open..
Tja als ik dit zo lees moeten het wel polen zijn geweest. Kan bijna niet anders.

RogierM 26 June / 2011 / 14:00
Quote: rolandpeelen - 26 juni, 2011 (12:03)
Quote: chriss - 26 juni, 2011 (11:34)Er is in 4 hokken ingebroken en 2 hokken met inbraaksporen. Nog niet echt duidelijk wat er in totaal allemaal weg is, het vreemde is dat ze niet de hele hokken leeg hebben gehaald. Zo hadden ze bijv. een kite wel gepakt en diegene die er naast lag niet. Van de ksn site;Helaas, maar in navolging van Katwijk is er nu ook bij ons ingebroken. Het gaat om de hokken 39, 40 en 41 en hok 42. Heb je spullen in een van deze hokken liggen, kijk dan even of het er nog is. Na inventarisatie zal er aangifte gedaan worden bij de Politie.Wij gaan ZSM camera toezicht plaatsen en lampen op licht sensoren.De KSN is hier niet voor verzekerd. Kijk zelf of je surf- of inboedelverzekering dit soort diefstal dekt.Ter info: in Katwijk is vorig jaar in korte tijd meerdere keren ingebroken. Wellicht verstandig om je spullen tijdelijk uit het hok te halen.Hou ogen en oren open..Wettelijk gezien betaal je voor je stalling en zijn je spullen dus de verantwoordelijkheid van de ksn op het moment dat ze daar liggen. De ksn zal dit dus moeten vergoeden (tenzij er in de huurovereenkomst staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor een eventuele verzekering)
Zelfs in dat laatste geval valt er nog wel wat te debatteren...

MartjeB 26 June / 2011 / 17:03
Quote: rolandpeelen - 26 juni, 2011 (13:03)
Quote: chriss - 26 juni, 2011 (11:34)Er is in 4 hokken ingebroken en 2 hokken met inbraaksporen. Nog niet echt duidelijk wat er in totaal allemaal weg is, het vreemde is dat ze niet de hele hokken leeg hebben gehaald. Zo hadden ze bijv. een kite wel gepakt en diegene die er naast lag niet. Van de ksn site;Helaas, maar in navolging van Katwijk is er nu ook bij ons ingebroken. Het gaat om de hokken 39, 40 en 41 en hok 42. Heb je spullen in een van deze hokken liggen, kijk dan even of het er nog is. Na inventarisatie zal er aangifte gedaan worden bij de Politie.Wij gaan ZSM camera toezicht plaatsen en lampen op licht sensoren.De KSN is hier niet voor verzekerd. Kijk zelf of je surf- of inboedelverzekering dit soort diefstal dekt.Ter info: in Katwijk is vorig jaar in korte tijd meerdere keren ingebroken. Wellicht verstandig om je spullen tijdelijk uit het hok te halen.Hou ogen en oren open..Wettelijk gezien betaal je voor je stalling en zijn je spullen dus de verantwoordelijkheid van de ksn op het moment dat ze daar liggen. De ksn zal dit dus moeten vergoeden (tenzij er in de huurovereenkomst staat dat je zelf verantwoordelijk bent voor een eventuele verzekering)

??

Stel: je huurt een garage en plaatst daar een harley en die wordt gepikt.
Dan ga je toch ook niet naar de verhuurder om te claimen.

larsdemo 26 June / 2011 / 17:14
Zou een dure stalling worden als ze overal de verantwoording voor moeten nemen.
Je huurt een ruimte en bent zelf verantwoordelijk voor de spullen die je er in zet.
Als je een huis huurt ben je ook gewoon zelf verzekerd voor je inboedel.
All We Do Is Kiteboarding

larsdemo had een 4 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 20 - 25 knots op zijn SlingShot RPM (2012)

rolandpeelen 26 June / 2011 / 18:16
Quote: larsdemo - 26 juni, 2011 (18:14)
Zou een dure stalling worden als ze overal de verantwoording voor moeten nemen.Je huurt een ruimte en bent zelf verantwoordelijk voor de spullen die je er in zet.Als je een huis huurt ben je ook gewoon zelf verzekerd voor je inboedel.

In dit geval is dat toch een tikkie anders. Het staat namelijk allemaal (voor zover ik weet) in een gemeenschappelijke ruimte met 1 ingang. Dat jouw hokkie een apart deurtje heeft is natuurlijk wat anders..

Het kan overigens zo zijn (weet ik niet zeker) dat als je zelf een slot erop kan zetten, dat je dan zelf verantwoordelijk bent :)..

Heel simpel gezegd, als jij er ZELF niet voor kan zorgen dat jouw spullen correct achter (jouw) slot en grendel zitten, dan kan jij er ook niet voor aansprakelijk gestelt worden :)

harmjandeman 27 June / 2011 / 07:47
Quote: coconutplukker - 26 juni, 2011 (11:48)
Quote: martin404 - 26 juni, 2011 (11:59)Kunnen we er anders mischien niet gewoon een moslim voor aankijken ofzo. Dat is politiek correct.Van 1 kite kunnen ze toch mooi 3 burka's maken
Mooi! Dan laten wij ze van 3 burka's weer 1 kite maken
Hele burka probleem opgelost...

Erg zuur dat er weer spul wordt gestolen..

Gesponsord bij Duo/ IB-groep...Butter, Broad en Berenburg ĆƒĘ’Ć‚Āŗt 'e beker, wie dat niet fut krijt is

Pj-Air 27 June / 2011 / 07:48
Quote: rolandpeelen - 26 juni, 2011 (20:16)
Heel simpel gezegd, als jij er ZELF niet voor kan zorgen dat jouw spullen correct achter (jouw) slot en grendel zitten, dan kan jij er ook niet voor aansprakelijk gestelt worden :)

Mooie rechtsregel, kan hem verder niet terugvinden, maar dat terzijde. In zijn algemeenheid kun je dit zeker niet zeggen. Tis maar net wat je hebt afgesproken bij de verhuur. Verder lijk je het in bewaring geven van spullen te verwarren met het verhuren van een hok waar je je spullen in achter kunt laten. Kort gezegd, als je iets in bewaring geeft moet het worden teruggegeven door degene die het in bewaring neemt, bij de verhuur van een hok krijg je (in beginsel) enkel de beschikking over een hok.

Verder natuurlijk mooi balen dat er wordt ingebroken.

Pj-Air had een 4 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 25 - 40 knots op zijn Cabrinha FX (2017)

rolandpeelen 27 June / 2011 / 09:12
Quote: Pj-Air - 27 juni, 2011 (08:48)
Quote: rolandpeelen - 26 juni, 2011 (20:16)Heel simpel gezegd, als jij er ZELF niet voor kan zorgen dat jouw spullen correct achter (jouw) slot en grendel zitten, dan kan jij er ook niet voor aansprakelijk gestelt worden :)Mooie rechtsregel, kan hem verder niet terugvinden, maar dat terzijde. In zijn algemeenheid kun je dit zeker niet zeggen. Tis maar net wat je hebt afgesproken bij de verhuur. Verder lijk je het in bewaring geven van spullen te verwarren met het verhuren van een hok waar je je spullen in achter kunt laten. Kort gezegd, als je iets in bewaring geeft moet het worden teruggegeven door degene die het in bewaring neemt, bij de verhuur van een hok krijg je (in beginsel) enkel de beschikking over een hok.Verder natuurlijk mooi balen dat er wordt ingebroken.

Het verschil dat ik probeer uit te leggen is exact datgene dat je nu zegt. Huren of in bewaring geven. En volgens mij, als je niet zelf je spullen achter (jouw) slot en grendel stopt, geef je het in bewaring bij diegene die dat dus wel regelt.

Neemt nog steeds niet weg dat het contractueel anders vastgelegd kan zijn.

Anyway.. Balen voor de mensen die er spullen hebben liggen!

martin404 27 June / 2011 / 09:17
Je staat er toch zelf bij en kunt toch zelf ook wel zien dat je spullen daar niet achter een 30cm dikke kluisdeur liggen?
Als je voor duzende euro's aan spullen in een of andere onbewaakte strandkeet of zeecontainer laat liggen, dan neem je blijkbaar zelf ook het risico dat het gejat kan worden.
Je laat je nieuwe auto toch ook niet elke nacht op een of andere afgelegen strandweg, of onbewaakt industrieterein staan?

Net als bij een parkeer garage, doen ze hun best om er voor te zorgen dat je auto relatief veilig staat.
Daar betaal je voor, maar al wordt ie ondanks dat toch gejat, krijg je van de parkeergarage eigenaar echt geen nieuwe auto.
Als die garage eigenaar jouw auto zelf jat, of de deur van de garage klakkeloos wagenwijd open heeft laten staan, dan kun je pissig op hem worden.
Als hij de beveiliging heeft verzorgd op het niveau dat jullie hadden afgesproken, dan valt hem niks te verwijten.
(al heb je zelf niet gevraagd hoe hoog of laag dat niveau eigenlijk is, dan is dat je eigen nonchalantie)

Ze doen (neem ik aan) wat ze kunnen, maar je kunt zelf ook wel zien dat als iemand het echt wil, dat dat niet genoeg zal zijn.
No kite related brand affiliations

Leozonderdeo 27 June / 2011 / 09:51
Er wordt in dit geval betaald voor een dienst waarbij je er redelijkerwijs van uit mag gaan dat het veilig ligt opgeborgen. Diefstal is een bedrijfsrisico en daar is tegen te verzekeren. Trek uw conclusie.
Axe Boss Adidas 8x4

wazzaah 27 June / 2011 / 10:42
Tis een vereniging, dus denk dat ze t zelf met de leden wel regelen

Wel behoorlijk kut laat zo snel mogelijk weten wat er mist.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

gostez 27 June / 2011 / 11:35
Quote: chriss - 26 juni, 2011 (12:34)

Ken je die van: Als het kalf verdronken is dempt men de put.
Vorig jaar op verscheidene plaatsen inbraken geweest waaronder tot twee keer toe bij airtime katwijk. Dat is de eerstvolgende vereniging ten zuiden van de KSN.
Als het zo dichtbij komt zou je toch al gelijk camera's, sensors met verlichting en alarm, slotgracht, schrikdraad, valhekken, ophaalbruggen, landmijnen, lasergestuurde mitraileurs en de hele bende installeren?

Blijft klote natuurlijk voor de gedupeerden. Weer een rede extra voor mij om mn spulletjes gewoon thuis te bewaren. Of ik nou naar strand fiets met of zonder tas op mn rug en board in mn handen. Dat maakt dan ook niet veel uit.

gostez had een 3 sterren sessie in Noordwijk Noord met maar liefst 19 - 29 knots op zijn Ozone Instinct Sport+ (2009)

patrick020569 27 June / 2011 / 12:32
Misschien toch wel ff handig als er iemand reageert die weet wat er gestolen is.....Misschien is er wel iemand op het forum die iets verdacht heeft gezien, zoals een busje vol met kites bij een tankstation...Zoiets als het hangloss effect om boefjes te pakken (kiteallert)
Ongelooflijk dat niemand bekend maakt wat er weg is, of is er niets van belang gestolen.
Durex, de Haarwinkel, red light district, webcamgirls.

h2oshots 30 June / 2011 / 04:30
ik heb nog wel een ander iedeetje,ik ga mijn hondje gewoon op strand leggen!

Mushroom 30 June / 2011 / 11:47
Zagen gister op Noordwijk een man op het strand met alleen een northboard lopen, zag er vreemd uit iemand iets kwijt?

Surfz 30 June / 2011 / 12:10
Alle winst van die gele hesjes waarmee ze daar varen naar de ongelukkigen
http://www.ikiteboarding.com/kiteboarding/articles/getting-back-to-the-roots-of-kiteboarding.aspx

seicooo 01 July / 2011 / 13:16
Quote: h2oshots - 30 juni, 2011 (06:30)
ik heb nog wel een ander iedeetje,ik ga mijn hondje gewoon op strand leggen!

Zo'n tekkeltje hangen ze gelijk aant spit!
sei

Lars_023 01 July / 2011 / 22:47
Quote: Mushroom - 30 juni, 2011 (12:47)
Zagen gister op Noordwijk een man op het strand met alleen een northboard lopen, zag er vreemd uit iemand iets kwijt?
Ben mijn board al twee maanden kwijt na een NNO sessie in Zandvoort, zaten er Mystic pads op een Gonzales dan was het mijn board? Signalement van de man?

(voor de zekerheid, ja ik ben wel mijn board kwijt, nee ik verwacht niet dat deze man er iets mee te maken heeft)

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)