Ozone C4, naish park of torch?

Door: melmzs Reacties: 19 Hits: 3892
melmzs 04 September / 2011 / 08:10
Ik wil 2 nieuwe kites kopen.
Ik heb nu een naish cult 9m, deze vind ik te traag worden.
Ik heb aan de naish torch even gehangen, dat vond ik heel fijn voelen en sturen. Andere opties waar ik aandacht is de Ozone C4 of misschien de naish park. Ik wil zowieso ook nog testen maar wil graag jullie mening horen!
Ik wil graag een freestyle kite, maar nog wel een met goede depower en lang door te varen. Ander merken zijn eventueel ook opties.
verder zat ik te twijfelen over de maten, ik weeg 73 kg en ben 1.86m en vrouw.
Mijn eerste ingeving is een 7m en 10m. De andere optie is een 8m en 11m. Ik wil gewoon zo vaak mogelijk kunnen varen, dus ook met lichtere wind.
Alvast bedankt voor jullie moeite

rolandpeelen 04 September / 2011 / 08:24
Ik denk dat de C4 (of enige andere hybrid zoals de HIFI comp van Liquid force of de RPM van slingshot) precies gaat geven wat je wilt! Veel depower, maar toch de voorspelbaarheid van een C kite.

Torches kan ik niet over oordelen. Wel over de Park. Dit had ik in een ander topic gepost over de Park:

Mijn bevindingen (kijk zelf of je het positief of negatief vind)
- Slechte low-end (barslecht)
- Weinig bardruk (zelfs op de setting met de meeste bardruk)
- Weinig pop (ik kon uithaken, edge aanzetten en waar ik met mijn hifi comps van het water afgesleurd wordt, kon ik blijven hangen aan de park)
- Geen poweropbouw in draaien (bij een downloop turn moest ik echt wachten tot hij omgedraaid was voordat er weer power in kwam)

Ik weet niet of je voor 2011 of 2012 (of eerder) wilt gaan, maar speek uit ervaring dat je het beste depowerkoorden kan gaan kweken als je naish spul koopt ;).. Weet niet hoe het zit voor de 2012 spullen!

sander-bos 04 September / 2011 / 10:45
Hallo Melmzs,
ik denk dat de Ozone C4 echt een kite voor jou is, je hebt het gevoel dat je een c kite in de handen hebt maar hebt wel de de-power wat je zoekt.
ook is de C4 heel lang vast te houden. En als het echt te veel wordt voor de ''c-kite'' afstelling kun je hem bij de kite nog om zetten naar ''bow'' dan kun je hem nog langer vast houden.
Ik zou bij de C4 wel voor de 11 meter gaan dan heb je net een wat betere low-end, maar je kunt dan kiezen voor ( zoals je zelf al zegt 7 of 8m), de 7 is wel echt voor de beuk wind... zou dan voor de 8 meter gaan die ga je sneller pakken denk ik.

Als je de C4 wilt testen neem dan even contact op met een shop of mij.

Veel succes met het maken van je keuze.

www.sander-bos.com North Kiteboarding / Ion / 4Wind Watersports

Mediator 04 September / 2011 / 15:15
ik heb met de cult '09 en de cult '10 en de helix '09 gevaren...

ik wou iets die mooi stabiel vliegt unhooked (zonder te trimmen) en zocht meer power in de loops - logischer wijs vaar ik nu op de torch ('10)
ben er heel tevreden van en het was op ALLE fronten een vooruitgang op de cults & helixen.

Park heb ik al vaak gevlogen en ben ik ook wel tevreden over, heeft veel van de goeie puntjes van de torch maar dan een beetje 'softer' en met meer depower mogelijkheid. Maar ik vind het lekkere gevoel in de bar bij de Torch veel leuker!!

ik weeg even veel ongeveer als jij (70kg), en ben 10cm kleiner... vaar de 7m en de 10m torch, daar ben ik zeer tevreden mee. Ik vaar vanaf dat het constant 15 is (nu ja gewoon varen mss iets sneller, maar tis nu ook niet om gewoon te varen dat je een freestyle kite zoekt veronderstel ik...)

(edit) ook nog vergeten te vermelden, die 7m kan ik ook behoorlijk snel gebruiken... maar je kan hem ook heel lang houden (gewoon op techniek hem naar de rand van het windvenster trappen, tis niet zoals bij een BOW of sle dat je even kan depoweren... dan wil je eigl geen C) ! ook zalig om loopjes te oefenen die 7m, draait echt heel snel en met veel power en ie gaat ook snel trug omhoog
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

melmzs 04 September / 2011 / 18:26
Bedankt voor jullie goede reacties, hier heb ik veel aan!
Ik neig tot nu toe inderdaad naar de C4, ik twijfel over de maat. Ik denk dat het uit 2011 wordt.

sander-bos: tot hoeveel knopen denk je dat ik de 8m kan door varen?

geloof 04 September / 2011 / 19:08
@Melmzs: ligt er aan of je het leuk genoeg vindt om met veel wind te kiten. Als je het leuk vindt, kan je veel plezier aan een 7 meter hebben.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

sander-bos 04 September / 2011 / 20:31
@Melmzs: Ik denk dat jij de 8 mtr (beetje afhankelijk van je techniek) wel tot 35-40 knopen kunt varen, heb van mijn 7 mtr de max nog niet gehad. vaar mijn 9 mtr heel lang door.
weet niet waar je vandaan komt, en normaal gesproken vaart?
mail mij anders even: sanderbos [@] zeelandnet .nl dan kun je bij mij wel testen.
www.sander-bos.com North Kiteboarding / Ion / 4Wind Watersports

Mediator 04 September / 2011 / 22:32
heeft die C4 dan zo veel depower? bij de Torch kan ik echt al behoorlijk snel weg met men 7m (dit jaar zelfs redelijk veel gebruikt aangezien het dit jaar telkens alles of niks was als de wind aanging)

kvind 8m als kleinste kite zo wa aan de grote kant als je rond de 70kg weegt... ?

vriendin van me kite meestal met een 9m en 6m en ze neemt ook redelijk snel de 6m voor zover ik weet (maar ze weegt dan waarschijnlijk wel rond de 60kg, das al weer 10 minder)
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

sander1970 04 September / 2011 / 23:17
Ik ben in afwachting van mijn nieuwe speeltjes c4 2012 en heb straks een 7en 11 c4 in de aanbieding. Bij intresse kan je me altijd ff contacten . Eventueel samen met de acid 134 2011. Grtzz sander.
sander

sander1970 had een 0 sterren sessie in Texel paal 17 met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Ozone C4 (2012)

brouwersdamlocal 05 September / 2011 / 15:11
RPM

brouwersdamlocal had een 0 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 0 - 0 knots op zijn SlingShot Fuel (2009)

kiterbram 06 September / 2011 / 13:53
10 & 7 C4 nemen met 70kg!
Vaar zelf met de 10 & 7 C4 2011 en ik weeg 75 ben hier zeer over tevreden!
Goede depower, dikke hangtime en die c4tjes zijn lekker snel!
Ook bij het uithaken presteert de c4 top, geen enkel tikje backstall.

kiterbram had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Ozone C4 (2010)

arjen71 06 September / 2011 / 13:57
Het zelf C4 2011 en heb ook aan de Naish Park gevlogen, beide perfecte kites die voldoen aan jou wensen.

Heb ook de Torch 2011 getest maar dit was voor mij niet de geschikte kite, vond hem snel back stallen. Ik weet niet of dit kwam die verkeerde 5th line of dat dit bij de Torch hoort. C4 en Park vlogen direct lekker.

Ik zou qua maten gaan voor een 10 & 7

Succes,

sjoerdsantema 06 September / 2011 / 16:56
Kijk ook eens naar wat andere merken. Er zijn veel alternatieven dus ga niet over een nacht ijs. Succes!
#gobigorganaarjemoeder

sjoerdsantema had een 5 sterren sessie in Playa Chica met maar liefst 17 - 25 knots op zijn Blade Prime (2010)

bertvh 06 September / 2011 / 18:49
@kiterbram van hoeveel knopen vaar je lekker met de 10meter?heb zelf de catalist en vaar van zo een 16 goed met de 10 maar zou willen overstappen op de c4(mijn gewicht is hetzelfde)

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

kiterbram 06 September / 2011 / 19:20
Vanaf 8 m/s kan ik varen met m'n 10m C4.

kiterbram had een 4 sterren sessie in Grevelingendam met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Ozone C4 (2010)

geloof 06 September / 2011 / 20:03
@Bertvh: Catalyst heeft iets meer low end, zie bijvoorbeeld de wind chart op flyozone.com. Heb zelf nu als grootste kite een Cat 12m en vorig jaar was dat een C4 12m.
http://www.kiteventure.nl | school | shop | travel --> CrazyFly | Eleveight | Ownin | PLKB | Shinn | Ventum | Vimana | Zeeko

bertvh 08 September / 2011 / 06:30
thanks voor de info

bertvh had een 4 sterren sessie in Tenerife - Flashpoint Beach met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Thetheo 08 September / 2011 / 18:40
heb gisteren voor het eerst met mn C4 7 meter gevaren. Zeer relaxte kite met een enorme highend maar de lowend was ik minder onder de indruk.
Voor mij (85 KG zal het echt een stormkite zijn) maar heb hem ook voor mn vriendin gekocht......kenmerken zijn. easy handling/ soepel en snel, voelt erg klein aan en heeft in mijn beleving niet al te veel power (heb ook de ozone edge en dat is een hele andere categorie qua power).

Succes met je keuze

Elon 08 September / 2011 / 19:11
zoals hierboven al genoemd, zou ik de RPM bij het testen zeker niet overslaan.
hij is heel stabiel en heeft afhankelijk van je instelling een zware tot lichte bardruk. ook heeft hij wel een lekkere pop vind ik persoonlijk.
- KiBoCo.nl -

Elon had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 20 - 24 knots op zijn Duotone Dice (2019)

melmzs 10 September / 2011 / 12:07
Bedankt voor alle reacties!
Ik ga dinsdag een c4 testen, dus ik ben heel benieuwd.
hopelijk kan ik dan ook de park testen.
Ik denk dat ik inderdaad voor een 10m en 7m ga