Ik ben van plan komende maand mijn kitesetje aan te schaffen. Ik heb afgelopen zomer meerdere lessen gehad en wil nu zelf doorgaan.
Ik heb eerst een hele tijd naar Carbinha Convert-kites gekeken en wilde daar dan ook de IDS-bar bij nemen. Nu blijkt dat het aanschaffen van 2 converts toch boven mijn budget zal stijgen. (voor de 2 kites samen inclusief bar heb ik zo'n 1200 euro als budget)
Ik zit nu dus te kijken naar de Kahoona V3's. Die passen prima is mijn budget. Ook denk ik nog na over het aanschaffen van 1 Naish Park (2011)/1 Cabrinha Convert (2011) en dan 1 Kahoona V3.
Ik vroeg me dus vooral af, welke bar ik dan erbij moet kopen. Ik heb gehoord dat de bar en het safety system van Best soms toch wel tegenvalt. En van de IDS-bar weet ik niet of deze toe te passen is op de kites? Hoe zit het met de Naish barretjes?
Veel goed commentaar heb ik gehoord over de North Thrust Bar (quad control) 2011. Is deze eventueel toepasbaar op deze kites?
Ik ben van plan een 9m en 7m aan te schaffen. Bij de Kahoona's zouden dit dan een 7,5 en 9,5 worden. (ik ben 1.66 en weeg 58 kilo) Ik wil graag bij wat lichtere wind al kunnen varen en denk dat dit op deze manier toch wel zou moeten lukken.
Wat raden jullie mij aan?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
De kahoona's zijn heel erg fijne beginnerskites, waar je later ook zeker veel plezier van gaat hebben.
De maten 7,5 en 9,5 zijn goede maten voor jou, en ik zou ook gewoon een Best bar erbij nemen. De safety van 2011 is gewoon veilig, en doet het goed.:) heb hem zelf ook en doet het perfect.
Probeer anders 1 barretje te nemen en 2 kites, dan gaat je budget zeker lukken.
Bedankt voor je antwoord!
Ik ben er nu redelijk zeker van dat ik inderdaad de Kahoona's ga aanschaffen. Past prima binnen mijn budget en ze hebben ook zeker geen slechte reviews.
Op de bar zal ik dan maar vertrouwen, haha. Kan ik dan het beste de 45cm of 50cm bar nemen?
tracht allemaal kites van de zelfde type te nemen...
iedere kite vliegt totaal anders, timing bij springen is anders, gevoel op de bar, snelheid,...
je wil niet iedere keer als je een maatje kleiner neemt een volledig ander gevoel krijgen.
btw met 1200 euro moet je zeker al aan 2 Cabrinha convertsIDS uit 09 of '10 raken... (tweedehands dan hé)
cabrinha is goed stevig materiaal (tis met reden 1 vd duurste merken) dus je moet echt niet bang zijn tweedehands te kopen.
(kijk desnoods ook eens naar de switchblade als je cabrinha zou willen, ga je langer leuk vinden dan de convert)
vaar zelf met best en ben er erg tevreden over!...als je besluit voor kahoona's te gaan (7.5 en 9.5) dan kun je die nu redelijk goedkoop aanschaffen (ook nieuw)...en check de promo van best...ze delen weer golden en silver tickets uit!!...betaal 150€ krijg je 300€ aan materiaal.....
dus zou je dat met 1200€ makkelijk kunnen halen...maar kijk ook eens naar de taboo's...kun je nog wat langer mee vooruit!...
ik heb zelf een taboo 8 gekocht voor 450 (nieuw), ,
best redline bar 50cm (bij eurofun nu 279€), kahoona v3 7.5 en 9.5, mooie prijs maken, en dan je golden tickets uit je zak trekken;-).....moet zeker lukken voor 1200...succes
zou iig ook bij 1 merk/type blijven....is perfect op elkaar afgestemd, en bij problemen 1 aanspreekpunt....en zeker als je begint is het fijn om niet steeds bij wisselende wind te hoeven wennen aan andere eigenschappen....
Hartstikke bedankt voor de reactie!
Ik wist niks af van de golden en silver tickets actie (zie ook dat hij pas sinds gister volgensmij weer actief is?)
Na een beetje rekenen, zou ik dan 2 kahoona's, 2 barretjes en een board (KB signature, ik ben tenslotte een girl haha) kunnen kopen voor 1353. Dit zou betekenen dat ik dan 1 golden ticket en 2 silver tickets moet aanschaffen.
Ik ga er nog even wat uitgebreider naar kijken en als ik het dan wat zekerder weet, misschien tegen de avond deze toch maar snel aanschaffen, aangezien de tickets limited zijn :)
edit: stel ik schaf de 2012 best RP bar aan, kan ik dan beter de 47cm of 52cm nemen? Of voor de 7,5 een 47cm en voor de 9,5 een 52cm? (aangezien dit nu met het budget zou kunnen)
ehh... persoonlijk zie ik het punt niet zo om de 2012 bar aan te schaffen...maar misschien dat anderen er een mening over hebben.. de 2010 was eigenlijk al gewoon goed.....en dan ook nog 2?....is een hoop extra geld alleen voor het "nieuw" ....maar ok..das mijn mening;-) (het is wel een mooi barretje;-)
leuk boardje trouwens..maar kijk ook even bij 2ehands..volgens mij stond er iets dergelijks te koop..of het was een armada ladies....
maar...zorg wel dat je even je voeten in de bindingen hebt gehad en je zeker weet dat ze goed aanvoelen...kan heel erg verschillen per voet...en bij voorkeur even testen...
Registreerde: 22 November 2011
Ik ben van plan komende maand mijn kitesetje aan te schaffen. Ik heb afgelopen zomer meerdere lessen gehad en wil nu zelf doorgaan.
Ik heb eerst een hele tijd naar Carbinha Convert-kites gekeken en wilde daar dan ook de IDS-bar bij nemen. Nu blijkt dat het aanschaffen van 2 converts toch boven mijn budget zal stijgen. (voor de 2 kites samen inclusief bar heb ik zo'n 1200 euro als budget)
Ik zit nu dus te kijken naar de Kahoona V3's. Die passen prima is mijn budget. Ook denk ik nog na over het aanschaffen van 1 Naish Park (2011)/1 Cabrinha Convert (2011) en dan 1 Kahoona V3.
Ik vroeg me dus vooral af, welke bar ik dan erbij moet kopen. Ik heb gehoord dat de bar en het safety system van Best soms toch wel tegenvalt. En van de IDS-bar weet ik niet of deze toe te passen is op de kites? Hoe zit het met de Naish barretjes?
Veel goed commentaar heb ik gehoord over de North Thrust Bar (quad control) 2011. Is deze eventueel toepasbaar op deze kites?
Ik ben van plan een 9m en 7m aan te schaffen. Bij de Kahoona's zouden dit dan een 7,5 en 9,5 worden. (ik ben 1.66 en weeg 58 kilo) Ik wil graag bij wat lichtere wind al kunnen varen en denk dat dit op deze manier toch wel zou moeten lukken.
Wat raden jullie mij aan?
Bij voorbaat dank voor de hulp!
Groetjes