Indonesiá Bali Sanur

Door: bramfauth Reacties: 10 Hits: 1441
bramfauth 18 June / 2012 / 20:16
Hee
Ik ga van 14 juli tot 6 augustus naar Bali Sanur met me ouders.
En ik wou daar graag gaan kiten.
Dus mijn vraag was: weten jullie hoeveel wind er dan meestal staat?
Want dan weet ik namelijk ook gelijk welke kite ik mee moet nemen.
En als iemand er ook heen gaat op die datum hoor ik dat graag.
Want een kitemaat is altijd gezzelig want ik kitesurf maar in me 1tje.
Alvast bedankt.

MarkVP 18 June / 2012 / 20:19
http://locations.splocs.com/kitesurf/loc/bali___sanur_beach.html
Je grootste kite dus!!

MarkVP had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 23 - 29 knots op zijn SlingShot TD2 (2007)

Bodhi 18 June / 2012 / 20:34
Als je daar in een zee-egel stapt, even de stekels in je voet kapot slaan met een stuk hout oid.. Het is een leuke spot, let wel op het rif, grote stenen..

Flinty 19 June / 2012 / 08:16
Je kan prima als je in een zee-egel stapt ff naar de kitesurfschool gaan die weten er wel raad mee... (dit vertel ik uit eigen ervaring ;-))
Neem je grootste kite mee want over t algemeen staat er weinig wind...

Maar je kunt altijd geluk hebben want toen ik er was in juli had ik gewoon 25 knoopjes :

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

Coringa 10 July / 2012 / 14:16
http://www.windfinder.com/forecast/bali_sanur_beach

Als je via de Jalan Pantai Karang (zoek op met google maps) de strand oploopt en rechts af over de Jalan pantai sanur gaat dan kom je Clubkite tegen. Ik was daar vorige week en heb heerlijk gekite met 12-15 knp en een 15m kite. Je kan daar een complete set huren, 600.000 irp voor 2 uurtjes, dat is ca 50 euro. Die gasten zijn erg relaxed en vinden het alleen maar tof als je bij hun komt kiten.

Als je eigen spullen meeneemt, dan dus zeker je grootste kite en schoentjes zijn inderdaad aan te raden. Het beste kan je in de ochtend rond 10 uur gaan, in de middag is het laag water.

Veel plezier!!!
Axé

Coringa had een 5 sterren sessie in Katwijk airtime met maar liefst 18 - 28 knots op zijn Switch kiteboarding Element (2014)

wazzaah 10 July / 2012 / 14:29
Quote: Coringa - 10 juli, 2012 (16:16)
Het beste kan je in de ochtend rond 10 uur gaan, in de middag is het laag water.
Das wel mooi, een zee spot waar het elke dag op de zelfde tijd hoog/laag water is
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

JorisIII 11 July / 2012 / 09:09
Quote: wazzaah - 10 juli, 2012 (15:29)
Quote: Coringa - 10 juli, 2012 (16:16)Het beste kan je in de ochtend rond 10 uur gaan, in de middag is het laag water.Das wel mooi, een zee spot waar het elke dag op de zelfde tijd hoog/laag water is
ik denk dat ik 12 septemeber stem op de partij die dat hier ook gaat regelen.

Biereend 13 July / 2012 / 10:32
He Branfauth,

Alvast een hele fijne vakantie morgen!

2 weken geleden ben ik naar Sanur geweest. Daar heb ik ook gekite. De wind houdt zeker niet over. Ik heb met een 12m en een 15(!) meter gevaren.

Ik weet niet waar je gaat varen, maar er zijn 2 spots. Of ze officieel zijn weet ik niet, waarschijnijk niet(blijft indonesie). Er is een ten noorden van het Hyatt en een ten zuiden daarvan.

Beide prima spots met een rif verderop waardoor er een baai is met vlak water. Met laag water is het rif dan ook maar 5 cm onder het wateroppervlakte, dus al je wilt golfvaren , zul je 's ochtends moeten gaan.

Als ik jou was zou ik je grootste kite meenemen! Er is daar ook mogelijk om te huren. Dat heb ik ook gedaan, vandaar dat ik met een 15 meter kon varen plus een fly-door. Lekker cruisen in je shorty.

Geniet ervan!

Biereend had een 4 sterren sessie in Schellinkhout met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

mobe_martijn 13 July / 2012 / 11:33
Die gasten zijn erg relaxed en vinden het alleen maar tof als je bij hun komt kiten.Als je eigen spullen meeneemt, dan dus zeker je grootste kite en schoentjes zijn inderdaad aan te raden. Het beste kan je in de ochtend rond 10 uur gaan, in de middag is het laag water.Veel plezier!!!

Vorig jaar in dezelfde periode in Sanur geweest en heb daar heel prima kunnen kiten. Al zeiden ze wel dat de wind als toen erg zeldzaam was in die tijd van het jaar.

Zelf heb ik een week gevaren waarvan 3 dagen 12 meter Core GT/North Vegas en 2 dagen Cabrinha Switchblade 14 en 16 meter. Dus grote maten zeker meenemen! Ook wat coringa zei: schoentjes ivm het lage tij. Je kan in Sanur de hele dag kiten in de baai. Houd er rekening mee dat je dan wel terug moet lopen over het riff aan het eind van de dag.

Je kan ook met een boot gebracht worden naar de golven en/of baai voor 5 euro. Dan houden ze je de hele dag in de gaten en wanneer je afdrijft bij weinig wind komen ze je weer op pikken. Wel handig want er is een gedeelte waar je nooit meer uitkomt als je daar eenmaal zit. Ook hebben ze een route door het riff heen als je niet terug wilt lopen.

Anyway Veel plezier en geniet van het prachtige land!

mobe_martijn had een 3 sterren sessie in Wolderwijd, Strand Horst met maar liefst 15 - 18 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

bramfauth 13 July / 2012 / 15:16
allemaal bedankt voor jullie reactie's en ik zal goed duimen voor de wind.
En ik zal mijn grootste kite meenemen.
Het is ook leuk om daar te kiten volgens mij dus ik heb er zin in!!

BeervanhetMeer 13 July / 2012 / 21:14
Kuta beach.....3 jaar geleden een ramsessie gedaan met me 10 meter, die gasten snapten er niets van, denk niet dat het er nu nog mag