Kiteloop ... ;-)

Door: hlauwers Reacties: 36 Hits: 5743
martin404 13 October / 2012 / 14:08
Quote: Markussus - 13 oktober, 2012 (13:26)
Kan ik loopen met mijn evo 10 van 2009?

Daar is vrij eenvoudig achter te komen.
Ik neem aan dat er een bar bij zit?
Tijdens het kiten met je linker of rechterhand stevig aan 1 kant van die bar trekken.

Als er niks gebeurt, dan kun je er niet mee loopen
No kite related brand affiliations

Flinty 15 October / 2012 / 12:26
Ik ben ook net begonnen met loopen! Mijn kites: 11m C4 en een 7m C4

Thanks voor alle tips hier.. kan mezelf er goed in herkennen:

De eerste keren heb ik het geprobeerd met mijn 11mC4 in een 5bft dus 18 a 20 knoopjes..Ik sprong 1,5 meter maar voordat mijn kite op 12 uur was wilde ik al loopen, toen was ik nog in de lift en werd ik full pull vooruit getrokken. Gevolg was auw auw en een deuk in mijn ego :D

Uiteraard meteen weer verder gegaan, nu ongeveer 3 a 4 sessies met een paar loopjes. Als je er een paar goed land word je weer overmoedig en ga je daarna weer hard op je bek :)
Ik stuur de kite nu iedere keer rustig naar 12 en dan trek ik hem vol door en dan met mij 11m C4 trekt hij echt makkelijk rond. Wel een TIP trek je bar vol aan voordat je hem rond wil sturen. De eerste paar keer werd ik hard gestraft door dit foutje!!

Door loopen bij het veranderen van je vaar richting is super simpel alleen je moet wel een keer durven.. toen ik het eenmaal door had en naar een paar andere kiters keek die dit continu deden was het appeltje eitje!

Maar elke loop blijft spannend ;-)

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

maarten86 16 October / 2012 / 12:00
ik ben nu een ongeveer jaartje bezig met loopen. Momenteel vaar ik een 8m rpm en tot een knoopje of 30 durf ik um nog wel rond te gooien. ik heb alleen vaak dat ik echt maar net aan opgevangen wordt door mn kite. ik heb het gevoel dat ie niet echt hard stijgt na de loop, al duw ik de bar wel van me af. Kan het misschien aan een afstelling liggen, iets met knoopjes ofzo waardoor die misschien iets minder snel stijgt? Of is het gewoon puur kwestie van harder en hoger springen?

maarten86 had een 4 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 31 - 36 knots op zijn Airush Razor (2013)

Rufus 17 October / 2012 / 16:20
Quote: maarten86 - 16 oktober, 2012 (13:00)
ik ben nu een ongeveer jaartje bezig met loopen. Momenteel vaar ik een 8m rpm en tot een knoopje of 30 durf ik um nog wel rond te gooien. ik heb alleen vaak dat ik echt maar net aan opgevangen wordt door mn kite. ik heb het gevoel dat ie niet echt hard stijgt na de loop, al duw ik de bar wel van me af. Kan het misschien aan een afstelling liggen, iets met knoopjes ofzo waardoor die misschien iets minder snel stijgt? Of is het gewoon puur kwestie van harder en hoger springen?
Ik stel de mijne altijd af met overal op het 2de knoopje (neutraal). Als je je kite iets meer depowered, zal hij sneller stijgen. (doet ie ook als het goed is, als je hem unhooked) Je zou ook je de knoopjes van je stuurlijnen op hun kortst Langst kunnen zetten en die van je powerlijnen op hun langst kortst(dan depower je je kite ook, dit komt ong. overeen met 5 cm op de depowerkoort).
Als je hem een klein beetje meer depowered, moet je dus ook sneller varen om te springen. Dus mij lijkt een een combinatie van beiden..
Probeer gewoon eens met verschillende afstellingen te varen. Je merkt direct het verschil. Dus gewoon proberen.
Slingshot & Tona - Kinesitherapeut

Rufus had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

ThIeMeN 18 October / 2012 / 10:39
Rufus sinds wanneer depower je een kite door de stuur lijnen korter te maken. Dat is hetzelfde als de bar naar je toe trekken en iedereen weet dat je de kite dan juist powerd. Dit geldt ook me je powerlijnen die moet je juist korter maken inplaats van langer ik denk dat je de twee door elkaar hebt gehaald. En ik weet niet wat je bedoelt met hij stijgt sneller als je hem unhookt want dan is je kite juist full power.

ThIeMeN had een 0 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 6 - 8 knots op zijn Gaastra Max (2010)

Rufus 18 October / 2012 / 19:58
Idd.. ik had het omgedraaid van die knoopjes.
Slingshot & Tona - Kinesitherapeut

Rufus had een 4 sterren sessie in Brouwersdam met maar liefst 18 - 22 knots op zijn SlingShot RPM (2011)

joystick 18 October / 2012 / 20:01
Dan klopt het van het unhooken overigens nog steeds niets

joystick had een 5 sterren sessie in Lemmer met maar liefst 30 - 35 knots op zijn Ozone Instinct Sport II (2008)

PieterS 19 October / 2012 / 09:40
Quote: Mediator - 5 oktober, 2012 (18:25)
- voorste hand loslaten en achter je middelste hand zetten
Hoeveel handen heb jij?!

Ocean Rodeo Kiteboarding / www.stormchaser.nl

PieterS had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2013)

koekie 19 October / 2012 / 11:45
Quote: meisahero - 9 oktober, 2012 (13:57)
Na een hele lange tijd eindelijk weer mijn eigen Kitestuff.Niets bijzonders, niets nieuws, gewoon om weer lekker op het water te kunnen staan.Hetgeen wat ik het meeste heb gemist was toch eigenlijk het loopen. Na ruim 1 jaar niet meerintensief op het water te hebben gestaan moest ik de eerste keren toch weer even over de "durf"-grens heen.In de 35á40min. dat ik nog op het water kon staan (werd al donker) heb ik bij max.20knts toch nog even een paar keer"durfen" te loopen met de 9m2. Achteraf zit ik te balen dat het niet harder woei.Mijn tips:*idd met een grote kite beginnen (met redelijk weinig wind).*NIET TWIJFELEN!!! DAT IS FATAAL!!!*in het begin de kite niet rechtstreeks de loop in trekken. Vlieg de kite van 10uur schuil maar en direct naar 13.00uuren zodra je voldoende hoogte hebt trek je hem (in het begin redelijk in de windfensterrand) in een loop.*Bij hardere wind: Hoogte is belangrijk. Crashes komen harder aan als je bij een aardig aangepowerde kite de rotatie (vd kite)niet af kunt maken en je te veel snelheid voor een fatsoenlijke landing hebt. Tijdens een stijgvlugt (vanaf ongeveer 3/4 van de loop) haalt de kite ietswat snelheid uit de landing.*zorg ervoor dat je kite goed getrimt is. Is je kite sterk gedepowerd hangen de stuurlijnen door. Je kite draait in een grotere cirkel waardoor je meer pull krijgt. Staan je Stuurlijnen in volledig aangepowerde staat te strak staak je kite. De rotatie word onderbroken terwijl de kite voor je staat en stijgt niet meer. De Hindeburg-move is ingeprogrammeerd haha.Nouja, achteraf vond ik het jammer dat het niet 25 knts was want als ik de geschoten beelden zie denk ik:"damn, dat moet hoger"Wel kun je volgens mij wel redelijk goed het moment zien waar ik de loop inzet, ivm timing enz...Hoop jullie hebben er wat aan.|http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=C5O1NKIkhj4
Was dat pete philly onder je filmpje trouwens qua muziek?
als de kat van huis is..............................................................................

Morres 19 October / 2012 / 16:05
1 keer gemarkeerd als leuk, 0 keer gemarkeerd als niet leuk

Artiest: Pete Philly & Perquisite

'Conflicted' kopen via: iTunes

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

meisahero 19 October / 2012 / 19:11
@Koekie
Uiteraard. Zoals Morres al liet weten:
Artist:Pete Philly
Track:Conflicted

Staat op het album "Mindstate"...
life is short,rip hard

Mediator 19 October / 2012 / 22:21
Quote: PieterS - 19 oktober, 2012 (10:40)
Quote: Mediator - 5 oktober, 2012 (18:25)- voorste hand loslaten en achter je middelste hand zetten
Hoeveel handen heb jij?!

* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)