Beginnerskite North EVO? Naish welk model?

Door: TomLeys Reacties: 13 Hits: 3353
TomLeys 25 December / 2012 / 12:22
Na een tijdje uit het circuit te zijn wil ik er terug aan beginnen.

Wat zijn tegenwoordig de makkelijk te varen EN veilige kites. (ik kom nog uit het C kite tijdperk)

Mijn zonen van 14 en 17 willen ook les gaan volgen en ik zal dus nieuwer materiaal nodig hebben.

Is de North EVO een goede alrounder en makkelijk te vliegen kite?

En welk model bij Naish?

Of raden jullie een ander merk aan?

Het gaat hem vooral over heen en weer varen, tricks zijn aan mij niet besteed.

Alvast bedankt voor jullie input!

Gr,
Tom

FransD 25 December / 2012 / 12:27
Ik persoonlijk vind de Ozone Catalyst of de Cabrinha Convert wel zeer prettige vliegers.
Hmm....

FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)

Bertmeister 25 December / 2012 / 12:41
Naish Park goede kite

Cabrinha Switcblade,convert

Ozone cata

gaastra hatch

allemaal goede kites :) je moet gewoon je budget laten spreken een kite kiezen die bij je past. Cabrinha switchblade bangelijke kite maar als die je niet ligt moet je die niet kopen.

Bertmeister 25 December / 2012 / 12:41
Naish Park goede kite

Cabrinha Switcblade,convert

Ozone cata

gaastra hatch

allemaal goede kites :) je moet gewoon je budget laten spreken een kite kiezen die bij je past. Cabrinha switchblade bangelijke kite maar als die je niet ligt moet je die niet kopen.

wazzaah 25 December / 2012 / 13:21
Zou niet voor een echte beginners kite gaan omdat je in principe zelf al bekend bent met het kitesurfen. Laat je jongens van het voorjaar les nemen en kijk of ze het snel oppakken. Eventueel kan je dan zelf ook het laatste lesje misschien wel mee draaien, ben je weer helemaal up to date. Of draai alle lessen mee omdat het gewoon gezellig is

Als je jongens het leuk vinden kan je gaan kijken naar een leuke set, jullie zullen er toch 3 tot 4 nodig hebben om het hele wind bereik af te dekken. Voordeel zal zijn dat jullie toch allemaal een ander gewicht hebben, met de boardjes kan je ook wat spelen qua maten. Jij zal als freeride (wave?) meer hebben aan een iets groter board.

Als jullie van plan zijn vaak samen te kiten zal je toch zien dat het nivo van je zonen heel snel omhoog gaat. Vraag is dan alleen nog waar jullie willen gaan kiten, zee of IJsselmeer/vlakwater.

Vari Vulcan 3 voor prijs van 2
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Gehaktdag 25 December / 2012 / 16:56
Zoek eerst eens ff wat topics door voordat je deze vraag stelt. Er staan hier 100e topics met dezelfde vraag.
Ik voorspel dat iedereen hieronder alleen zijn favoriete kite opnoemt en je er nog niet veel wijzer van wordt.

Gehaktdag had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Best TS (2014)

kitex 26 December / 2012 / 09:23
FLUID ATV is een goeie beginners kite waar je ook als gevorderde kiter plezier aan zult hebben
fluidkiteboarding

kitex had een 5 sterren sessie in Texel - West met maar liefst 26 - 37 knots op zijn Fluid Ego (2010)

kiteboardschool 11 January / 2013 / 19:43
North Evo! En daar kun je later ook nog prima mee uit de voeten.
www.kiteboardschool.nl

Lafere 12 January / 2013 / 08:50
Heey Tom,Wat leuk om er samen met je zonen terug aan te beginnen! Zelf heb ik leren kiten met de North Neo en heb dan op aanraden de North Evo aangekocht. Het is een super leuke kite met veel mogelijkheden. Zowel waveriden als freestyle is mogelijk met de evo.Hierdoor kan de hele familie met mss een andere voorkeur voor style van de kite genieten.Vanaf de Evo 2012 heb je ook de verschillende settings trouwens.3 Evo's later vaar ik nog steeds met de Evo en ben elke keer dankbaar voor de progressie die ik dankzij deze kite maak.Lafere
## If you don't crash, you haven't been taking any risk##

Lafere had een 2 sterren sessie in Gran Canaria - Maspalomas met maar liefst 12 - 15 knots op zijn North Evo (2011)

nick1212 12 January / 2013 / 11:15
Je kan ook naar de switch element kijken. Dat is de allround kite van switch, ikzelf vaar met de 9 en 13 en kan ermee varen van 13 tot 33 knopen (in het begin zal het voor een beginner van 80kg ±16-25 zijn).Als je ze graag eens zou willen testen vraag je het maar. En de prijs is ook zeer aantrekkelijk de bar is juist niet de helft van de pijs van de meeste merken en de kites zijn ook t.o.v. de meeste merken bijna de helft, ondanks dat er niets op de kwaliteit ingeleverd is.
Nick

nick1212 had een 3 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 26 - 38 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit MrGreen (2012)

DutchInTheMountains 24 January / 2013 / 12:08
Als je al naar een EVO vraagt; de EVO is een fantastische allround Kite. Prima om mee te beginnen, was door North bedoelt als pure "beginners-Kite" maar is elk jaar veel beter geworden. Zoals ze zelf zeggen; hij is goed in elke discipline maar nergens extreem.

Robert

Kristoff 26 January / 2013 / 22:51
Heel goede kite de evo!
Super lowend, dus je kan er makkelijk een maat kleiner mee varen dan andere soorten kites.

Slingshot RPM 7-10,Xenon rayo 134, Aboards W-series 137, wie wind zaait, zal storm oogsten!

draztic 28 January / 2013 / 09:49
Hier ook begonnen met Evo's, nu Rebels erbij gekocht: lopen wel iets makkelijker hoogte, wat ik in het begin denk ik wel handig had gevonden. Evo herstart wel makkelijker dan de Rebel, en geen risico dat de fifth om je leading edge heen draait. Fifth element is daarentegen wel weer veiliger als je hem in nood zou releasen (en handig voor zelf landen en launchen): echt totale depower en de kite gaat netjes op zijn leading edge liggen, de evo released op beide frontlines en houdt dan dus nog wel wat trekkracht over.

draztic had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 25 - 40 knots op zijn Gin Eskimo (2009)

Monkh 29 January / 2013 / 21:09
Als je alleen heen en weer gaat varen zoals je zegt dat is de Rebel een heerlijke kite, loopt super hoogte en heeft dikke hangtime. Nadeel vind ik echt de 5de lijn als de kite door zn lijnen valt en voor kiteloops is hij niet gemaakt. Evo is meer een alrounder. Loopt minder hoogt en heeft minder hangtime. Je kan er wel lekker mee loopen en als die crasht dan is ie in now time weer uit het water. Check ook even gleiten.tv die hebben van beide kites een mooie reviews.