Het zal vast al eens eerder aan de orde geweest zijn, maar aangezien de zoekfunctie nog niet werkt stel ik de vraag zelf...
Zoals jullie misschien gelezen hebben ben ik vorige week me boardje kwijt geraakt.
Vaar nu tijdelijk weer op me beginners boardje, maar dat ga ik niet lang vol houden. (te groot te lomp)
Nu ben ik absoluut geen freestyler en heb die intresse ook niet.
Wil gewoon lekker wat simpele tricks doen en leren en veel heel veel springen
Hierdoor is mijn eisenpakket voor een nieuw board niet heel groot. Ik zoek gewoon een board dat als een malle upwind gaat!!
Daarbij moet ie wel lekker kunnen varen op zee... daarna zijn wenbaarheid en poppen de volgende in de race van eigenschappen.
Wie kan mij de naam van het ultieme hoogte lopen board geven?
en Morres welk Gaastra board kun je mij aanbevelen
is ook een stukje techniek uiteraard. Maar ik vaar op mijn prox net zoveel hoogte als op mijn crazyfly bulldozer. Ook de nieuwe fone acid gestaan en de trax met een testdag ook die krijg ik uitstekend upwind
Ja natuurlijk is het techniek, maar als ik alle board designers mag geloven zijn er een hoop eigenschappen aan een board te benoemen.
Tot nu toe kom ik goed upwind met alle boarden waarmee ik ooit gevaren heb (alle = 4 ), maar ik merk zelf ook dat het met de ene makkelijker ging dan de andere.
Stukje gewenning zit daar ook in, maar zal ook met je board outline,concave,rocker bla bla etc etc te maken hebben vermoed ik.
Vandaar de vraag. Anders kan ik gewoon het goedkoopste board nemen wat ik maar kan vinden en klaar!
Kanshebbers zijn board met een wat rechtere outline en vlakkere rocker, ook een channel werkt erg goed voor koersvastheid (en dus upwind)
Vanuit ons zou ik de F-one TX of de Flyradical aanbevelen, maar het beste is om het e.e.a. te vergelijken.
Als het voor jou makkelijk is kun je altijdlangskomen en een aantal boardjes meenemen om te testen en te vergelijken, dan kun je zelf het verschil voelen.
persoonlijk vind ik Nobile NHP ook een erg fijn board wat erg goed upwind vaart, overigens heb ik weinig tot geen ervaring met andere boards dus kan niet zeggen hoe dit board zich verhoud tot andere boards
At the End of the day, life should ask us, 'Do you want to save the changes?'
Icarus1984 had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 19 knots op zijn F-One Bandit 8 (2015)
Precies zo dun mogelijk board, zo groot mogelijk, grotere finnen, weinig rocker en rechte achterkant, rechte shape of negatief. Verder concaaf of holling in de bodem. Echter grote boards als flydoors etc, kun je niet te lang houden en zijn niet speels.
Je kan ook een skimboard erbij nemen als hoogte loper en speelgoed met minder wind ans je geen wave board wilt.
Tnx allemaal!
en Kamo speciaal!
dat is info waar ik wat aan heb... voorbeelden en onderbouwing waarom.
Niet alleen maar Ja die heb ik en die is dus goed
Ik kan weer ff verder kijken en weet waar ik op moet letten.
Loop waarschijnlijk Versus ook nog wel een keer binnen.
Registreerde: 07 August 2008
Zoals jullie misschien gelezen hebben ben ik vorige week me boardje kwijt geraakt.
Vaar nu tijdelijk weer op me beginners boardje, maar dat ga ik niet lang vol houden. (te groot te lomp)
Nu ben ik absoluut geen freestyler en heb die intresse ook niet.
Wil gewoon lekker wat simpele tricks doen en leren en veel heel veel springen
Hierdoor is mijn eisenpakket voor een nieuw board niet heel groot.
Ik zoek gewoon een board dat als een malle upwind gaat!!
Daarbij moet ie wel lekker kunnen varen op zee... daarna zijn wenbaarheid en poppen de volgende in de race van eigenschappen.
Wie kan mij de naam van het ultieme hoogte lopen board geven?
en Morres welk Gaastra board kun je mij aanbevelen