Nee, koop wat recenter, vanaf 2010 bow/sle, goedkoop is duurkoop.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
Heb hieronder een aantal Kites gevonden.
Graag jullie mening en tips.
Blade Vertigo 12M 2010
Naish Cult 12M 2010
Gaastra Jekyll 12M 2011
Alvast bedankt voor jullie hulp
Even los van merk/type/jaartal, heb je al gelest en wat is je gewicht?
Ja vorig jaar heb ik gelest.
Moet nu zelf gaan oefenen met waterstarten.
Mijn lengte is 197cm en gewicht is rond de 106 Kg.
Dan nog maar gelijk een vraag: wat voor board kan ik het beste nemen qua lengte en breedte?
12 m zit je wel in de goeie richting met jou afmetingen.
Board moet je vooral niet te kort nemen, ik zou zeker niet onder de 136 cm gaan en proberen een beetje een flexibel board te krijgen (check reviews etc, als je er 1 op het oog hebt).
Het lijkt erop dat je er weinig geld aan wilt besteden? Pas daar mee op want je koopt een kite makkelijker als je m verkoopt en als je in de branding ligt te balen van een oud klapperend laken waarbij je leash langs je bar omhoog loopt (ik noem maar ff wat), vraag je je af of je niet 200 eu meer had moeten besteden. Een kite kan behoorlijk lang meegaan, dus besteed er wat euro's aan.
Met de drie kites die je noemt heb ik geen ervaring, dus kan je er niet over adviseren. Je kan reviews lezen over deze kites; de meeste merken maken meerdere typen voor beginner/freeride, wavekite, freestyle. Jij moet op de types van de eerste categorie focussen. Daarna is het belangrijk dat je je 2e hands koop bekijkt of anders de verkoper goed uithoort over de staat van de kite, maar liever de kite zelf bekijken. check het doek, knispert ie als een papieren boterhamzak of is het meer een dunne vaatdoek?, de bridles en de lijnen. Zeker als de kite katrolletjes op de bridles heeft, moet je goed kijken of er slijtage is.
Zelf heb ik leren kiten met een cabrinha switchblade en cabrinha crossbow.
Succes, Marius
mariusvanwingerden had een 0 sterren sessie in Bonaire met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HIFI X (2013)
Hoi ik heb een paar jaar geleden ook een naish boxer gehad! Goede kite! niets mis mee en vooral doen! zit een goed veiligheidssysteem op en je kan hem makkelijk herstarten! Ik heb er erggg veel plezier mee gehad!
Wel kan ik je adviseren om de de stuurlijnen ook aan de stuurlijnen vast te maken en niet zegmaar de lijnen naar de binnenste lijnen te laten gaan...
doen zoals op de foto
onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)
en niet zo!! vaart echt heel K%T... en je hebt een enorme vertraging op je kite!
Ik zou zeggen enjoy!!!!!!
onno had een 5 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Naish Park (2012)
Een kite van 7 jaar oud...... Alleen als die nieuw was /is en dan nog, modernere kites zijn gewoon beter / makkelijker.
Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)
even serieus... de nieuwe pivot ... lijkt wel heeeeel veel op de boxer....
ga vandaag kite halen. Airush Flow 14M uit 2009 bij surfsports.
board gisteren gehaald Fanatic Easy Rider 145x41.
Nu nog trapeze en we kunnen gaan beginnen, na de lessen van vorig jaar.
Heb er zin in, en dat voor iemand die 41 is .
Thx nogmaals voor alle tips
Veel plezier er mee, dat boardje is een typisch geval goedkoop is duurkoop, er zit een groot verschil tussen een board van meer dan tien jaar geleden en nu. Wellicht leuk voor je eerste meters, maar daarna wel je echt een ander board.
Ga iig niet besparen op je trapeze dat is zo'n beetje het belangrijkste onderdeel, ga deze in een shop testen en koop die het beste zit, niet de goedkoopste.
En neem nog ff een opfris lesje, het liefst met je eigen materiaal.
Registreerde: 25 June 2014
Ik ben een beginner en kan voor klein prijsje deze kite kopen.
Is dit een goede kite om mee te beginnen?