Vergeet t gewicht van je tas niet, denk zo'n 10kg.
Stop alles even in een tas/boardbag en ga op de weegschaal staan, kom je redelijk in de buurt.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Een 12m naar Kaapstad?
Let ook op met je wetsuit dat deze droog is als je hem terug meepakt, want dat water kan ook al iets schelen in gewicht. En zorg dat je spullen ook zandvrij zijn, thuis al eens gemerkt hoeveel zand daar wel niet in kan blijven hangen :D
Dobbelsteen had een 3 sterren sessie in Oostduinkerke met maar liefst 12 - 16 knots op zijn North Rebel (2009)
Eigen ervaring:
Mystic Gearbox
1 Board (Shinn SuperShinn 1.35 * 41)
1 Naish Park 11 (in originele tas)
1 Naish Park 8 (in originele tas)
2 Naish bars
1 shorty
= +/- 21KG
Hou er rekening mee dat op de terugvlucht je spullen vochtig zijn: trapeze, leash, lijnen, footstraps, kites en je shorty
Die vochtigheid loopt al snel op tot 1.5kg
Ik had 22kg op de terugweg, inhoud:
- 2x twintips;
- 2x 7m's;
- 1x 9m;
- 2x barretje;
- 1x pomp.
De tas zelf was 3,8kg.
Wetsuit en trapeze had ik in een andere tas.
Maar een 12m? Zou eerder een 5m en 7m gebruiken, eventueel nog een 9m.
Yoram had een 3 sterren sessie in Murrebue met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2014)
Ja die 12m is dan ook meer in het uiterste geval van hoe zwaar (groot) het kan worden. Ik moet daar eens kijken wat er precies is en wat handig is voor Kaapstad en Nederland, omdat ik begin met maar 1 kite. Bedankt voor alle reactie in ieder geval!
Registreerde: 20 December 2014
Heey allemaal!
Ik ga over drie weken naar Kaapstad om onder andere te kiten. Vorig jaar mee begonnen en nu wil ik het weer oppakken, en wil ik in Kaapstad ook mijn spullen aanschaffen. Nu wil ik graag weten hoe zwaar alle spullen bij elkaar zijn ongeveer, zodat ik weet hoeveel kilo ik op de heenweg mee kan nemen, zodat ik op de terug weg niet (teveel) over mijn gewicht heen ga. Ik snap dat het afhangt van de grootte van de kite e.d. maar heeft iemand een schatting?
- 1 kite (12m)
- harnas
- bar
- board
- wetsuit
- pomp
Alvast bedankt!