Kite reparatie

Door: TotallyNuts Reacties: 8 Hits: 1786
TotallyNuts 16 December / 2015 / 20:54

{#emotions_dlg.pompom.gif}Hoi allemaal, ik wilde mijn SS Rallys 2015 sneller maken (7 en 9m), naar mijn mening waren ze wat te langzaam voor de golfritjes. Na wat zoekwerk ben ik bij Ard terecht gekomen. Ard heeft een werkplaats vlak bij Zierikzee, voordat ik mijn kites afgeef eerst even kijken hoe en wat natuurlijk. Ik kwam daar binnen en hij zat midden tussen tussen de naaimachines en sealers te werken aan kites en andere zeilen. Na een kort gesprekje was ik om, Ard is een echte vakman met liefde en kennis van/voor het vak. Hij heeft dus 2 lusjes extra geplaats, vandaag getest en wat denk je veel beter !!! Dus kiters als je je kite wil laten tunen ipv een andere kopen neem contact op met Ard, dat schilt je bakken geld. Check ardrepair.nl echt vakwerk ! Bedankt Ard 

et1961 17 December / 2015 / 17:38

Ik heb ook al eens een kite laten repareren door Ard. Ook ik was erg onder de indruk van de door hem uitgevoerde reparaties.

Kortom, een goed adres om je kites te laten repareren!

et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)

KiteShallow 20 December / 2015 / 23:56

Hoeveel scheelt t wat snelheid betreft, heb je foto van. Is het ook voor beginner?

TotallyNuts 21 December / 2015 / 13:52

{#emotions_dlg.thumbsup.gif}Hi, ik schat in dat het ongeveer 20% sneller is als voorheen in de snelste stand. Dus dat schilt echt wel

TotallyNuts 21 December / 2015 / 13:55

Voor beginners denk ik dat het beter is om de langzame stand te gebruiken (op de foto de rechtse lus) zodat je je eerst op het varen kunt richten ipv vd op de kite. In de langzame stand is je kite minder nerveus, wat beginners meestal al fijn ervaren.

KiteShallow 21 December / 2015 / 17:40

Bedankt voor je uitleg en veel plezier ermee!

rdeheld 21 December / 2015 / 22:52

Denk alleen dat de grantie nu wel vervallen is

TotallyNuts 22 December / 2015 / 14:05

Ard repair repareert ook voor Slingshot dus dat zal met de garantie wel goed komen. Je moet idd wel een professionele kite reperateur nemen.{#emotions_dlg.hypocrite.gif}

mariusvanwingerden 24 December / 2015 / 10:12

Ik heb inmiddels een stuk of 10 reparaties bij hem gehad (allemaal verschillende kites trouwens :)

Ik ben zeer tevreden over hem, over de prijs en zijn flexibiliteit. Hij repareert trouwens echt alles aan de kite, bladders, struts, lijnen in de trailing edge etc. en controleert altijd in hoeverre het spinaker in het paneel aan de andere kant gerekt is, zodat wanneer er een nieuw paneel geplaatst wordt deze met dezelfde bolling in de kite staat.

Altijd maar een paar tientjes.

mariusvanwingerden had een 0 sterren sessie in Bonaire met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Liquid-Force HIFI X (2013)