En soms zie ik ze vanaf de slufter bijna naar oostvoorne varen dwars door het vogelgebied.
Komop mensen, er staan genoeg borden.
Deze spot mag niet dicht
thekiteboy1 had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 25 - 29 knots op zijn Best TS (2017)
Misschien moeten we in plaats van "ja en amen" te zeggen en mee foldertjes uit gaan delen eens met zijn allen de barricaden op.
Er zijn 150 vogelaars en waarschijnlijk 15000 Kitesurfers !!!!
Veel dagjes mensen en vogelaars lopen ook door het vogelgebied.
FransD had een 1 sterren sessie in Oostvoorne autostrand met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Cabrinha Switchblade (2012)
Zoek de dialoog en ga niet zomaar de oorlog verklaren is alles wat ik daar op dit moment op te zeggen heb.......
Het lijkt erop alsof ze ons de oorlog verklaard hebben.
Denk dat ze liever al die jonge gasten die lekker aan het sporten zijn liever op straat hebben
"Er zijn 150 vogelaars en waarschijnlijk 15000 Kitesurfers !!!!"
Het is een vogelgebied, geen vogelaargebied.
Jelle_vw had een 4 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 18 - 25 knots op zijn Ozone Catalyst (2015)
Ze gaan ondermeer onderzoeken of kiters zich aan de zonering houden, dat hebben we met zijn allen zelf in de hand. Er liggen kilometers ruimte de andere kant op dus het zou niet heel moeilijk moeten zijn .... toch ..?
De ruimte die kilometers de andere kant op ligt heeft totaal andere condities dan die van de huidge locatie......
@idefixe
Op Oost Voorne is dat verschil er echt niet, op de slufter is het "verboden" gebied niet zo mooi vlak als het poeltje en een stuk tammer dan de zandbank dus eigenlijk niet heel interessant.
In ieder geval zie ik geen reden om nou perse in het vogelgebied te varen als dat als resultaat kan hebben dat de spots helemaal gesloten worden.
Rijkswaterstaat staat overigens ook niet stil om zich tegelijkertijd te orienteren om op MV2 windmolens te plaatsen. Zullen de volgeltjes ook leuk vinden.
http://www.rijkswaterstaat.nl/zakelijk/zakendoen-met-rijkswaterstaat/marktconsultaties-en-marktdagen/marktconsultaties/geplande-marktconsultaties/marktconsultatie-bouwen-windpark-maasvlakte-2.aspx
@ Ad, zo bedoel ik het ook niet hoor. Ik bedoel er meer mee dat de huidige locatie ( Slufter) gewoon dicht bij het "kwetsbare vogel" gebied ligt. Overigens ben ik er zelf van overtuigd dat het kitesurfen @ De Slufter heel goed kan samen gaan met een goed natuurbeleid.....
Op Oostvoorne spelen er overigens nog veel meer zaken een belangrijke rol en is de materie gecompliceerder dan op de Slufter.
Ik vind ook dat iedereen gewoon netjes in het aangegeven gebied moet blijven en snap echt niet dat er nog steeds mensen achter de boeien - palen gaan. Maarrr, ik vind het een bizarre discussie. Die vogeltjes zitten daar tussen de kolencentrales, windmolens etc. en dan zou de teruggang van de vogelstand door kiters komen? De kolencentrales krijgen vandaag hun definitieve vergunning voor de maasvlakte terwijl kiten er onder druk staat. Ik ben dan ook benieuwd hoe die aangekondigde onderzoeken gaan aantonen dat de vogelstand wel of niet terugloopt als gevolg van het kitesurfen en niet bijvoorbeeld als gevolg van minder voedsel door neerslaand roet...
Registreerde: 20 July 2012