Wat zijn de afmetingen van het board en wat is jouw gewicht? De Cabrinha Spectrum is trouwens prima freeride board om mee te beginnen. Voldoende flex om comfortabel te kunnen varen, en weinig rocker om makkelijk hoogte te kunnen lopen.
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de keuze uit de volgende afmetingen: 136 x 41 , 140 x 42 of 144 x 43.
Ik was van plan om de 136 x 41 te kiezen. Ik weeg 82 kg en ben 1,79 lang.
Wat betekent hoogte lopen?
Kun je ieder board combineren met iedere kite?
Hi, de 136x41 is prima voor jouw gewicht en lengte, de 140x42 zou ook kunnen. Iets groter board is in het begin wel fijn om de waterstart onder de knie te krijgen. Daarnaast kan je met een groter board bij minder wind al varen. Dat noemen ze de low end van je kiteset.
Hoogte lopen betekend, dat je hoog aan de wind kunt varen (minimaal halve wind), zodat je na een paar rakjes niet downwind vanwaar je gestart bent uitkomt. Want dat betekend, dat je iedere keer terug moet lopen (walk of shame ;))
Het board kan je combineren met iedere kite. Met deze aantekening dat er voor de verschillende disciplines (wave, freeride, freestyle ed.) ook verschillende kites en boards bestaan. Het betreft dan geen all-round boards en kites, maar specifiek afgestemd op de discipline.
Maar je kunt met een freeride board icm een wave of freestyle kite prima varen. Andersom kan trouwens ook prima.
et1961 had een 4 sterren sessie in Neeltje Jans met maar liefst 18 - 24 knots op zijn Crazy Fly Sculp (2017)
Ok, dat is duidelijk!
Hartstikke bedankt voor je info.
Ik heb als snowboarder (1x wintersportvakantie per jaar) al wat ervaring op een plank en de kitesurfinstructeur zei ook dat ik dat wel goed kon. Wat ik niet goed kon was het onder controle houden van mijn kite . Maar ik denk daarom dan ook dat ik voor de 136 x 41 ga.
Weet je of het nog wat uitmaakt welke bindingen ik erbij neem (ik heb maat 45) of is dat als beginner niet zo belangrijk?
Gewoon pads & straps, de Cabrinha Spectrum wordt geleverd met Hydra H1 of H2 straps. Gewoon ff passen wat het lekkerste zit.
De H2 heeft wat meer verstel mogelijkheden dan de H1, maar is hierdoor ook wat duurder.
Ok, hartstikke bedankt!
Ik ben van plan om zaterdag voor het eerst te gaan kitesurfen, maar ik vroeg mij af of dit wel mogelijk is met mijn spullen. De windsterkte zou ong. 13 knopen zijn zaterdag. Ik kwam een tabel tegen waarin staat dat het enigszins mogelijk is om vanaf 15 knopen te gaan kiten: http://www.kitefinder.com/en/kites/1299/best-kahoona--2014
Wat denk jij?
Ten eerste het betreft een voorspelling. Mogelijk dat er meer of minder wind is zaterdag....
Ten tweede, ik weet niet hoe groot je kite is. Mocht je iets van 12m hebben, dan zou ik gerust gaan proberen als er 13 knp wind staat.
O ja, lekke handig haha. ik heb een 9,5 m
Denk dat ik dus nog ff geduld of geluk moet hebben dat de weersvoorspelling nog veranderd.
Registreerde: 04 September 2016
Ik heb laatst 3 lessen gevolgd en ben heel enthousiast en wil dan ook snel beginnen met kiten!
Ik heb zojuist Best Kahoona V6 2014 en een Best Red bar 2016 gekocht. Nu dacht ik om een board Cabrina Spectrum 2016 erbij te kopen.
Is niet ieder board geschikt om bij een bepaalde kite te kopen?
Raden jullie mij aan om dit board wel of niet erbij te kopen?