Op kiteforum staat een afbeelding in een topic Woo and Apple Watch
Hebben ze dus weer weggehaald naderhand van insta. Volgens mij geen grap ofzo, xensr apple watch app ziet er iig anders uit. Misschien horen we er nog wat van, voor tijdens of na kota wie weet ?
ESComputers had een 3 sterren sessie in Workum met maar liefst 14 - 17 knots op zijn North Rhino (2009)
Heb de app inmiddels gedownload, maar nog niet mee gevaren. Lijkt wel te werken is mijn eerste indruk. Sprongen in mijn woonkamer registreert hij iig redelijk Nauwkeurig op de Apple Watch. :-) Wel een beetje zonde om met de Apple Watch de zee op te gaan ivm zand en zout. Kan me niet voorstellen dat hij daar met langdurig gebruik geen krassen etc. van krijgt.
Vraag me verder af wat nu pecies de logica is voor Xensr om dit uit te brengen. App is voor zover ik kan zien gratis. Wat is dan het verdienmodel voor Xensr? Als mensen hierdoor de tracker van Xensr niet meer kopen snijden ze zichzelf toch in hun vingers??
Apple watch is sowieso niet waterdicht als je er mee gaat kitesurfen, zwemmen kan nog wel maar als je een goede crash maakt trekt ie dat niet, dus heb je een hoesje nodig.
Het verdienmodel zal hem wel in in-app aankopen zitten, nu kan je de app gratis downloaden maar denk dat je straks per sport zal moeten gaan betalen. Dus dan blijft de app gratis maar de mogelijkheden om bv surfen of kitesurfen te kunnen tracken moet je apart aankopen.
Op het amerikaanse kiteforum zijn er die al een jaar lang met de apple watch kiten zonder problemen. Ook adverteert apple daar zelf met een surfer in zijn video. Plus ze staan dus een app toe op hun ecosysteem voor surfen.
Ik denk dat hij in de praktijk wel waterdicht is. Maar je kan natuurlijk pech hebben.
Ik denk dat ze idd uiteindelijk met in app aankopen gaan doen en nu vooral heel snel de markt voor deze nieuwe manier van tracking willen veroveren en concurenten als Woo en Piq achter zich willen laten.
Dit is absoluut de aandacht waard. Geen apart device meer nodig, gewoon je horloge aanhouden. Ben ook erg benieuwd hoe de meetnauwkeurigheid van de iwatch vs xensr/woo/piq is.
Dit zou voor mij de eerste reden zijn om uberhaupt een smartwatch te kopen!
Heb er inmiddels 1 keer mee gevaren. Voor de zelerheid wel een Catalyst case voor de Apple Watch erbij gekocht.
Eerste indruk is dat de app in ontwikkeling is, interface op mijn iPhone SE lijnt niet helemaal goed uit. Maar de metingen lijken me nauwkeurig en consistent. Ik zal hem binnenkort eens vergelijken met mijn North Piq.
Wat gewoon super werkt is dat je op je pols kan zien hoe hoog je springt. Ook de gps is erg fijn, maar dit heeft de gewone Xensr voor op het board ook natuurlijk.
Ik denk serieus dat dit de toekomst is of de dedicated metertjes moeten een bepaalde functionaliteit gaan krijgen die de app voor een smartwatch niet kan hebben.
Ik ben zelf al 3 horloges kwijtgeraakt tijdens het kiten, ik draag er dus geen meer! Ook zonde als je je horloge van €250 kwijt raakt! Het zelfde als je je boardje laat liggen op t strand.
Registreerde: 28 October 2007
Kwam een interessant bericht tegen: Xensr heeft i.s.m. Apple een App ontwikkeld voor de Apple Watch (2 of 3). In tegenstelling tot bijvoorbeeld WOO of Piq is er geen afzonderlijk apparaat nodig om de hoogte van kitesprongen te meten. Ook kan je de resultaten 'live' afgelezen tijdens het kiten (net als bij Piq overigens). Klinkt als een mooie ontwikkeling. Zelf gebruik ik nu nog een Woo, maar ben benieuwd hoe de rest van de hanglos gemeenschap tegen deze ontwikkeling aankijkt.
http://xensr.com/