Aankoop nieuw setje

Door: walle Reacties: 4 Hits: 1112
walle 17 December / 2019 / 15:27

Hallo,

Mijn kitesetje bestaat momenteel uit een Best Waroo 13 2008 en Best TS 9 2013, nieuw gekocht. Ik heb hier jaren geniet van gehad maar ze worden wat oud. Ik vaar nu af en toe op een surfbordje en merk dat die TS een te groot dood moment heeft en af en toe te krachtig uit de hoek komt.

Dus tijd voor een nieuw setje en zou ze samen willen kopen in een soort eindejaarsdeal. In tegenstelling tot 12 jaar geleden volg ik de nieuwe trends etc. niet meer fanatiek.

Wat zouden jullie een old-school salonkiter die graag eens jumpt en verder wat kleine golfjes neemt aanraden?

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

Faxie 17 December / 2019 / 15:49

Lekker een allrounder pakken van een merk waar je je fijn bij voelt. Denk aan Naish Pivot, Duotone Evo, F-One Bandit(S), Cabrinha Moto, Core Nexus, Flysurfer Stoke, Peter Lynn Escape, Ventum XPlore, Crazyfly Sculp, Switch Element, Airush Lithioum, Slingshot Rally, Eleveight RS etc. Keuze zat, en je kan nergens echt fout mee gaan. Zou natuurlijk wel proberen te testen.

Eleveight is de nieuwe Best overigens, dus wellicht wil je daar als eerste kijken.

Last edit by: FAXIE

flyingtiger 17 December / 2019 / 17:41

Deze geeft een aardig overzicht wat er beschikbaar is en in welke prijsklasse ze zitten (voor eventuele korting/deals uiteraard)

https://drive.google.com/file/d/1gb1uVhM5mcw6lcHZ_bJT1vutPog-D7Nd/view

De lijst is niet helemaal accuraat met het plaatsen van alle kites. bv de gong freeride kite is meer een foil kite. Dus altijd ff dubbelcheck. 

walle 18 December / 2019 / 12:37

Thanks voor de feedback en de PDF. Ik ga der mee aan de slag!

walle had een 2 sterren sessie in Surfers Paradise-Knokke met maar liefst 14 - 18 knots op zijn Best Waroo (2009)

Kriske 21 December / 2019 / 08:50

ALs je voordien BEst vaarde en er tevreden over was kun je misschien de eleveight FS of RS overwegen.

Zijn van dezelfde designer en zijn topkites.

Ik kan je voor een mooie prijs een volledige set RS of FS aan de hand doen van 2020 waar je jaren mee voort kan.

Als je wil kunnen we eens afspreken voor een testmoment.

Kris