Bedrijfje: Downwinder NL

Door: robdog Reacties: 5 Hits: 1855
robdog 22 December / 2021 / 14:45

Hi,

Wij zijn bezig om te kijken of we een bedrijfje kunnen opzetten om downwinders langs de Nederlandse kust te faciliteren. Het idee is dat je kan optappen op locatie A (Bijvoorbeeld Noordwijk) en dat er dan een bootje mee vaart voor de veiligheid en je weer terug te brengen vanaf je eindpunt B (Bv Ijmuiden). Verschillende trajecten mogelijk uiteraard. 


We zouden graag hier willen checken of er animo voor zou zijn en hoeveel men hier bereid is om voor te betalen?

 

Thanks! :) 

Leon van Bergen 22 December / 2021 / 15:15

De Hangout in Wijk aan Zee doet dat ook regelmatig middels een enorm grote whatsapp groep.

harmsel 29 December / 2021 / 06:54

Ik zou het gewoon testen. Ga er staan met een mooi bord en bied op een paar fijne dagen de dienst als promotie aan. 

Een bootje die meevaart, dat is kinderachtig. Het moet wel een beetje spannend blijven

 

Ik wil wel  Zandvoort Castricum. Wat zou dat kosten? 

Last edit by: HARMSEL
Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

Leon van Bergen 29 December / 2021 / 12:06

@Harmsel, Zandvoort en dan een paar km bij Ijmuiden er weer af?

DM2008 29 December / 2021 / 20:17

Bootje klinkt leuk en lijkt me zeker handig qua veiligheid. Al lijkt het me lastig meevaren bij een downwinder, de condities zijn dan meestal best pittig voor een boot die dus ook nog even het strand op moet om te kunnen in- en uitstappen. En de terugtocht, gaat die dan in je natte wetsuit tegen de wind in? Qua windchill is dat best onaangenaam. En je hebt wel wat ruimte nodig voor alle gear.

Een taxibus is een stuk praktischer.

harmsel 30 December / 2021 / 09:28

Een bootje in de branding, dat is echt gevaarlijk.

@leon. Er af bij ijmuiden als je Zandvoort -> Castricum doet? Zeker niet! Je mag gewoon daar varen, officieel via de gele boei,  dus beetje vanaf de havenmond. Dat doe ik nooit, zeilboten doen dat ook niet. Je ziet de containerschepen prima aankomen. Dingen zijn enorm!

Ik geloof dat die downwind service vooral voor beginners is. Mogelijk op het IJsselmeer? 

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?