Welke aansluiting gebruikt jouw kite (Bolletje of lusje)

Door: harmsel Reacties: 2 Hits: 497
harmsel 10 July / 2022 / 12:14

Hoi,

Ik heb nu 4 merken kites en wil af en toe een kite verkopen, maar ik kan online niet vinden welk merk welke aansluiting gebruikt. Dus ik dacht, mogelijk heeft iemand een overzicht? Of kunnen we die maken?

Op de kite: Frontlines = Lusje, Backlines = Bolletje

• Airush
  • Core (dank Fernandes)

Op de kite: Frontlines = Bolletje, Backlines = Lusje

• Harlem
  • Naish

Op de kite: Alleen bolletjes

• F-one tot 2014 (of doen ze het nog steeds?)

Wat heeft jouw kite voor een aansluiting?

Waarom kan ik geen afbeeldingen toevoegen?

asluis 10 July / 2022 / 12:26

Ik heb andere picktails op de bar gezet.  Deze kan ik alle 4 nu als lusje en als knoop gebruiken. 

FeRNandeZ 10 July / 2022 / 20:42

Precies ik wou net zeggen wat maakt dat nou uit, zet al je kites gewoon op het zelfde systeem, even aanpassen en meteen alles even  afstellen.  Als je maar wel "kookproof" systeem aanhoudt, dus centerlines niet dezelfde bevstiginging als de stuurlines, zodat je dat nooit perogeluk fout kunt doen. 

btw Core heeft op de kite:

Center = lusje

back = bolletje

Kwa afstellen de truuk, is in weinig wind even testen, je de-powerstrap op maximaal power zetten als je de bar dan helemaal intrekt tot aan de chickenloop, dan moet ie net achteruit willen gaan zakken (stallen). Als ie niet wil stallen dan kan stuurlijn iets korter, als ie al heel vroeg stalt (dus als bar nog niet tegen chickenloopzit) dan stuurlijn ietsjes langer.   Stel dit af opje kite niet op je bar, zodat je bar met iedere kite kan gebruiken.

Je kan tijdens het varen dan met je depower strap je ideale armlengte of ideale power kiezen.  (korte armen trekken bar meer aan dus kan je iets depower opde strap, iemand met lange armen zal de bar wat verder weg hebben en met strap, op max power varen)

kantje board !