Kite /surf harnas of klim gordel

Door: jerry Reacties: 32 Hits: 3732
jerry 29 July / 2004 / 18:29
waarom niet een klim gordel? daar kan je je kite toch ook aan vast maken en ook daarop kan je een direct los te koppelen haak op zetten waarom dan niet
ja

Fre 29 July / 2004 / 19:27
jah, probeer het uit, maar kdenk dat de prijs niet veel zal verschillen, en dan zijn die klimgordels niet echt gemaakt op zo'n gebruik. Een kiteharnas is dan specifiek gebouwd om te kiten... het geeft meestal steun in de rug, wat een klimgordel niet heeft...

jerry 29 July / 2004 / 20:09

ja zit wat in die steun in de rug zeker met kiteboarden lijkt het me wel prettig als je er lekker in kan hangen

ja

SjaarD 29 July / 2004 / 20:14
Ja, steun in de rug van 1 zo'n bandje van 5 cm breed, dat gaat echt irriteren na een tijdje denk ik....:X

Fre 29 July / 2004 / 20:29

lijkt me idd echt niet confortabel een klimgordel

als echte beul koop je gewoon een kitesurfharnas!!! dan steun je onze sport nog een beetje ;)

Fokke 29 July / 2004 / 20:51
vroeger met vliegeren werden ze wel gebruikt. maar het is met kiten meer druk op rug, klim gordel is toch meer zit kracht
NVWK [www.wedstrijdkitesurfen.nl]

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

Wake 30 July / 2004 / 00:09
denk dat je na een dag kiten in een klimgordel savonds niet meer uit je stoel komt... :X

RobbyNitroz 30 July / 2004 / 00:36

klimgordel is de middenweg tussen trapeze en unhooked B)

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

jerry 30 July / 2004 / 08:06
ik heb nog een klim gordel liggen ik denk dat ik hem eerst ga proberen voordat ik een trapeze koop als het te doen is spaar ik toch al gauw 100 euro uit. en als het niets is dan toch maar een harnas kopen:*)
ja

RobbyNitroz 30 July / 2004 / 09:07
ben benieuwd :)

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

jerry 30 July / 2004 / 09:57
ik ook, maar helaas moet ik nog een week wachten want mijn flysurfer is nog niet binnen. moet nog een weekje wachten
ja

Fokke 30 July / 2004 / 10:32
ik zou het niet doen. schade aan je rug kom je weer moeilijk vanaf.

Fokke had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 10 - 14 knots op zijn Takoon Furia LTD (2010)

jerry 30 July / 2004 / 10:51

zit wat in maar als men van een berg af val met z'n gordel heb je toch ook niet gelijk je rug gebroken?

oke breken is wat drastich maar ze zijn ook niet gelijk gebleseerd (tenzij ze een paarkeer tegen de torsen aan kleteren)

ja

Fokke 30 July / 2004 / 11:03

dan val je anders. Bij kiten ligt drukpunt heel anders dan bij bergklimmen, dat snap jij ook wel denk ik.

Een berggordel is gemaakt voor klimmen, en de daarbij behorende druk

een kitetrapeze is gemaakt voor kiten, en de daarbij behorende druk.

Gebruik gewoon materiaal wat is ontworpen voor kiten, en voorkom problemen

klaar

-Frenk- 30 July / 2004 / 13:35

zou idd wat slimmer zijn,

als je gordel scheurt klapt je haak in je bakkes,

en die voortanden zijn die 100 eurie trapeze echt niet waard noh

[we score at six beaufort]

-Maarten- 30 July / 2004 / 14:56
dit moet je gewoon niet gaan doen, vroeger hadden ze bij quadrifoil een soort van klimgordels als "trapeze" en als je daar een paar uurtjes mee gekite had was je helemaal naar de kloten op plaatsen waar het echt niet fijn is...
met kitesurfen zal dit alleen maar erger zijn aangezien de druk van de kite veel groter is
met een gewone zittrapeze kun je al lichte brandwonden hebben als je een paar uur vaart, wat moet het dan niet zijn met zo'n klimding

Eloy 30 July / 2004 / 19:31
flysurfer, klimgordel, ik hou mijn hart weer vast voor deze held :X ... omg :S
Live fast die young...

Fre 30 July / 2004 / 20:17
idd dave en willyspecial, das watk hem ookal wou zeggen, maar laat het hem maar proberen, dan kunnen wij eens lachen met hem als hij dan paar daagjes niet meer kan normaal lopen :D

jerry 02 August / 2004 / 14:32

Wat een haat naar mij:r ik vraag niets meer dan een mening of dit verstandig is om dit te proberen en of iemand er ervaring mee heb.

en aan die opmerkingen heb ik niets aan hoor aan, de info van fokke heb ik teminsten iets.

en Frenk een klimgordel die scheurt geloof je toch zelf niet het leven van klimmers hangt aan z'n gordel denk je nou echt dat die niet save zijn? 8)7

ja

-Frenk- 02 August / 2004 / 14:50

haat?

je mening wordt niet goed gekeurd... dat heeft niks met haat te maken hoor!

Ik heb zelf ook een klimgordel.

De krachten die op je trapeze/gordel komen als je in het water ligt terwijl je kite aan het loopen is is niet te vergelijken met 80kg last (bij klimgordel). Trust me!

Ook is een klimgordel niet bestand tegen voordurende zoutwater condities. Hooguit tegen slechtweer omstandigheden.

Je moet het zelf weten maar mijn klimgordel is NIET geschikt voor te kiten.

Moet ik een paar fotos mailen van trapezes die doorgescheurd zijn?

Die klimgordel is op die plaatsen waar het verlijt veel minder robuust dan de kitetrapze! Het materiaal slijt gewoon, alleen kitetrapezes waarschuwen door slijtgae te vertonen. Een klimgordel zal naar mijn mening op den duur knappen.

Ik reageer niet vaak met een sereuze opmerking,

die keren dat ik het doe dan heb ik ook het beste met je voor... ;)

[we score at six beaufort]

jerry 02 August / 2004 / 21:06

waarom die haat is een soort van gezegde op mijn werk sorry konden jullie ook niet weten8)7.

verder frenkyals je meteen je berichten zo formuleer heb ik er toch veel meer an dan je eerste post|:(

en op mijn klomgordel komt 115kg op te staan geen 80 ik ben een grote jongen:9. als ik zo alle posts lees denk ik toch maar 100 euros te inversten in een trapeze alleen is mijn maat niet echt te vinden de meesten trapezen gaan maar tot xl en dat is toch teklein moet minimaal xxl hebben.:?

ja

kiteboardertje 02 August / 2004 / 21:12
dan moet je een dakine kopen die vallen erg groot uit
http://www.KbWorks.nl

RobbyNitroz 02 August / 2004 / 23:08

115 kg......kijk dan wordt iedereen zowiezo al een stuk aardiger : :

xxl is er wel hoor....pas nog iemand in coraaltje gezien die met xxl de deur uit ging :)

Fokke 02 August / 2004 / 23:12
Denis heeft ook echt een ENORME trapeze! daar kunnen rob en ik samen 8)7

RobbyNitroz 02 August / 2004 / 23:14
en nee dat gaan we niet proberen :|