Potverdikkie... toch een moeilijkere vraag dan ik dacht. :|
Jullie mogen ook gewoon jullie ervaringen neerzetten, misschien heb ik daar wat aan.
je moet eerst kiezen....zit of heup!
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
meestal hebben ze in de shop een bar hangen waar je met je trapeze in kan hangen,verschillende proberen en dan de lekkerste uitkiezen
wil je een zit of heup?
Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)
- met een zit kun je meer een zit-houding aannemen, waardoor je makkelijker naar beneden druk kunt uitoefenen op je kite, dus de zogenaamde poephouding. nadeel is dat je wat minder bewegingsvrijheid hebt rond je heupen en benen. voordeel is dat de trapeze lekker op zijn plek blijft. aanrader voor beginners
- met een heup heb je meer bewegingsvrijheid doordat je benen vrij zijn. nadeel is dat de trapeze nog wel eens omhoog loopt...niet fijn...
-> ikzelf heb een heup, met een soort anti-omhoog-schuif-broekje...beetje tussen bovenstaande 2 in
-> koop er in ieder geval een met zo'n pad achter de bar, voorkomt pijnlijke drukplekken op de borst..
Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar een heuptrapeze. Ik heb voor catamaranzeilen zo'n trapezeharnas, maar dat vind ik nooit zo lekker zitten bij m'n kruis. :0
Dat met die pad achter de bar had ik zelf al bedacht, maar fijn dat dat nog even bevestigd wordt.
Verder wil ik graag een tweedehands kopen, aangezien ik een absolute beginner ben en niet gelijk over de 100 euries wil uitgeven voor zo'n ding.
@SjaarD; maar hoe weet je nou of hij goed zit? Misschien kun je daar nog wat tips over geven?
O ja, ik heb vaak een beetje mazzel. ;)
RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)
JEeeeeeeeeeeeeezus wat ben jij bijdehand :0
gewoon dat ding rond je middel en varen, niet teveel janken en nadenken.
Je trapeze (heup) mag best een beetje strak zitten. Hij mag in ieder geval niet schuiven of omhoogkruipen. En let er ook op dat als wanneer je de spreader bar omhoog trekt, deze niet in je ribben drukt.
En pas ook een beetje op voor al te enthousiaste shops die je een tweederangs model aanbieden om het maar kwijt te zijn.
Succes!!:)
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Thanx allemaal.
*schrijft op* spreader bar omhoog trekken B)
Ik heb gisteren een trapeze gekocht, het is toch een zit-geval geworden. Een Maui Magic Aviator Seat.:)
waveman had een 4 sterren sessie in Ameland, Noordzee met maar liefst 14 - 20 knots op zijn North Vegas (2006)
vrouwenwaist trapezes zijn top vind ik zelf en ik ben nog wel een man:p
dus voor volgende keer pro limit woman 2004 model die zit echt superrelaxed en schuift niet._/-\o_
johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)
Registreerde: 05 October 2004
Deze vraag zal waarschijnlijk al duizend keer gesteld zijn, maar ik krijg de zoekfunctie niet aan de praat. Daarom bij deze nogmaals: Waar moet ik op letten als ik een trapeze wil kopen? Ik weet zo goed als niks van trapezes voor kitesurfen, dus niet te ingewikkelde termen gebruiken en ajb zo veel mogelijk info.
Alvast bedankt! :)