Waar op letten bij trapeze kopen?

Door: Surfergirl Reacties: 28 Hits: 5308
Surfergirl 05 October / 2004 / 12:22

Deze vraag zal waarschijnlijk al duizend keer gesteld zijn, maar ik krijg de zoekfunctie niet aan de praat. Daarom bij deze nogmaals: Waar moet ik op letten als ik een trapeze wil kopen? Ik weet zo goed als niks van trapezes voor kitesurfen, dus niet te ingewikkelde termen gebruiken en ajb zo veel mogelijk info.

Alvast bedankt! :)

Little surfer, little oneMade my heart come all undoneDo you love me? Do you surfer girl?

Surfergirl 05 October / 2004 / 13:15

Potverdikkie... toch een moeilijkere vraag dan ik dacht. :|

Jullie mogen ook gewoon jullie ervaringen neerzetten, misschien heb ik daar wat aan.

Little surfer, little oneMade my heart come all undoneDo you love me? Do you surfer girl?

RobbyNitroz 05 October / 2004 / 13:34

je moet eerst kiezen....zit of heup!

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Mario 05 October / 2004 / 13:34

meestal hebben ze in de shop een bar hangen waar je met je trapeze in kan hangen,verschillende proberen en dan de lekkerste uitkiezen

wil je een zit of heup?

WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

thiazzz 05 October / 2004 / 13:39

- met een zit kun je meer een zit-houding aannemen, waardoor je makkelijker naar beneden druk kunt uitoefenen op je kite, dus de zogenaamde poephouding. nadeel is dat je wat minder bewegingsvrijheid hebt rond je heupen en benen. voordeel is dat de trapeze lekker op zijn plek blijft. aanrader voor beginners

- met een heup heb je meer bewegingsvrijheid doordat je benen vrij zijn. nadeel is dat de trapeze nog wel eens omhoog loopt...niet fijn...

-> ikzelf heb een heup, met een soort anti-omhoog-schuif-broekje...beetje tussen bovenstaande 2 in

-> koop er in ieder geval een met zo'n pad achter de bar, voorkomt pijnlijke drukplekken op de borst..

Now: 5'10" Spider surfboard, 2006 Underground FLX132, 2006 Fuel 13, 2005 Fuel 9, 17, 2003 Cabrinha V

Surfergirl 05 October / 2004 / 13:47

Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur uit naar een heuptrapeze. Ik heb voor catamaranzeilen zo'n trapezeharnas, maar dat vind ik nooit zo lekker zitten bij m'n kruis. :0

Dat met die pad achter de bar had ik zelf al bedacht, maar fijn dat dat nog even bevestigd wordt.

Verder wil ik graag een tweedehands kopen, aangezien ik een absolute beginner ben en niet gelijk over de 100 euries wil uitgeven voor zo'n ding.

SjaarD 05 October / 2004 / 14:07
2e hands heup moet je wel een beetje mazzel mee hebben. Hij moet namelijk echt goed zitten want anders heb je kans dat ie gaat schuiven en dat is zwaar irritant.

Surfergirl 05 October / 2004 / 14:16

@SjaarD; maar hoe weet je nou of hij goed zit? Misschien kun je daar nog wat tips over geven?

O ja, ik heb vaak een beetje mazzel. ;)

RobbyNitroz 05 October / 2004 / 14:30

http://www.hanglos.nl/asp/forum/topic.asp?topicid=3062

hier ook nog ff over de keus zit/heup

RobbyNitroz had een 5 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 15 - 20 knots op zijn SlingShot Wave SST (2017)

Kingkai 05 October / 2004 / 15:22
toch makkelijk zo'n archief;)
Kitesurfschool Freeriderz www.kitesurfles.net

JJ-Slingshot 05 October / 2004 / 15:28
je weet of hij goed zit als je hem aan doet en het lekker aanvoeld 8)7
BLALAALALLALALALALALALALALA

Surfergirl 05 October / 2004 / 16:26
@JJ; Ja, maar jij weet hoe hij lekker hoort te zitten, ik niet. Kan me voorstellen dat ik niet gelijk zoiets heb van; goh wat zit dat ding lekker zeg, hiermee kan ik de hele dag rondlopen. Hij is toch ook gemaakt om versteviging te bieden, dus ik kan me voorstellen dat hij een beetje stug is.

flAsHboARdER 05 October / 2004 / 17:28
als je een tweede hands wilt kopen, zul je toch niet 10 verschillende hebben om te proberen. Kop maar een die bij jou past en ga surfen
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

Surfergirl 05 October / 2004 / 17:41
Ja, dat was ook een beetje het idee. :) Dan leer ik gaandeweg wel wat er wel of niet bevalt aan die trapeze. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat hij goed aansluit en dat je dus zo min mogelijk spelling hebt. Verder moet ik met redelijk vrij kunnen bewegen. Verder nog wat...?

-Frenk- 05 October / 2004 / 18:23

JEeeeeeeeeeeeeezus wat ben jij bijdehand :0

gewoon dat ding rond je middel en varen, niet teveel janken en nadenken.

[we score at six beaufort]

flAsHboARdER 05 October / 2004 / 18:23
ja, tweede hands is OK maar check wel dat ie nog in goede staat is.
Insanity: doing the same thing over and over again and expecting different results. "Albert Ei

johndoe 05 October / 2004 / 18:39

Je trapeze (heup) mag best een beetje strak zitten. Hij mag in ieder geval niet schuiven of omhoogkruipen. En let er ook op dat als wanneer je de spreader bar omhoog trekt, deze niet in je ribben drukt.

En pas ook een beetje op voor al te enthousiaste shops die je een tweederangs model aanbieden om het maar kwijt te zijn.

Succes!!:)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Surfergirl 05 October / 2004 / 18:42

Thanx allemaal.

*schrijft op* spreader bar omhoog trekken B)

Surfergirl 08 October / 2004 / 10:05

Ik heb gisteren een trapeze gekocht, het is toch een zit-geval geworden. Een Maui Magic Aviator Seat.:)

waveman 08 October / 2004 / 10:53
uhhhm... misschien had je beter naar een speciaal vrouwenmodel kunnen kijken, zitten toch wel wat anatomische verschillen tussen de beide geslachten.... ja echt waar  P.S. wel mooie trapeze die je gekocht hebt.
NKV-lid worden? gewoon doen. Wie niets weet moet alles geloven. (Marie von Ebner-Essenbach)

waveman had een 4 sterren sessie in Ameland, Noordzee met maar liefst 14 - 20 knots op zijn North Vegas (2006)

Surfergirl 08 October / 2004 / 11:09
Je kunt hem behoorlijk verstellen, dus ik zie het probleem niet echt. Wat is volgens jou het probleem dan?

dom 08 October / 2004 / 14:52

vrouwenwaist trapezes zijn top vind ik zelf en ik ben nog wel een man:p

dus voor volgende keer pro limit woman 2004 model die zit echt superrelaxed en schuift niet._/-\o_

F-One kiteboarding, O'neill, Sportzeker, U-Stick kitebladders, Kitecare, Versus

johndoe 08 October / 2004 / 16:45
ik heb bijna dezelfde , en ben er helemaal weg van , goede keus !!!! ;);)     heeeeeel veel fun op het water surfergirl !

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Surfergirl 08 October / 2004 / 17:26
Ik heb trouwens wel een iets ouder model dan deze hoor, maar ik zie weinig verschil. Ik heb hem 2dehands overgenomen voor een leuk prijsje en meestal heb je 2dehands niet echt de keus tussen diverse modellen. :)Ik ben er op het eerste gezicht tevreden mee, nu nog in de praktijk gebruiken.

Wake 08 October / 2004 / 17:45
er zit geen groot verschil tussen een vrouwen en mannen trapeze hoor.