om dat een 8 meter geen trainerkite is
Alex doelt waarschijnlijk die matrasvliegertjes zoals de wasp B-series van sling of die naish matrasjes...
dit soort werk dus:
http://www.kitecinema.com/kcm_archive_05/media/-KCM-SchellinkHoutWASP-edition-480pix-1.mov
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Als je wilt beginnen met kitesurfen zou ik niet aan een 1,5m2 gaan hangen, want dan zul je het nooit leren.
een 1,5m2 kun je idd wel gebruiken om de beginselen van vliegeren te leren kennen.
Een 8m2 lijkt me dan een leuke maat om te beginnen. Kijk zelf maar welke kites harry gebruikt op autoplaya, want dat zijn ook veelal 8m2.
Om de beginselen van het vliegeren te leren zou ik voor 3 tientjes een matrasje kopen, kan je overal halen die dingen, soms zelfs bij het Kruidvat of de bouwmarkt.
Vervolgens gewoon een les nemen en een normale maat kite kopen, rond de 12 m2 waarschijnlijk. Zonde van je geld om iets anders ermee te doen, en een 8 m2 gebruik je alleen in harde wind, en dan heb je als beginner niks op het water te zoeken.
nou... ik ben voorstander van trainerskites voor beginners
eerst lekker een matrasje waar je achteraan wordt gesleurt wanneer het waait
zodat je echt repsect krijgt voor de kracht van de wind...
zo leer je ook goed hoe de wind werkt.
En aan mijn matrasje heb ik nog altijd steeds plezier
dus aanrader!
Top!
Veel plezier er mee!
-slotje erop gezien het is opgelost
-DAVE- had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 16 - 23 knots op zijn SlingShot Fuel (2006)
Registreerde: 09 May 2006
Hey Hallo,
Iemand toevallig in de schuur nog een trainer kite liggen met bar compleet tegen voor leuk prijsje??
(zeg 1,5 m2).