Slingshot Octane

Door: youknowhow Reacties: 31 Hits: 2390
youknowhow 16 May / 2006 / 19:20

Waarom lees ik dat er toch veel wordt gekozen voor de Fuel, dit terwijl de Octane een groter windbereik heeft?

Tevens las ik op een andere site dat Youri Zoon nu alleen nog maar met Octane vaart.

leroy88 16 May / 2006 / 20:31
Octane is ook goede kite je kan hem lang doorvaren...
North Vegas 05 7m²----North Vegas 06 10m²----Brunotti Pro-x 2006

kiteboardertje 16 May / 2006 / 20:31

de octane is super kite vliegt een beetje als een rhino alleen kan je met de octane heel veel regelen via 5e lijn je kan hem vlakker zetten met weinig wind en aantrekken als je teveel wind in je kite hebt en door de latten reageert de kite erop.

waarom dan toch iedereen fuel neemt die jij kent waarschijnlijk omdat je een fuel op pompt niets stelt en gewoon meteen gaan.

het is dus net wat je fijner vindt. de octane is super maar is niet mijn kite ik verkoop daarom mijn octane 16.

youri zweert bij de octane hij vind ze top

http://www.KbWorks.nl

johndoe 16 May / 2006 / 20:36

de fuel is gewoon easy en gaan.. en meer toegankelijk voor de meeste riders
de fuel is dit jaar gewoon Helemaal top, maar ze komen ook met de octane
een octane op 4 korte lijnen lijkt op een fuel, maar dan agressiever, vaar je de octasne op 5 lijnen dan is het een uiterst technische kite waar je alles mee kan doen.. je kan hem groter of kleine maken.. je kan meer gootelopen etc.

ook is de octane meer een kite die bigair hangtime combineerd.

stukje promo voor mezelf

ik heb zelf een aantal 2006 ss kites te koop staan,
Fuel 7-9-13 | Octane 12
mail maar als je interesse hebt, of meld me aan: stefano_van_tuijl@hotmail.com

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

ChristopheTack 16 May / 2006 / 20:41
vin de octane echt super! heb de vorige keer met 5/6 bft doorgevaren met een 12 ( heb niet kleiner, alle nog niet  ) en ik weer 45kg echt super veel depower en had enkel maar men 5delijn aangetrokken men strap nog niet
www.facebook.com/christophetack www.christophetack.com Liquid Force, Mystic

Splash 16 May / 2006 / 20:42

Ik pomp m'n Octane ook gewoon op en dan gaan hoor  KB  ..... ik weet niet wat jij allemaal  prutst 

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

FrEeZe 16 May / 2006 / 20:47
Die Octane lijkt me ook TOP, maar heb weinig vertrouwen in de 2e hands markt mbt mn fuels verkopen dus blijf lekker bij Fuel 05!

johndoe 16 May / 2006 / 21:03
65 kilo.. octane 12 4 lijnen 25meter strap.. unhooked afgestelt.. 30 knopen uitschieters 32..

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

youknowhow 16 May / 2006 / 21:08

Kiteboarderje,

Wat bedoel je precies met dat je met de fuel direct kan varen en met de octane niet?

Wat ga je dan als vervanger nemen voor je Octane 16?

In het algemeen, Hoe is de low end van de Octane?

youknowhow 16 May / 2006 / 21:11

Welke maten zouden jullie adviseren voor iemand van 77kg?

Vaar zo'n 5 jaar en meestal op het ijselmeer

Splash 16 May / 2006 / 21:25
Ik weeg 80 kg. en vaar  15 Fuel,  12 Octane en 7 Fuel.      

Splash had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 19 - 23 knots op zijn SlingShot Rally (2015)

kiteboardertje 16 May / 2006 / 21:31

ik bedoel dat je met de octane veel kan stellen en dat de bar druk van de octane een stuk lager is als die van de fuel . ik heb momenteel 16 , 13 fuel, 9 fuel.

ik wil zelf kleinere maten gaan varen met 13 als grootste dan 11 en dan de 9

Ik heb voormezelf de octane om te proberen maar ben er achter dat ik meer van de fuel houd dan van de octane. Waar de octane wel erg lekker bij is is in vlagerige wind zoals bijvoorbeeld het ijsselmeer. daar is de fuel iets minder. Ik vaar meestal op zee.

wat voor maten ik je zou kunnen aanraden is bijvoorbeeld 16 12 10 of 14 10 8

Magic_Ed 16 May / 2006 / 21:40

Heb een Octane 12 & 16, na enkele jaren Fuels gevaren te hebben. Belangrijke verschillen zijn de bardruk (Fuel hoog, Octane laag), de plaats in het windvenster (Feul dieper in het venster, Octane meer aan de rand) en de draaisnelheid. De Octane is wat subtieler, maar ook moeilijker. Bij de Fuel weet je altijd waar je vlieger staat, bij de Octane moet je iets meer weten waar je vlieger staat. Bij de Fuel moet je meer sleuren, met de Octane maak je wat makkelijker hoogte. Bij de Fuel vaar je met je hakken in het water, bij de Octane kan je board wat platter. Powertricks zien er met de Fuel waarschijnlijk spectaculairder uit, jumps zijn hoger en langer met de Octane.

Hoe lekker is nu die Octane? Ik vind 'm fijn, maar dan vond ik ook al van de Fuel. Een zeker prof, ik noem geen namen, Terschelling-gek met krullen, heeft op Terschelling, na een TOB  met alleen maar Fuels, mijn Octane 12 gebruikt en kwam overtuigd van het water. Maar dat zegt natuurlijk niets over hoe JIJ de Octane ervaart. Testen dus!

w w w . v e r s u s s h o p . n l

kiteboardertje 16 May / 2006 / 21:43
dat bedoel ik ed hehe jij kan het altijd goed verwoorden

johndoe 16 May / 2006 / 21:43
de fuel 2006 is wel heel erg verander.. en neigt ook meet naar de octane toe.. aleen fuel06 is gewoon meer toegankelijker voor de meeste mensen.. en ze leren het ook makkelijker met een fuel

rikss 16 May / 2006 / 23:08

fuel 2006 = EXPLOSIEF    helemaal goed

octane is gewoon wat minder explosief maar groter windbereik das alles  voor zover ik weet

verder lijkt me de duurzaamheid van de fuel beter tov van de octane ivm de latjes in de kite...

jorush 17 May / 2006 / 02:40
in hurgada hakte we alleen maar met fuel13 en octane14 in die 6a7 bft.... fuel13 is stukken beter.. meer power dan octane, je kan fuel13 eerder varen en die octane14 is zeker niet mijn kite... lang leve de fEUL

jorush had een 3 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 20 knots op zijn SlingShot Fuel (2011)

rimmert 17 May / 2006 / 11:20
Klopt het nou wat Rikss zegt, want uit de verhalen lijkt de Octane me juist explosiever en de Fuel wat 'gemoedelijker'..
- www.KITESTART.nl - De meest complete startpagina voor kitesurfers! -

Magic_Ed 17 May / 2006 / 11:25
Wat is explosief? De Fuel heeft een kleiner verschil tussen maximale power en normale power dan de Octane, dus lijkt de Octane me explosiever. Maar je kan de Octane ook heel rustig varen, iets wat met de Fuel weer moeilijker gaat door de constante druk.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

Nick 17 May / 2006 / 12:53

IMO Octane en fuel06 beide explosief, zijn jonge jongons. Het verschil zit hem in de opbouw en de duur waarin je die kracht ondervindt.

Fuel korte burst en dan is de power op(anabolen slikker), Octane houdt van nagenieten, is gevoelig, paradeert graag met zn lat(ten), houdt die power langer vast. Vindt sieraden ook heel prettig vooral die van oneline.....

IF IT SWELLS, RIDE IT

johndoe 17 May / 2006 / 16:16
ja et klopr wat rikks zegt.. heeft hij helemaal gelijk in

youknowhow 18 May / 2006 / 08:18

Jongens,

bedankt voor jullie reacties.

Het verschil tussen de octane en de fuel zijn me nu wel duidelijk.

Moet toch maar even beide testen, hopelijk dit weekend (heb al een octane gerecerveerd,fuel moet ik nog even kijken)

Nog even een klein vraagje: hoe zit het met de latten in de octane? Daar daar je doek niet snel stuk van? en hoe is het met de low end van de octane

jobsie 18 May / 2006 / 09:35

heel simpel... de 2006 fuel is gewoon de beste kite die ooit gemaakt is...

DAAAROM!

SlingshotSjody 18 May / 2006 / 12:20
Als je zou moeten kiezen tussen een Fuel 13m2 2006 of een octane 14m2, welke zou je dan kiezen en waarom?
[3Mâ„¢]Kiteboarding

justin 18 May / 2006 / 14:56
waarom vaar jij dan voor lf?? job??
Geit