Heb de nobile 555 van 124x38 uit 2005 zeer relaxt board stabiel met landingen prima hoogtelopen gewoon zeer goed alroundboard. Misschien in begin dat hij klein beetje hapt maar je moet wat meer op je achterste been kanten. 666 nooit gevaren.
Heb ook de 555 124*38 weeg 65kg.
Het board loopt extreem goed hoogte voor deze maat, eigenlijk bijna net zoveel als mijn skyrider 141. Komt denk ik door de concaaf. vrij rechte rocker, zeer dunne rails en 55mm vinnen. Je moet hem wel hard varen. Als je wat langzamer vaart of in choppy water is hij wat hakkerig en klapperig. Denk dat het board het lekkerst is voor springen in vlak water. want springen en edgen gaat erg lekker. Ik vind het boardje wel anders varen dan het gemiddelde board, maar het is maar net wat je lekker vind. Pads voetbanden zijn prima.
@FErnandez, jij liep met die rode Nobile. Wat vaar je, kite?
Ik vaar met roze takoon en geel Nobile 666-129
ik heb ook een nobile555 128*39.5 echt super goed boardje.
In de winkel vertelden ze mij dat de Nobile666 meer een freestyle boardje is voor het 'hardere' werk, terwijl de Nobile555 een typisch alround boardje is, maar daarom zeker niet minderwaardig.
Mijn ervaringen van de Nobile555: loopt lekker hoogte, op choppy water doet hij het ook goed als je op snelheid bent. Van het happen in het water heb ik zelf nog niet veel gemerkt, is kwestie van voldoende op je achterste voet te duwen. qua springen kanje er lekker met opkanten en afzetten, landingen zijn smooth (wss door iets groter breedte dan andere boards?)
De vinnen zijn 55mm, vind ik best groot in vergelijking met mijn vorige board, maar dat zal zijn redenen wel hebben. dus oppassen dat je niet in het zand blijft hangen in ondiep water.
Footstraps zitten perfect zoals het moet en zijn ook eenvoudig verstelbaar!
Met andere woorden, een echte aanrader. maar als je echt nog twijfelt gewoon ff testen!
Hoe bedoel je liep, Ik heb de hele dag prima gevaren wel met oude shit; 9, 11.5 takoon 16.5 gaastra.
De 555 (135x40) en 666 (129x39) heb ik allebei getest.
555 hapt sneller dan de 666
555 ligt wat vaster op het water
555 heeft minder grip
De 666 voelt losser op en is makkelijker te switchen vooral door de kleiner vinnen en de goeie grip haalt de 666 uit zijn dunne en rechte rail.
De 666 vangt ook beter klappen door de Honeycomb constructie en dat is wel lekker voor je knieen!
555 ligt wat vaster op het water
555 heeft minder grip
eh....
idd Jurrien, ze spreken elkaar beetje tegen.
ik ben van mening dat hij behoorlijk goede grip heeft. kan het wel niet vergelijken met de 666 want die heb ik nog niet gevaren.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Registreerde: 24 October 2005
Ik wil mezelf ook gaan verwennen met een Nobile board. Hoor er zoveel goeds over!
Maar nu vraag ik me af wat de verschillen zijn tussen de Nobile 555 en 666.
Ik heb wel het artikel gelezen in de Access over deze twee boards, maar vraag mij nu af of mensen daar nog een andere mening over hebben!
Of terwijl maakt het uit welk board ik koop. Word trouwens zeker een board van 128 of 129.
Alvast bedankt en have fun on the water