Spullen uit de auto gestolen in Spanje

Door: nick-nick Reacties: 8 Hits: 1188
nick-nick 07 August / 2012 / 20:54
Kom net terug uit een korte kitevakantie uit Spanje waarbij iets heel vervelends is gebeurd! Na een paar dagen lekker te hebben gekite in Sant pere Pescador zijn mijn vriendin en ik doorgegaan naar Barcelona voor een paar dagen stad. We hadden de auto ergens geparkeerd en de kitespullen verstopt in de auto. 1 nacht goed gegaan maar de 2e nacht is er een raam ingeslagen en hebben ze de kitespullen eruit gejat. Pure pech aangezien van buitenaf niks te zien was! Kite, board, impactvest en 2 trapezes uit de auto gejat. We hebben aangifte gedaan bij de politie en een schadeformulier meegekregen.

Nou heb ik een doorlopende reisverzekering bij de ING en ben van plan om het een ander terug te vragen. Heeft er iemand ervaring met de ING? Ik heb al even gezocht maar vond geen verhalen van andere mensen. Iemand tips? (ING of andere reisverzekering)

kitertjuh 10 August / 2012 / 17:14
Allereerst erg balen natuurlijk dat dit is gebeurd.

Volgens mij is materiaal in een auto 's nachts, dus niet tijdens het kite, niet verzekerd. Veel verzekeringen dekken dit materiaal dan ook niet. Sportzeker is volgens mij een van de enige verzekeringen die dat wel doet. Alleen zoals al gezegd wordt 's nachts niet vergoed.

Ik zit zelf ook bij ING, maar heb gisteren bij sportzeker de verzekering afgesloten voor mijn reis naar Australie. ING denkt kitesurfen niet vanwege het hoge risico.
              ----> K I T E S T U F F . N L 

wazzaah 10 August / 2012 / 20:54
Wordt eigenlijk alleen vergoedt als het in een afgsloten kofferbak ligt.
Maar is te proberen.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Lars_023 12 August / 2012 / 05:30
@Nick-nick. Schade indienen bij de ING, ga er maar vanuit dat je niets krijgt maar niet geschoten is altijd mis.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Joker 12 August / 2012 / 17:06
erg balen, erg goeie reden om je spaargeld weer te mogen uitgeven!
Beter slecht varen dan helemaal niet varen!!

Joker had een 5 sterren sessie in Strand Slufter met maar liefst 23 - 30 knots op zijn Naish Torch (2012)

Morres 12 August / 2012 / 17:22
gebeurd HEEL vaak bij buitenlandse platen in Spaanse steden.

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

djeverest 13 August / 2012 / 06:55
Flink balen man, er was geen mogelijkheid om je spullen ergens veilig op te bergen?

M'n vriendin en ik gaan over 2 weken in een volgeladen auto richting Tarifa, en hadden wel het idee om ook een pitstop te maken in Barcelona. Had zelf al het idee dat we dat alleen moeten doen als de spullen ergens veilig achtergelaten kunnen worden of wanneer de auto in een afgesloten/beveiligde garage kan worden gestald. Het zal me ook echt niet lukken om alles in de kofferbak uit het zicht te proppen. Bij deze ben ik dus weer eens gewaarschuwd.

djeverest had een 4 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 14 - 20 knots op zijn F-One Bandit V (2012)

wimbers 13 August / 2012 / 09:51
spanje is wat dat betreft een kvtland..
ze slaan op geod geluk de boel in, ook al is er niets te halen.

Ik ben voor mijn werk nog wel eens in spanje geweest, en als ik dan met de auto ging, kostte het me in barcelona of madrid in een niet beveiligde garage nog wel eens een raampje, ook al was de boel leeg..
tegenwoordig: vliegen en auto huren..
bij twijfel..Doen!

wimbers had een 4 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 18 - 22 knots op zijn Naish Park (2011)

Djee 13 August / 2012 / 11:46
tja werkeloosheid van 25% onder de 30 meer als 50%, zie deze problemen nog wel aanhouden/groter worden aldaar.
Pas goed op idd, en een beveiligde garage is geen overbodige luxe, maar je hoor ook vaak dat er op kitespots auto's leeg gehaald worden, dus let daar ook goed op, geen waarde volle spullen achterlaten, hoor ook wel eens dat mensen ramen en deuren open laten alle spullen eruit, om kapotte ramen te verkomen.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)