Marsa Alam

Door: boarderke Reacties: 4 Hits: 5013
boarderke 16 April / 2009 / 19:08
Ik ben van plan om in mei naar Egypte te vertrekken om te kiten , ben eerder al naar El Gouna gegaan maar wou eens iets anders en heb nu iets (vrij goedkoop) gevonden in Marsa Alam .
Kunnen jullie mij wat meer informatie geven over de bestemming (of er kitestations zijn of het mogelijk is te kiten aan de resorts ...) Ik weet dat kitvillage (Hamata) in de buurt zit maar is toch nog zo een 120 km van Marsa Alam ik weeet dat er niet teveel te beleven valt is niet erg als de kitecondities maar goed zijn ...Smiley

lennart2 16 April / 2009 / 22:38
hi ,,

ik heb zelf bij kitevillage hamata geweest en zijn ook gevlogen naar marsa alam ! en dat was prima te doen je kan geloof ik taxi en shit regelen via het resort waar je zit ..

kitecondities zijn top ben daar 3 weeken geweest en heb elke dag wel met 8/10 gevaren met uitzondering van een paar dagen !!dus dat was thoip !!

wij zaten in het resort hotel azur , er zit er nog 1 maar ik weet zo niet wat die naam is ??

ik kan je 1 ding vertellen. zeker een aanradar maar als je langer als 3 weeken gaat word het er wel een beetje saai want het enigste wat je daar hebt is kitevillage en het resort

Noldinez 17 April / 2009 / 11:10
Hi,
Ben net een aantal weken terug van Marsa Alam. Wij zaten dus iets beneden (15 km) Marsa Alam en daar kun je niet echt goed kiten behalve bij hotel blue lagoon. Is geen topspot aangezien je heel weinig ruimte heb om je kite op te laten (wel schoentjes meenemen). Op het water ruimte zat...Verder is dit een hotel voor alleen Italianen!!! Je moet daar dus entree (25 euro pp) betalen om daar te kunnen kiten (wel inclusief lunch).
Hamata is echt de place to be!! Wij zijn daar met de taxi geweest (2x) en je heb daar een aantal hotels en een kamp. Er zijn vanuit die hotels ook transfers geregeld naar de kitespot die overigens echt bruut is.
Ten noorden van Marsa Alam heb je ook een aantal hotels met volgens mij ook kitespots maar daar zijn wij niet geweest.
Onderweg naar Hamata wel verschrikkelijk brute spots gezien maar je heb daar echt niets (dus echt fucking niets; alleen heeel veeeel zand). Het is daar bovendien een natuurreservaat en je kan dus niet zomaar ergens het water in met je kite!!! Wel dus bij Hamata (cq wadi lahami).
We hebben ook nog geprobeerd om bij het Mistral station bij Wadi El Gemahl (het natuurreservaat) te kiten maar daar hebben ze geen vergunning voor kitesurfen wel voor windsurfen; niet proberen dus.
Volgende keer ga ik dus naar Hamata.
Als je toch naar Marsa Alam gaat dan moet je echt je snorkelspullen meenemen want het is echt adembenemend daar en voor de deur!!!
Oja de wind viel bij ons echt tegen; van de 7 dagen 2,5 dag wind gehad. Week daarvoor scheen er goede wind te zijn en toen we weggingen zou het ook gaan waaienSmileySmiley Wij hebben dus net naast de pot gepist......
Ondanks alles een leuke vakantie gehad!!

Grt,
Nol

Hollandkiter 17 April / 2009 / 17:00
Dat is dan wel klote als er én geen wind is én geen ruk te doen is Smiley
Maar het schijnt wel echt TOP te zijn (als er wind is dan he.......Smiley)

Mushroom 18 April / 2009 / 19:29
top spot! kwil ngo een keer, maar vorige keer zijn we vanaf hughada 6 uurtjes naar beneden gecruised.
@lennart2, welke maatschappij vloog je naar welke airport? vdaag ff zitten turen maar werd er niet veel wijzer van..
wel de kamelen gezien iedereen? geef ze een appel en ze halen je de volgende keer van de airport.