Hee guys
Wilde begin okt. naar Elgouna maar ALLES VOL !!
Dus ga nr Tarifa in mn eentje, is daar vast gezellig met wat andere kiters. Heb al even gezocht maar kan er niet echt wijs uit. Wat raden jullie aan qua hotel ? Aant strand/bij de spots of in stadje ? Nog Tips ?
Daan, dat is nou de ultieme surfvakantie, heeeerlijk!
En dan eigenlijk een oud VW bus kunnen huren, dan is alles perfect.
gitaartje mee, savonds kampvuurt, kratje bier (neit te veel, kiten met kater is niet goed voor de veiligheid natuurlijk) en je hebt de ultieme reis!
Quote: Dylan - Vandaag 13:22 Daan, dat is nou de ultieme surfvakantie, heeeerlijk!En dan eigenlijk een oud VW bus kunnen huren, dan is alles perfect.gitaartje mee, savonds kampvuurt, kratje bier (neit te veel, kiten met kater is niet goed voor de veiligheid natuurlijk) en je hebt de ultieme reis!
Kite met kater is super voel me daarna altijd stuk beter, alleen jammer dat je savonds zo verrot bent ;)
Quote: Dylan - Vandaag 13:22 Daan, dat is nou de ultieme surfvakantie, heeeerlijk!En dan eigenlijk een oud VW bus kunnen huren, dan is alles perfect.gitaartje mee, savonds kampvuurt, kratje bier (neit te veel, kiten met kater is niet goed voor de veiligheid natuurlijk) en je hebt de ultieme reis!
jeps heb er ook zin in...
en die kater neem ik voor lief
preparing for the next adrenaline shot....www.kitecamps.eu
@Daanbanaan
Nou veel plezier, mssn zie ik jullie daar nog
Ben je vaak in IJmuiden ? ik Ijmuiden, Wijk en S'hout..als het weer waait...
Ik zoek nog even door naar hotelletje..ik houd alleen van tenten... als ze hoog in de lucht hangen
www.costasur.com Ik heb vorig jaar in het appartement op de 'trafalgar' nummer 2 gebivakeerd. Niet duur en perfect voor 2-3 pers.
5-10 min lopen naar het strand. maar ook naar het oude centrum.
naar mijn inzien een ideale plek.
enige punt: je zit gewoon tussen de normale bewoners. niet in een hotel oid. ik vond dit juist positief, maar dat verschilt pp natuurlijk
vliegen,
ik ben voor 160,- naar malage gevlogen met Transavia
89,- een fiesta TDI gehuurd (all risk)
vanaf Malaga is het 1,5 uur crossen door het mooie land.
Tis niet echt koud toen ik er vorig jaar was, ongeveer 24 graden soms wel warmer....wind was lang poinente en maar 1 of 2 dagen levante. Dus we hebben veel op de lagoom kunnen kiten. Kwas er een 2 weken en had 3 dagen niet kunnen kiten door de te zachte wind. shorty was eigenlijk net ietjes te koud...
Ben er nu 2 keer geweest, 1 keer in November en 1 keer in December. Altijd je grote maten meenemen in het najaar, sonde als je op de kant staat omdat je grootste maat thuis ligt. Heb 1 keer in het Hurricane hotel gezeten, heeeeelemaal toppie, maar niet echt een low-budget vakantie , heb daarna een appartement gehuurd in het tortuga complex, direct aan het strand en dichtbij de oude stad. Beide zijn me erg goed bevallen.
Heel veel plezier iig! je kan er enorm lekker eten.
Grote dromers denken. Grote denkers dromen
Bignelis had een 3 sterren sessie in Scheveningen met maar liefst 17 - 18 knots op zijn Takoon Furia 2 (2009)
Wordt gezellig, zie nog wel wat lui daar hoop ik !
@Daanbanaan - volgens mij heb ik net een Bandit ex-leskite gekocht bij vdB met je naam erin en heb ik je wel eens gezien idd. Tot later-helaas geen wind nu
Auto huren is een eerste vereiste, dan kan je altijd op de beste locaties kiten afhankelijk van de wind (Thermische poniente (westwind) en lichte (minder dan 40knts) Levante (oostwind/ half aflandig) by valdevaqueros, Natte (van depressie) meer zuidelijke poniente van de stad tot Dos Mares en bij Harde Levante naar Getares, canos de meca (golven) of Palmones (flakwater river mounth).Â
Â
Akme (een cool internet bar met lekker eten) is vanaf 10 uur ochtends een goede plek om uit te vinden, waar de incrowd die dag heengaat. Altijd leuk om naast je eigen sessies naar de training pro's (Mallory, Alex, Alvaro, Gisela, Joe en nu ook veel youri) te kijken.
Â
Op mooie dagen (thermische wind) kan je met een grotere kite meer uren maken, maar voor de levante heb je zeker een kleine kite nodig.
Â
Na het bivakeren in (niet buiten, komt de Guardia Civil) je auto op een parkeer terrein aan het strand wordt veel gedaan), is een camping (Torre la Pena 1 en 2, Rio Jara, Tarifa) een optie (maar vanaf October zijn er ook regen dagen!) of een gedeelt appartmentje/ camping bungalow) de goedkoopste optie, maar als je alleen komt is het gezelliger om in een eenvoudig hostal (try Asturian) te gaan zitten vanaf 25 euro per nacht met ontbijt. Als je budget groter is dan zijn er very cool options in hotels zoals de hurricane, dos mares, 100% fun, arte vida, etc. Als je indruk wil maken op je more city minded partner probeer een boutique hotel, zoals La Sacristia in het hartje van de oude stad.
Â
Als je wil feesten buiten summer season is het beter om in de stad te verblijven.Â
Â
Hoop dat dit helpt met zoeken, good luck en we zien je op het water (ben daar het hele jaar vandaar),Â
Denk ook aan een kite tripje ergens begin oktober in europa of eind november naar brasil of de carribean.
Hoe is de windzekerheid in tarifa begin oktober?
bernard had een 5 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 24 - 33 knots op zijn SlingShot RPM (2011)
Quote: ditispablo - Vandaag 16:13 Thx guys, ga vrijdag boeken ! Wordt gezellig, zie nog wel wat lui daar hoop ik !@Daanbanaan - volgens mij heb ik net een Bandit ex-leskite gekocht bij vdB met je naam erin en heb ik je wel eens gezien idd. Tot later-helaas geen wind nu
Huur een auto bij Cargest. Zeker de goedkoopste en ze staan met een bordje met je naam erop te wachten op het vliegveld. Ze brengen je voor dat geld ook nog terug. Ikzelf heb in een goed hostel in de hoofdstraat gezeten tegenover de SurfKebab shop. Volgens mij heette het Falcundo. 17 euro pp kamer voor je eigen. Je auto kan je achter het hotel gratis parkeren en je zit op loopafstand van het centrum. De bakker zit op de hoek voor lekkere warme crosointjes. Wil je gaan kiten zit je ook zo in je auto. Moet je het verhaaltje van die tarifa gast maar lezen voor de spots maar dat zie je van zelf wel. Trafalgar (beachbar) en de spot voor levante wind 6 km richting cadiz net na Flexifoil Pro center moet je zijn. Waait het daar te hard rij 40km richting cadiz en neem afslag Canos de Mecca. Vette spot had teveel aan me negen mtr. Goede tijd in Paradise
Quote: erik100 - Vandaag 20:50 Huur een auto bij Cargest. Zeker de goedkoopste en ze staan met een bordje met je naam erop te wachten op het vliegveld. Ze brengen je voor dat geld ook nog terug. Ikzelf heb in een goed hostel in de hoofdstraat gezeten tegenover de SurfKebab shop. Volgens mij heette het Falcundo. 17 euro pp kamer voor je eigen. Je auto kan je achter het hotel gratis parkeren en je zit op loopafstand van het centrum. De bakker zit op de hoek voor lekkere warme crosointjes. Wil je gaan kiten zit je ook zo in je auto. Moet je het verhaaltje van die tarifa gast maar lezen voor de spots maar dat zie je van zelf wel. Trafalgar (beachbar) en de spot voor levante wind 6 km richting cadiz net na Flexifoil Pro center moet je zijn. Waait het daar te hard rij 40km richting cadiz en neem afslag Canos de Mecca. Vette spot had teveel aan me negen mtr. Goede tijd in Paradise
Facundo heet dat pension en is inderdaad goed for the money......beste is om in Tarifa even rond te shoppen voor je kamer als je aankomt, niks is vol in deze tijd........
Registreerde: 11 August 2008
Wilde begin okt. naar Elgouna maar ALLES VOL !!
Dus ga nr Tarifa in mn eentje, is daar vast gezellig met wat andere kiters. Heb al even gezocht maar kan er niet echt wijs uit. Wat raden jullie aan qua hotel ? Aant strand/bij de spots of in stadje ? Nog Tips ?
Thx vast !!
P