Kos Mastichari te doen?

Door: Mitsie Reacties: 11 Hits: 1484
Mitsie 08 June / 2009 / 15:05
Hey,
Ik ga in Augustus naar Kos, ik lees hier en daar dat het daar goed kitebaar
is vooral in Mastichari, laat ik precies daar nu zitten Smiley . Nu wil ik weten
of er al mensen daar geweest zijn en positief over zijn.

En ik heb nog een vraag voor de bagage, ik vlieg met transavia (meestal naar
dat soort landen toch) die zeggen <1,65m . Dus als ik een tas van 130cm koop
voor mijn 125cm board is dat toch wel doorlaatbaar? En iemand suggesties?
de www.kiteboardshop.com is dichtbij daar zie ik er wel een paar staan maar kunnen
daar 2 kite's board harnass enz enz bij?
veel vragen he?
laterz

stefarius 08 June / 2009 / 15:33
Hoi,
We zitten met kiteschool KiteMobile de gehele zomer op Kos. Bij het strand Kohilari (bij Kefalos). Eerste 50m ondiep daarna kleine golven. Op het strand zit een klein schooltje met shop, je kunt er North materiaal huren en testen, wat drinken met snacks. Side onshore windje overdag toenemende meltimi naar een 5 bft.

Ik zou de boardbag niet langer als 150 cm nemen en onder de 30 kg blijven. Het is er 30 graden dus moet lukken met een paar short en slippersSmiley 

kitemobile.nl * kitefinder.com

Flinty 08 June / 2009 / 17:48
@ Stefarius, thanks voor de info.. ik wil een last minute boeken naar Kos en dan ook lekker gaan kiten! Had al wat gevonden maar nu weet ik precies waar ik moet zijn!
Half augustus een beetje windzeker? Hoe ver ligt Kohilari van Kos stad af?

Shorts en slippers kunnen zeker niet ontbrekenSmiley

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

sanneh 08 June / 2009 / 18:56
niet te lui hé flinty ;) http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/kos___kohilari.html

windzekerheid krijgt daar een nieuwe definitie Smiley

Shizzle 08 June / 2009 / 19:17
Mannen ik heb al veel geschreven over Kos. Maar ben niet te zeker van de windzekerheid op Kefalos :)... Marmari staat veelal een veel betere wind! Kefalos is wel een koning locatie.
Kitesmurf

NIEL-SS 08 June / 2009 / 19:33
ik ben zelf by kefalos en marmari geweest de sport kefalos is mooier maar windzekerheid is marmari misschien beterSmiley

Mitsie 08 June / 2009 / 20:19
@Stefarius, kan je ook wat vertellen over mastichari? of is dat eigenlijk hetzelfde? want ik ben net 16 dus nog geen scooter rijbeweis ofzo dus het liefst wil ik gewoon uit de appartement en dan het water op

Flinty 08 June / 2009 / 20:45
Quote: sanneh - 8 juni, 2009 (19:56)
niet te lui hé flinty ;) http://www.kitebeaches.com/kitesurf/loc/kos___kohilari.html windzekerheid krijgt daar een nieuwe definitie

Hehe thanks m8.. dat is zeker een handige site.. ik moet nog een beetje mijn weg zien te vinden in de kitescene Smiley
Andere optie is in de auto stappen en richting frankrijk rijden..

Nightlife No night life on the spot but a short car drive will take you to the real "nightlife". Kos town 40 km away with lots of nightlife and Kefalos town 2 km with bars, restaurants, etc.

Dat is dan weer jammer...

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

eddyc 08 June / 2009 / 21:11
Mastichari is goed: redelijk strand: wind van links schraag aanlandig tot aanlandig.
Wind: 10 tot 20 Augustus 2008: steeds met 12m slechts 1 keer (3uur) met 8m - normaal zou d'er meer wind moeten zijn.

Breedste strand juist voor Marmari (Grecotel Royal Park)
Voorbij Marmari iets meer wind vanwege:
- de eilanden aan de overkant: persen de wind samen
- de zoutplaat ten oosten van Marmari: wordt heet en zorgt voor thermiek.
Doch strand juist voorbij Marmari (Caravari beach) is zeer smal en d'er ligt een roetig wrak op de waterlijn.

Voor de zoutplaat kun je kiten en kite oplaten op een iets breder strand, maar d'er is geen hotel.
eddyc

stefarius 08 June / 2009 / 22:12
Hoi Mitsie,

Over mastichari weet ik niet zoveel. Ben zelf 2x op het eiland geweest en alleen bij Kefalos (Kohilari) gevaren. Laatste x was een evo 7m perfect!
Kohilari is met fiets of scooter vanuit Kefalos gemakkelijk bereikbaar. Doordat het wat afgelegen ligt is het er redelijk rustig, het strand is 6km lang, dus ruimte zat.

kitemobile.nl * kitefinder.com

Mitsie 10 June / 2009 / 20:31
Ik zit dus aan de Noord (noordwest) kant hoe staat de wind meestal? on shore side shore? en hoe diep is het daar en zijn er nog goede golven?

eddyc 10 June / 2009 / 20:48
@Mitsie: de wind komt van links schraag aanlandig tot aanlandig.
Golven: kabbel tot 1m op bepaalde punten ("point break") zoals bij het gezonken schip aan de waterkant bij Caravia Beach hotel (oost van Marmari).
Diep: eerst meestal een 15m 1 tot 1,30m diep en dan deftig dieper.
eddyc