Kitesurf Thailand

Door: JanB Reacties: 24 Hits: 3962
JanB 17 November / 2008 / 15:53
Over 2 weken vertrekken mijn vriendin en ik samen naar Thailand om daar lekker 4 maanden rond te reizen. Ook willen we daar gaan kitesurfen (me meisie wil nou ook dr IKO halen). De plek die we gaan aandoen is Hua Hin. De kitesurfschool daar:

http://www.kiteboardingasia.com/

Iemand die dit kent en eventueel wat wil vertellen over zijn ervaringen?
Wellicht zal ik vanuit het altijd mooie en warme Thailand zelf nog wat dingen posten over het kiten aldaar.
"Wacht maar tot ik daar ben, daar waar ik wil zijn, veilig voor de honger veilig voor de pijn.

Roel272 17 November / 2008 / 16:26
Goed vertoeven daar, wel erg warm, maar zeker lekker om daar te kiten!
School heeft genoeg materiaal en zijn ook erg vriendelijk. Wat ik wel als tip meekreeg is dat je goed je boardje in de gaten moet houden, mocht je deze tijdens een sprong verliezen... Er zijn daar nl mannetjes die ff snel op een jetski je boardje zouden kunnen jatten. Ikzelf heb er niks van gemerkt gelukkig.
Je moet wel ff informeren of ze op die lokatie zijn wanneer je er bent. Ik geloof dat ze omwille van de wind er niet het hele jaar door zijn, maar dat ze om de paar maanden verkassen.

Veel plezier daar!!!Smiley
Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

Djee 17 November / 2008 / 16:35
Quote: Roel272 - Vandaag 16:26
Goed vertoeven daar, wel erg warm, maar zeker lekker om daar te kiten!School heeft genoeg materiaal en zijn ook erg vriendelijk. Wat ik wel als tip meekreeg is dat je goed je boardje in de gaten moet houden, mocht je deze tijdens een sprong verliezen... Er zijn daar nl mannetjes die ff snel op een jetski je boardje zouden kunnen jatten. Ikzelf heb er niks van gemerkt gelukkig.Je moet wel ff informeren of ze op die lokatie zijn wanneer je er bent. Ik geloof dat ze omwille van de wind er niet het hele jaar door zijn, maar dat ze om de paar maanden verkassen. Veel plezier daar!!!

is dat niet de rescue? Smiley
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Roel272 17 November / 2008 / 16:36
Helaas nietSmiley
Nomad 7/11!!! Waven Rules!!!!!!!

johndoe 17 November / 2008 / 17:02
Hee Ik heb daar een half jaar lesgegeven, een paar jaar geleden. De vissers daar jatten je plankje op het water en willen dan geld van je hebben voor ze hem terug geven. Ze hebben er zelf niets aan dus meestal kan je hem terug krijgen zeker met de thaise hulp uit de shop.
Is nu ook een tweede shop/school in huahin zag ik op internet.
Verder is Huahin een super leuke stad, weinig prostitutie in vergelijking met ko samui / pattaya en de andere toeristische plaatsen.
Om te kiten heb je geen 7 nodig, alleen je 10 en 13... ik heb daar toen de eerste 16 crossbow gekocht dat was echt een ideale kite.
Water is mooi en vlak, mooie baai, met aan de ene kant monkeymountain...

Het is echt een superland, heerlijk relaxed, goedkoop, redelijke wind en heel vriendelijke mensen.

veel plezier

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

piraat 17 November / 2008 / 17:07
thailand = veel wind Smiley
Jolly Roger

JanB 17 November / 2008 / 19:25
Thanx voor alle reacties. Ik ga het daar zeker naar m'n zin hebben.
Hopelijk kan ik daar voldoende oefenen om, waneer ik weer in Nederland ben, te kunnen jumpen.
Ik zal iig goed op mn spullen letten Smiley
Omdat ik mijn eigen spullen niet meeneem (heb geen zin om daar 4 maanden mee rond te sjouwen) huur ik daar gewoon alles. 4000 bath voor een dagje, das ongeveer 80 euro Smiley
"Wacht maar tot ik daar ben, daar waar ik wil zijn, veilig voor de honger veilig voor de pijn.

thomasr 17 November / 2008 / 20:02
@JanB: waar slaat jou onderschrift op? Smiley
Ocean Rodeo // Stormchaser.nl

JanB 17 November / 2008 / 20:56

Quote: thomasr - Vandaag 20:02
@JanB: waar slaat jou onderschrift op?

Het is een zin uit een geniaal lied van Hans teeuwen.
Hij komt uit het laatste lied van dit stukje:

ampeter 17 November / 2008 / 20:58
mmmh, weinig wind in die periode,

ik ga zelf aanstaande zaterdag voor 3 weken, alleen bangkok en chiang mai zijn voor mij gepland, rest beslissen we daar.
ben twee jaar geleden in hua hin geweest, toen geen zuchtje wind, hopelijk heb jij meer geluk!

JanB 17 November / 2008 / 21:02
Quote: ampeter - Vandaag 20:58
mmmh, weinig wind in die periode, ik ga zelf aanstaande zaterdag voor 3 weken, alleen bangkok en chiang mai zijn voor mij gepland, rest beslissen we daar.ben twee jaar geleden in hua hin geweest, toen geen zuchtje wind, hopelijk heb jij meer geluk!

Oke leuk! Ik vertrek 2 december naar Bangkok. Na ongeveer 4 dagen gaan we richting Hua Hin. Daar zullen we en week blijven en dan richting Chang Mai. Onze reis is ook nog niet gepland, als het ergens leuk is blijven we langer, als het saai is gaan we door.
Misschien komen we elkaar nog tegen daar

thomasr 17 November / 2008 / 21:25
oke JanB Smiley

veel succes in Thailand trouwens!Smiley
Ocean Rodeo // Stormchaser.nl

mik 17 November / 2008 / 22:21
JanB:
veel plezier, ben zelf een paar weken/maanden door thailand gereis. Erg fun en mooi.Vooral de niet zo toeristische plaatsen zijn erg leuk/goedkoop/met vriendelijke mensen (bedoel geen opdringerige mensen of mensen die je in een tuktuk naar gemstenen willen brengen etc).

En ohja, als je naar ko pagnang kan:doen! alleen voor de full moon party

mik had een 4 sterren sessie in Ijsselmeer - Workum met maar liefst 15 - 20 knots op zijn Best Waroo (2009)

dmartino 18 November / 2008 / 14:27
Ik ben vorig jaar november een week ik Hua Hin geweest. Prostitutie is alom vertegenwoordigd en dus ook in Hua Hin rijk aanwezig. Het is idd niet zo erg als in bv Pattaya.
Kitesurfen vond ik matig. Misschien 3 dagen goede wind gehad maar zeker niet meer dan 16 knopen. Toch is het de beste spot van Thailand (niet zo'n goed kiteland dus).
Ik vond het een moeilijke plek om het te leren, best wel wat golven en je kan er nauwelijks staan.
De jongens van KBA mocht ik wel. Zowel Iran als Todd vond ik goede instructeurs en bereid om een uurtje meer te maken als het weer het toeliet. Ze zijn ook niet duurs, ik betaalde voor mijn switchblade 8 12meter een kleine 1000 euro. Let wel, dit was in November, dus alles gloednieuw.
Het strand is zoals in Miu Ne, een grote baai met weinig opstakels en veel ruimte. KBA ligt 2 km van Hua Hin, het huren van een scooter is dus aan te bevelen. Wees echter niet te overmoedig op die dingen, anders zal er van kitesurfen niet teveel komen. Wij hebben erg veel toeristen gezioen met verwondingen daarvan. Erg pijnlijk om mee te lopen, zwemmen of dansen, kortom een flinke domper op de vakantie. Ook al kan je er 120 km/uur mee zonder rijbewijs, gebruik je verstand.

Skite 18 November / 2008 / 14:51
Thailand...één van de beste vakantielanden om rond te trekken maar niet om te kiten. Weinig tot geen wind en als het al waait heb je echt een grote kite nodig. Kites kleiner dan 12 meter kun je echt wel thuis laten.
Ik zou me instellen op weinig kiten en je vakantie er niet teveel door laten beinvloeden. Prachtig land, zoveel te zien. Phang Nha met een bootje bekijken..een echte aanrader!

Veel plezier! Ik vertrek over twee weken naar Cumbuco...waar het elke dag waait...:).Smiley

Skite
Skite

ZOAA 18 November / 2008 / 22:06
Ik ben van de zomer in Thailand en Laos geweest.
Laos is ook zeker een mooi land, net zoals Vietnam, als je de mogelijkheid hebt kan je altijd even de grens oversteken.
Stiekem vond ik het ondertussen wel jammer dat ik niet kon kiten, maar na gedoken te hebben op Koh Phi Phi (een klein eilandje, dat heel leuk is als je gaat duiken) zat ik daar helemaal niet meer mee. Ik heb mn duikbrevet gehaald, en voor mij was dat het leukste van de hele vakantie. Oja, en het scooter rijden Smiley, wat voor mij zowiezo al een ervaring was (15-jaar), maar het ging goed en je komt op veel leukere en niet-toeristische plekken. Bovendien kom je in die hitte te voet niet heel ver. Bij een lange jungle tocht moet je ook zeker genoeg water meenemen, en het is vooral iets om achteraf over te vertellen..
best nemesis 8m, best waroo 5m, nobile 555 special girl edition 125x40

JanB 18 November / 2008 / 22:23
Quote: ZOAA - Vandaag 22:06
Ik ben van de zomer in Thailand en Laos geweest.Laos is ook zeker een mooi land, net zoals Vietnam, als je de mogelijkheid hebt kan je altijd even de grens oversteken.

Het staat al in de planning om Laos en cambodja te bezoeken. Als we nog tijd hebben komen Vietnam en Maleisie daar ook nog bij.

Tsss 22 November / 2008 / 16:52
Ik ben net 1 dag terug uit Thailand (wat is het hier koudSmiley) en heb de laatste 2 dagen in Hua Hin doorgebracht in de hoop te kunnen kiten.
We hadden geluk want het waaide prima, rond de 18 knopen. De gasten daar waren nog helemaal lyrisch over de "storm" die ze de dag ervoor hadden: "20 to 22 knots, it was crazy. A friend of mine rode with his 9 all day!" Smiley

Het materiaal was prima. Ik kreeg een gloed nieuwe Switchblade 12m en mn vriendin een 9m x-bow. De huur van een set voor de hele dag was 3000 bath p.p.
De minpunten waren de aanwezigheid van kwallen, en de beperkte ruimte om je kite op en neer te laten ( - 3 meter strand) Volgens de locals zijn beide factoren opgelost rond januari, dan heb je 300m strand en geen kwallen...

Er lopen daar aardige gasten rond en 's avonds zijn we met de crew en andere kiters de kroeg in gedoken.

Het beviel mij iig prima daar, en kan het je aanraden.

ZOAA 25 November / 2008 / 16:09
wat happens to the jellyfishes then? volgens mij kun je die tegenwoordig overal tegen het lijf lopen, ook in nl..
best nemesis 8m, best waroo 5m, nobile 555 special girl edition 125x40

Morres 25 November / 2008 / 16:18
50baht is nog steeds 1eu. ?
60eu voor 2 kites voor een dag is niet zoveel

Morres had een 0 sterren sessie in Harlingen met maar liefst 0 - 0 knots op zijn Gaastra Jekyll (2013)

Tsss 25 November / 2008 / 17:26
@ zoaa: Geen idee waar die kwallen naar toe gaan, misschien naar onze oosterburen? Smiley

@ morres: Het is cheap daar, maar jammer genoeg niet zo cheap.. 1 euro was 44 bath, en de 3000b was per persoon. Maar wel een lekker dagje gevaren, daar gaat het om!

mschreurs 21 December / 2008 / 13:39
Ik was dit jaar Maart voor 3 weken in Hua Hin. Windomstandigheden 10-16knp. Gedurende de 3 weken denk ik dat ik 4 dagen heb gehad dat het niet ok was, maar dan valt er genoeg anders te beleven. Je kan ook in Koh Samui kiten, alleen toen ik er in Maart was kwam iedereen van Koh Samui naar Hua Hin om te kiten. Ik denk dat in totaal 10-15 kiters tegelijk op het water waren in Hua Hin .
Wind komt op om 1 uur s middags en blijft tot een uur of 5 als de zon ondergaat. Ik zou zeker een 12m2 meenemen. Er is bij Hua Hin erg veel ruimte om te launchen, geen rotsen, je kan staan tot ongeveer 50 m diepte.

De kitesurf school van Kite Boarding Asia is erg behulpzaam, er is altijd iemand die je wilt helpen om te launchen etc. Als je les bij hen hebt genomen zijn ze inderdaad niet te beroerd om je na de lessen ook wat te helpen vooral de thaise instructeur Nung. Ze hebben veel aanbod qua kitespullen, vooral veel laatste collectie materiaal (kites, boarden, harnas, tassen etc), vooral van Cabrinha..

Verder is Hua Hin wel een geinig deurpke. Niet zo druk als Pattaya (gogo barretjes) etc, eten is ff goed en accomodatie ook goedkoop.

Ga dit jaar weer maart voor 3 weken, misschien ook proberen om te kiten bij eilandjes Koh Phangan/ Koh Tao.

Beste is om inderdaad even te kijken op d ewebsite www.kiteboardingasia.com
greetz

johndoe 21 December / 2008 / 19:31
ik weet niet maar ik kan bij 50 meter diepte niet meer staan hoorSmiley

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

BSmithi 22 December / 2008 / 10:24
Ik ga van 27jan tot 17 feb naar thailand. Koh Phangan om precies te zijn. Ze hebben daar ook een kite school http://www.extremesportscafe.com/kitesurfing_phangan.html. Ut zal geen wind zijn zoals hier maar volgens mij is dit wel te doen:

November - December: N-E 15-22 knots.
January - March: S-E 12-20 Knots.
April – May: Not Constant.
June - November: S-W 12-20 Knots.

En zijn daar natuurlijk de Full Moon parties... Smiley.

Ozone Access 6m - Flysurfer Psycho 3 10m - Mystic Warrior 2007 - Libre Dragonboard Sirius 92 - PL Pe

wietske1 08 March / 2009 / 20:27
Beetje oud topic, ik weet.. Heb wel nog even een vraagje, ik ga in de zomer naar thailand toe. We maken waarschijnlijk ook een kleine stop in Hua Hin. We gaan wel backpacken dus ga niet de hele tijd met mijn kite rondzeulen. Hoe is de wind in de zomer? Der zijn wel genoeg huurmogelijkheden zie ik hierSmiley