Gegevens Borselle /Kaloot

Door: Kitehert Reacties: 37 Hits: 1848
Kitehert 18 October / 2009 / 20:41
Ey dudes,
Met ZO zou Borselle te bevaren moeten zijn volgen de lijst.
Maar de info die erbij staat is verder summmier.
Hoe is Borselle?
Waar precies is het (straatnaam ?)
Zijn er nog weetjes over parkeren, waterdiepte, obstakels, etc etc?
Alvast bedankt!!

Kitehert 20 October / 2009 / 06:40
Dijkweg, heb ik inmiddels gevonden.
En ik heb gehoord dat ook hier aardig wat schelpen kunnen liggen.
Nog meer info?

johndoe 20 October / 2009 / 07:26
Het grote obstakel is de uitwatering van de kerncentrale. Let goed op de wind zodat je altijd terug kan komen bij je plek. Anders moet je lopen Smiley

Verder is de spot met W of WZW pal aanlandig dus ZO is sideshore, de wind word dan iets vlagerig maar nog wel te doen. Opkomend water is eht beste voor de golfjes en vlakke stukken ertussen. Afgaand of laag water is vaak erg choppy.

Parkeren doe je gewoon op de dijk zelf en je kite oppompen kan je als het niet te druk is bij je auto op het gras doen (scheelt wat zand voor thuis). Erg gezellige lokals maar met zuiderwindjes vaak druk met belgen.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

hotsauce 20 October / 2009 / 07:28
Het water is hier ook warmer dan elders. Zijn er mensen deze middag terug te vinden op Borsele? Ik zou rond 16h willen gaan.

grtz

hotsauce had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 17 - 19 knots op zijn Wainman Hawaii ManiaC (2014)

kobrin 20 October / 2009 / 08:17
Het waait niet echt hard in Borssele momenteel Smiley
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Kitehert 20 October / 2009 / 10:15
Ben even wezen kijken vanmorgen.
Volgens vliegerweer zou wind voldoende moeten zijn.
Koud was het er wel en het hele strand stond nog droog.
Wel een tour trouwens om over die keien heen te klouteren.
Misschien wacht ik wel tot de wind meer oost wordt en ik naar vrouwenpolder kan...

jojo 20 October / 2009 / 10:37
Ja ben ok van plan om naar Borselle te gaan! of mischien Vlissinge!
wie gaat waar?
My chicks rocken!

Mario 20 October / 2009 / 10:49
Quote: Kitehert - 20 oktober, 2009 (12:15)
Ben even wezen kijken vanmorgen.Volgens vliegerweer zou wind voldoende moeten zijn. Koud was het er wel en het hele strand stond nog droog.Wel een tour trouwens om over die keien heen te klouteren.Misschien wacht ik wel tot de wind meer oost wordt en ik naar vrouwenpolder kan...

keien?
of er is veel veranderd sinds mijn laatste keer of je bent ergens anders geweest Smiley
normaal kan ( kon misschien) je auto op het gras parkeren en zo het strand oplopen en het water in,zegmaar
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

dapee2 20 October / 2009 / 12:16
keien?
dan stond je t verkeerde strand dude.
auto kan je boven op de dijk zetten dan nog 50m lopen en sta je op t strand.
gewoon richting de kerncentrale rijden (europaweg volgens mij)
inderdaad wel veel schelpen/oesters en glas op t strand daar.

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)

johndoe 20 October / 2009 / 12:43
Net terug van het kiten maar wind was het net niet. Was weinig te merken van de verwachte 18knp. Kon af en toe wat hoogte pakken om de uitwatering van de kerncentrale in te gaan om mijzelf warm te houden ;)

Als je over keien moet lopen heb je wel het verkeerde strand idd. Schelpen en glas valt ook wel mee. Er liggen kleine schelpjes maar die liggen op de vloedlijn ook het glas. Als je daar over bent heb je nergens last van.

Vlissingen is verboden te kiten dus waag jezelf er niet aan ;)

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Mario 20 October / 2009 / 13:45
Quote: Reflexx - 20 oktober, 2009 (14:43)
Net terug van het kiten maar wind was het net niet. Was weinig te merken van de verwachte 18knp.

18knp ZZO ,de wind komt over land dus daar kan je zeker een bft af trekken,de westerschelde kan je dan vergelijken met een binnenwaterjte
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

dapee2 20 October / 2009 / 13:48
was de partytent en de hot-tub al weg?
anders kon je daar ff in gaan zitten reflex!Smiley

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)

jojo 20 October / 2009 / 14:34
Morgen toch maar weer proberen op Borselle!
wie gaat er nog meer?
My chicks rocken!

johndoe 20 October / 2009 / 15:03
Mario ik kite er altijd en normaal is de wind wel gewoon goed als ze 15 afgeven. Zelfs met Oostenwind en Noorderwind op de Westerschelde het kiten te doen (paulina). Nu stond er toch echt gewoonweg minder als afgegeven. Jammer maar zoiets kan gebeuren. De Hottub hebben we Zondag nog opgeladen dus jammer genoeg staat die er niet meer. Tent is Maandag nog opgehaald. Smiley

Mario 20 October / 2009 / 16:00
reflexx,ik vaar zelf in cadzand,de voorhaven zeg maar van de westerschelde,en bij zuid op borselle dus ben redelijk bekend met wind enzovoort.
ZZo wind komt in principe alleen maar over land,dus is gewoon minder krachtig dan een west of noordenwind.
Bij west ligt alles vrij en bij Noord ligt er gewoon veel minder land in de weg.
Alhoewel ik best kan geloven dat borsele normaal gezien goed te doen is met 15knopen ,hierboven is enkel mijn idee over waarom er bij ZO minder wind staat.
En de hottub ligt toch gewoon voor de uitwatering ? Smiley
WWW.KITESTUFF.NL

-Bart- 20 October / 2009 / 16:28
Ik weet nog wel een mooie spot me ZO of ZZO waar het water vlakker is als een lagune en dit is dan maar 15 min rijden voor mij Smiley
...

-Bart- had een 5 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 25 - 30 knots op zijn Ozone C4 (2012)

johndoe 20 October / 2009 / 19:02
Ik weet waar je vaart Mario... Smiley Enkel normaal ondanks dat de wind over het land komt kloppen de voorspellingen voor Hoofdplaat aardig (in dat model word rekening gehouden met wind over land etc). Als bijv bij ZW in cadzand 18knp staat zal er op die van hfdplaat 14 staan. Nu stond er echt 18 dus dat werd dan ook verwacht hehe.

Maar wat ik vernomen heb was het door heel het land minder dan afgegeven dus geen paniek. Vanmiddag warend e voorspellingen van vandaag ook al hellemaal aangepast (14knp).

Ja Bart ik weet welke je bedoelt, was trouwens wel mooi om weer eens de lowend te testen van mijn GT. Was dan ook 1 van de enigste die hoogte konden lopen Smiley

Kitehert 20 October / 2009 / 19:13
Quote: dapee - 20 oktober, 2009 (13:16)
keien?dan stond je t verkeerde strand dude.auto kan je boven op de dijk zetten dan nog 50m lopen en sta je op t strand.gewoon richting de kerncentrale rijden (europaweg volgens mij)inderdaad wel veel schelpen/oesters en glas op t strand daar.

Jongens bedankt, maar help me even verder.
Ik ben langs de kerncentrale EPZ gereden over de zeedijk.
Op 50 meter erna heb je een trap en op 250 erna weer. Op die laatste ben ik geweest.
Beiden liggen aan hetzelfde strandje toch, of is de toegang vanaf die eerste zoveel makkelijker?
Of...... omdat jij het over de europweg hebt, zit het strandje aan de andere kant van de centrale (ZW in plaats van ZO kant).
Maar.... dan klopt de stip niet die de locatie aangeeft op het kaartje dat je hier bij de info op hanglos over de spot vindt...?????
O ja:En hoe zit het dan met het getij? Is het morgenmiddag vaarbaar?

Bobv 20 October / 2009 / 19:55
Quote: -Bart- - 20 oktober, 2009 (18:28)
Ik weet nog wel een mooie spot me ZO of ZZO waar het water vlakker is als een lagune en dit is dan maar 15 min rijden voor mij

deel het met ons!

Bobv had een 4 sterren sessie in Zandmotor met maar liefst 22 - 32 knots op zijn Flexifoil Hadlow ID (2012)

johndoe 20 October / 2009 / 20:32
Je moet hellemaal niet langs de kerncentrale rijden maar aan de andere kant van de dijk zijn. Dus ipv af te slaan naar de "Wilhelminahofweg/zeedijk" blijf je de europaweg Zuid volgen vlak na de bocht is er links van je een parking waar je kan staan. Het is met alle getijen vaarbaar.

En 15min rijden voor Bart is in Zeeuws-Vlaanderen dat wil zeggen dat veel van jullie nog door de tunnel moeten Smiley

dapee2 20 October / 2009 / 20:40
kitehert!
er vanuitgaande dat je vanaf de rotonde komt... (uit de richtingen van de tunnel en de Total raffinaderij)
ja t is lekker fris boarden daar in de driehoek van Dow, de kerncentrale en de total raf. en nog een paar van die fabrieken.
ennywee.
je rijd dan de europaweg oost af, die gaat over in de europaweg zuid.
en in de bocht na rechts, sla je na 50m Links af en rijd je zo de dijk op, daar parkeren, en ik gok dat je daarvoor dan al wat kites heb gezien als je dat morgen middag doet. dàt strandje moet je hebben. een smalle doorgang naar t strand en je bent er.
dan heb je ongeveer 200m naar links de koelwateruitlaat van de kolen en kerncentrale.
tot morgen, ben er hopelijk rondhalf 5. RPM 8 en 12m roep maar s dan.
de mazzel

Kitehert 22 October / 2009 / 12:37
Ey,
Gisteren werd ik geacht met onze koters in het Vrijburgbad te dobberen.
Te weinig wind daar om te kiten helaas. Wel mooi vlak waterSmiley
Hebben jullie nog kunnen varen? Nu kakt de wind helaas een beetje in.
Heb trouwens gisteren met duiken wat water achter mijn trommelvlies gekregen, in het zwembad nog wel, da's minder (zie je maar weer wat er van komt als je een keer niet gaat kiten).

Waldo 12 November / 2009 / 18:35
met Z ga ik uit Gent normaal naar Borssele of Wimereux. Is Borssele ook de dichtste spot vanuit Antwerpen? (morgenmiddag)

kobrin 12 November / 2009 / 19:12
Antwerpenaren staan bekend om hun grote mond maar daar zwijgen ze in alle talen over.
www.aboards.eu

kobrin had een 3 sterren sessie in Oosterschelde - Oesterdam met maar liefst 17 - 21 knots op zijn Ozone Catalyst (2014)

Waldo 12 November / 2009 / 19:27
ik weet het, daarom wil er morgenmiddag asap vertrekken