Noord Spanje of Normandië

Door: coertkok Reacties: 11 Hits: 4943
coertkok 01 April / 2010 / 20:30
Âllo kiters,

Ik zit met het volgende dilemma. Komende zomervakantie gaan we of naar Noord Spanje (San Sebastian) of naar Normandië.
Mijn broertje en ik zijn twee beginnend kitesurfers (vorige zomer les gehad bij Natural High) en willen heel graag in onze vakantie kitesurfen. Welke bestemming kan ik dan het beste kiezen?
Noord Spanje of Normandië? Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Ciao,

Coert

Tukker 01 April / 2010 / 21:22
Noord Spain is niet echt ideaal voor kitesurfen. Normandie heeft aantal mooie spots. Wil je niet ver rijden en toch in het buitenland zijn, is Wissant en omstreken top!
Tukker(ik)

coertkok 01 April / 2010 / 21:37
In Normandië zullen we in Lion-sur-Mer zitten, vlakbij Caen.
Nu de rest van de familie nog overtuigen

alain_ 02 April / 2010 / 19:09
dat is het moelijke gedeelte!
Advance kiteboarding - Underwave

alain_ had een 5 sterren sessie in Wolderwijd - Zeewolde met maar liefst 10 - 17 knots op zijn Advance Kaiman (2010)

sthijs 02 April / 2010 / 23:34
Baskenland (San Sebastian) is geen wind. Wel golven!
Normandie geen ervaring mee, maar is meer wind dan Basque.

christaan 03 April / 2010 / 06:10
Normandie is mij heel erg tegen gevallen veel stroming door het grote eb en vloed verschil. Veel stroming dus.

coertkok 03 April / 2010 / 07:36
Tword waarschijnlijk San Sebastian dan zijn we iig verzekerd van lekker weer
We nemen kite gewoon mee en zien wel, we vinden vast wel ergens een spot.
En misschien nog ff goedkoop golfsurfboard zien te kopen of daar te huren!
Tkomt vast goed in San Sebastian!

dr511 03 April / 2010 / 10:49

je zit daar wel in baskenland dus heeeel goed verzekeren.

Ziki Ondergoed, schultenbrau

sthijs 03 April / 2010 / 11:25
Mooie stad! maar het weer kan tegenvallen, deze zomer niet veel zon gehad daar, wel swell!

StefanoMallorca 04 April / 2010 / 19:40
Je kan beter je zinnen zetten op golfsurfen als je daar zit. Er zijn gigantisch veel mooie golfspots. Kiten op San Sebastian kan je vergeten. Verderop naar het westen zijn wel een paar kitespots, maar die werken zelden, zeker in de zomer.

Sowieso wel een bijzonder mooie streek. Hier mijn fotoserie van afgelopen zomer.
Don't be afraid of opposition. Remember, a kite rises against, not with the wind.

Tukker 08 April / 2010 / 21:35
MUNDAKA......
Tukker(ik)

sthijs 08 April / 2010 / 23:38
Mundaka werkt niet in de zomer, daar is het dan zo plat als de billen van mn ex!

Zarautz is okee, maar wel snel een close out.
Veel chickies die willen leren golfsurfen daar. Je kan de Eskotran (ofzoiets) nemen van San Sebastian naar Zarautz...