Vraag over cadzand bad

Door: Brammm Reacties: 43 Hits: 3244
Brammm 24 May / 2010 / 18:11
Haii ,
Ik heb een vraage..

heb je in cadzand-bad een goede spot waar je water hebt tot aan je knie's ??
heb in een filmpje gezien dat er soms een plas water is.. kan je daar dan als beginner op oefenen?

Ik zoek dus eig een spot juist over de grens ( na antwerpen ) voor te beginnen..

heb dus een spot nodig met altijd laag water en waar ik tog een beetje kan leren..

Thanks ;)
Flexifoil 9m Atom & Nobile 666 NHP

henrik 24 May / 2010 / 18:15

cadzand heeft en sterke stroming !
die poeltjes die je ziet zijn bij halve tij , bij hoog water en laag water is het 1 en al branding

als je in antwerpen woon kan je beter naar bergen op zoom rijden of krabbendijke ;)

hoop dat je er wat mee kunt

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

johndoe 24 May / 2010 / 18:23

Bekijk eens het spotoverzicht op de diverse sites. Er zijn zoveel kitespots in de buurt van Antwerpen (Zeeland). Echte ondiepe spots heb je niet echt maar wel op sommige momenten. Zo is Brouwersdam om te beginnen niet verkeerd. Verder met Noord is Xbeach op de Roompot een optie.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

traveler78 24 May / 2010 / 18:50
borsele of paulina polder of brouwersdam

johndoe 24 May / 2010 / 18:55
Borssele is geen beginnersspot en Paulinapolder is verboden. Brouwersdam is de beste optie.

johndoe had een 5 sterren sessie in Kijkduin met maar liefst 16 - 21 knots op zijn Best Bularoo (2010)

Brammm 24 May / 2010 / 19:04
Quote: henrik - 24 mei, 2010 (19:15)
cadzand heeft en sterke stroming !die poeltjes die je ziet zijn bij halve tij , bij hoog water en laag water is het 1 en al brandingals je in antwerpen woon kan je beter naar bergen op zoom rijden of krabbendijke ;)hoop dat je er wat mee kunt

Hoe ver kan je lopen voor dat het water tot aan je zak komt ?? xD

zie je veel kiters bezig in krabbendijke als er wind is ??

Grtz.

HenkVanDeTillaard 24 May / 2010 / 19:52
Is Paulina verboden?

Mario 24 May / 2010 / 21:50
paulina verboden is ook voor mij nieuw,tenzij het altijd al verboden is geweest en er nooit is tegen opgetreden.
Voor zover ik weet varen de terneuzenaren daar nog altijd,tot afgelopen zaterdag toch.

En Borsele niet goed voor beginners?
Niet bij laag water ,maar voorbij half tij lijkt mij het niet verkeerd,bij schuin aanlandig dan,
geen branding,weinig stroming,weinig obstakels,fatsoenlijk strand(zolang het geen hoog water is)

en cadzand,zie je topic in de cadzand topics
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Mediator 24 May / 2010 / 22:38
cadzand is een gewone kust spot... = kust weervoorspellingen checken en je weet hoe hoog en hoe veel golven er gaan zijn...
vlak is het er nooit want meestal als de zee plat is is er ook geen wind !

tussen Cadzand en Knokke in heb je wel de Zwin-monding die overstroomt bij Springtij... dat zorgt dan voor een klein baaitje met vlak water... maar dat is maar uitzonderlijk.

leer gewoon kiten aan zee... keuze genoeg uit spots dan !!!
* professional trolling master ^^

Mediator had een 3 sterren sessie in Zeebrugge met maar liefst 17 - 28 knots op zijn Naish Torch (2010)

johndoe 25 May / 2010 / 04:15
Paulina is gewoon verboden enkel word er inderdaad niet opgetreden. We zijn druk bezig met de plaatselijke autoriteiten in Zeeland mbt nieuwe spots. Ik mag er niet veel over zeggen maar door nu beginners naar zulke spots te sturen kunnen eventuele onderhandelingen vastlopen. Overigens is het op de spot Borssele ook verboden. Je mag officieel enkel links van de uitlaat varen. En dan heb je nog de uitlaat met erg gevaarlijke stenen. Enkel inderdaad bij half tij is het ondiep maar verder is 1m uit het strand al te diep om te lopen.

crossbowkiter 25 May / 2010 / 05:45

Genoeg spots om als beginner relaxt te kunnen kiten, kijk eens bij krabbendijke, de oesterdam grevelingendam ect....
Bergen op Zoom raad ik je echt af om te gaan kiten als beginner want de wind kan daar echt heel gevaarlijk zijn en je ligt zo in een boom.

henrik 25 May / 2010 / 09:03
Quote: Brammm - 24 mei, 2010 (21:04)
Quote: henrik - 24 mei, 2010 (19:15)cadzand heeft en sterke stroming !die poeltjes die je ziet zijn bij halve tij , bij hoog water en laag water is het 1 en al brandingals je in antwerpen woon kan je beter naar bergen op zoom rijden of krabbendijke ;)hoop dat je er wat mee kunt

-Hoe ver kan je lopen voor dat het water tot aan je zak komt ?? xDzie je veel kiters bezig in krabbendijke als er wind is ??Grtz.

in cadzand is dat zo'n 5 meter het water in , dan zit je in volle branding en heb je om de 3 a 4 seconden een golf
niet echt het meest ideale voor een beginner om te vertrekken

krabbendijke komen af en toe wel eens kiters maar heeft een klein strandje , niet echt de meest ruime plaats om op te laten
maaaaaar , je hebt er wel vlak en ondiep water

en de spots de reflexx vernoemt zijn ook allemaal goed om te gaan leren en niet ver vanuit antwerpen

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

NIEL-SS 25 May / 2010 / 10:12
Cadzand moeilijk en soms gevaarlijk voor beginners: sterke stroming veel golven..
Krabbedijke: rustig weinig mede kiters, qwa richting niet heel vaak vaarbaar, maar wel goed voor beginner
Bergen op Zoom: niet diep, redelijk veel ruimte IN het water, weinig ruimte buiten het water vlak water geen stroming

Mauro 25 May / 2010 / 10:42
Bergen op Zoom vind ik eigenlijk alleen een fijne spot met NW. Alle andere richtingen maakt de wind wel vlagerig.

Xbeach bij Kamperland voor windrichting W-N-O. Wel een fijne beginnersspot.
Sportzeker, O'neill

Brammm 25 May / 2010 / 14:11
Waar is het nu best voor een beginner met ondiep water en een redelijk strand???

en niet te ver van antwerpen

johndoe 25 May / 2010 / 14:12

Brouwersdam en Xbeach op de Roompot zijn de enigste spots waar het echt verantwoord is als beginner die ondiep water wil.

Brammm 25 May / 2010 / 14:25
hoeveel meter ondiep water heb je dan in brouwersdam ellemeet?

NIEL-SS 25 May / 2010 / 17:07
Bij hoog water meer dan genoeg!

traveler78 25 May / 2010 / 17:53
jong stap in je auto en ga eens kijken zou ik zeggen ......

Mario 26 May / 2010 / 10:42
jep,en neem een meetlatje mee
ff lekker rondje zeeland doen een dag en je weet en ziet alles
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

Vission 26 May / 2010 / 11:16
Dit jaar ga ik naar cadzand op vakantie.,. Vaar normaal altijd op vlak water dus golven niet gewent. Ben geen beginner maar wel in de golven.. Dus dan moet ik uitwijken naar borselle begrijp ik?
Ozone..Spleene..

dapee2 26 May / 2010 / 12:20
Quote: Vission - 26 mei, 2010 (12:16)
Dit jaar ga ik naar cadzand op vakantie.,. Vaar normaal altijd op vlak water dus golven niet gewent. Ben geen beginner maar wel in de golven.. Dus dan moet ik uitwijken naar borselle begrijp ik?

Dan is die vakantie DE gelegenheid om eens echt te gaan kiten! op zee!!!! in de golven that is.
weet zeker dat het je zal bevallen! (niet gelijk met 30knopen de zee op want dan worden de golven wel erg groot)

dapee2 had een 3 sterren sessie in Domburg met maar liefst 24 - 26 knots op zijn Naish Pivot (2023)

FFboarder 26 May / 2010 / 12:59
Cadzand = golven, veel stroming, diep water
= not done
Paulina = verboden, stroming bij laag water, geeeeeeen strand
= not done
Borselle = Wel te doen, genoeg strandje op kite op te laten, oppassen voor windmolens en een kerncentrale
= Te doen
Brouwersdam = Nice!
= nice
Knokke = Weet ik niet

Beter dus iets buiten deze spot's zoeken a.u.b. (op bd (en bors) na dan)

Verder natuurlijk veel plezier

Mario 26 May / 2010 / 18:38
Quote: dapee - 26 mei, 2010 (14:20)
Quote: Vission - 26 mei, 2010 (12:16)Dit jaar ga ik naar cadzand op vakantie.,. Vaar normaal altijd op vlak water dus golven niet gewent. Ben geen beginner maar wel in de golven.. Dus dan moet ik uitwijken naar borselle begrijp ik?Dan is die vakantie DE gelegenheid om eens echt te gaan kiten! op zee!!!! in de golven that is.weet zeker dat het je zal bevallen! (niet gelijk met 30knopen de zee op want dan worden de golven wel erg groot)

de richtingen die in borsele vaarbaar zijn zijn in cadzand niet vaarbaar en v.v
op een kleine overlap na dan
WWW.KITESTUFF.NL

johndoe 27 May / 2010 / 09:41
Er zit bijna geen verschil tussen Borssele en Cadzand, behalve als de windrichting niet uit West komt is het op Borssele wat vlakker. Tevens moet je in Borssele links van de uitwatering kiten in de gemeente borssele, rechts is gemeente vlissingen en is verboden. Heb je een flysurfer of andere matras dan is het daar sowieso verboden. (ivm incident bij kerncentrale destijds).