bagage KLM

Door: lindaS Reacties: 22 Hits: 3018
lindaS 07 October / 2010 / 12:43
Ik ben op zoek naar goede tips hoe ik mijn gear het beste mee kan nemen naar Hawaii.
Ik vlieg met KLM.
In de bagage regels staat dat je een golftas gratis mee te mag nemen. Ik heb met KLM gebeld en ze zeiden dat ze je golftas open maken om te checken of er clubs en schoenen in zitten. Ook moet je van te voren aangeven dat je je sportuitrusting mee wilt nemen.
Dit zijn natuurlijk allemaal regels maar 50 euro in je zak houden is toch wat aantrekkelijker!!
Wat te doen?
Golftas aanschaffen Ja of Nee?
Wel of niet aangeven dat ik mn kitegear mee wil nemen?
Wat zijn andere opties?
Diegene die met KLM gevlogen hebben en een golftas mee hadden, keken ze wat er in zat?
Ik heb nog nooit mijn gear mee genomen naar het buitenland dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Magic_Ed 07 October / 2010 / 12:47

Er staat gewoon op de website wat je tegen welke kosten mag meenemen. Waarom altijd dat gezeik om een paar euro?

Een maatschappij als KLM kent tenminste (in mijn ogen redelijke) vergoedingen voor het vervoer van je spullen.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

paulg 07 October / 2010 / 12:51
Huh? sinds maart gewoon gratis, lees de website:

Wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard
Onderstaande regels voor wind-, wave- of kitesurfuitrustingen of bodyboards gelden voor alle tickets, ook voor tickets uitgegeven voor 28 maart 2010. Reserveer het vervoer van uw surfuitrusting uiterlijk 48 uur voor vertrek. Uw reservering moet voor vertrek zijn bevestigd.
Een windsurfuitrusting mag bestaan uit een plank, mast, zeil en giek en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een zogenaamde ‘quiver bag’.Een kitesurfuitrusting mag bestaan uit een plank en een kite bag en moet verpakt zijn tot 1 pakket bij voorkeur in een kite bag.

Als uw wind-, wave- of kitesurfuitrusting of bodyboard niet langer is dan 200 cm (78 inch) en niet zwaarder is dan 23 kg (50.5 lbs), beschouwen we deze als een normaal stuk bagage. U betaalt alleen een overbagagetarief als uw surfuitrusting langer is dan 200 cm (78 inch), of zwaarder is dan 23 kg (50.5 lbs).
Een surfuitrusting tussen 200 en 300 cm (78 - 118 inch), of zwaarder dan 32 kg (70.5 lbs) kan alleen als vracht vervoerd worden door AIR FRANCE - KLM Cargo.

https://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare_for_travel/baggage/exceptional_baggage/index.htm

lindaS 07 October / 2010 / 12:56
heel apart!
aan de telefoon zeiden ze dat ik moest betalen.
hoe kan ik mijn board en kite veilig samen verpakken?

Magic_Ed 07 October / 2010 / 12:58

@Linda: ik zou ze met een rol tape aan elkaar plakken en zo inleveren bij de balie
w w w . v e r s u s s h o p . n l

lindaS 07 October / 2010 / 13:02
Dit staat ook op de site

Nieuwe bagageregels

Als uw ticket op of na 28 maart 2010 is uitgegeven, dan valt uw bagage onder het stuksconcept. Is uw ticket voor die datum uitgegeven, dan kan het gewichtsconcept nog van toepassing zijn.

Lees verder over ruimbagage

Economy Class-passagiers met tickets die op of na 1 november 2009 zijn uitgegeven, mogen op vluchten tussen Europa (inclusief Algerije, Marokko en Tunesië) en de Verenigde Staten of Canada, slechts 1 stuk ruimbagage gratis meenemen.

Een tweede bagagestuk, zoals bijvoorbeeld een sportuitrusting*, kan worden meegenomen tegen een vast tarief van 55 euro. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten is het tarief USD 55 of CAD 55 bij vertrek vanuit Canada. Het tweede bagagestuk mag maximaal 23 kg (50,5 lbs) wegen. Voor een extra bagagestuk, waaronder sportuitrusting, geldt een vast tarief van 200 euro (USD 200 bij vertrek vanuit de Verenigde Staten of CAD 200 bij vertrek vanuit Canada).

Woodmaster 07 October / 2010 / 14:46
Of je moet mazzel hebben!
Naar Aruba ( mei ) moest ik betalen op schiphol.
Terug naar Nederland was het gratis!
Denk niet dat het uitmaakt maar we zaten comfort!
Hoe dan ook het valt buiten je gewone bagage dus je kan veel (43 kg ofzo) meenemen!

Vervoer...Je kan het in bubbeltjes platic verpakken maar ik schoef alles eraf (vinnen,pads,handle) en wikkel je board in 2 grote strandlakens.
Nooit schade of wat dan ook gehad! (Ff afkloppen want in dec. gaan we weer op reis)
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

lindaS 07 October / 2010 / 14:58
Thanks woodmaster!!
waar deed/doe jij je board en kite in? een golftas?
had jij een rechtstreekse vlucht?
ik moet namelijk overstappen, dus moet misschien ook in de VS nog betalen.
die 43 kilo is wel heel prettig, zeker voor 3 maanden.

Mario 07 October / 2010 / 14:58
Quote: lindaS - 7 oktober, 2010 (14:43)
Ik ben op zoek naar goede tips hoe ik mijn gear het beste mee kan nemen naar Hawaii.Ik vlieg met KLM.In de bagage regels staat dat je een golftas gratis mee te mag nemen. Ik heb met KLM gebeld en ze zeiden dat ze je golftas open maken om te checken of er clubs en schoenen in zitten. Ook moet je van te voren aangeven dat je je sportuitrusting mee wilt nemen.Dit zijn natuurlijk allemaal regels maar 50 euro in je zak houden is toch wat aantrekkelijker!!Wat te doen?Golftas aanschaffen Ja of Nee?Wel of niet aangeven dat ik mn kitegear mee wil nemen?Wat zijn andere opties?Diegene die met KLM gevlogen hebben en een golftas mee hadden, keken ze wat er in zat?Ik heb nog nooit mijn gear mee genomen naar het buitenland dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

je wilt €50 uitsparen maar wel een golftas kopen?
WWW.KITESTUFF.NL

Mario had een 3 sterren sessie in Cadzand-Bad met maar liefst 18 - 24 knots op zijn SlingShot RPM (2010)

lindaS 07 October / 2010 / 15:00
of misschien lenen

Vegas1 07 October / 2010 / 15:31
wat is 50e nou op een trip hawaii

aanmelden en 50e lappen is the way to go
life's hard, live with it

Woodmaster 07 October / 2010 / 15:31
In een golftas!
Maak ruim op tijd kenbaar (per telefoon) dat je eem kitebag meeneemt.
Dit komt op je ticket te staan en wij vermoeden dat ze op de terugreis er dan van uitgaan zijn gegaan
dat je alles al hebt geregeld dus ook de betaling voor de retour vlucht.
We hadden inderdaad een directe vlucht.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

lindaS 07 October / 2010 / 15:38
Oke top! bedankt!
heb inmiddels een boardbag geregeld waar alles in past.

martin404 07 October / 2010 / 15:58
Met United ook gehad.
Op de website staat gratis, maar als je aan de bali staat, staat op hun lijstje dat het 35 euro kost.
Met 50 man die ongeduldig achter me stonden te zuchten en een moeilijk doende type-miep, heb ik het op een gegeven moment maar opgegeven.
Op de terugreis was het gewoon gratis.

Volgende keer neem ik voor de zekerheid een print-out v/d website mee naar de bali.
No kite related brand affiliations

Bing 07 October / 2010 / 16:17
Toen wij naar Brazilië gingen hebben we niks hoeven betalen op Schiphol.
We werden bij de incheckbalie met de kite/boardbag doorverwezen naar een andere balie voor het grotere bagage met het fijne bericht dat we rond de €120 euro kwijt zouden zijn en daar moesten betalen. Achter die balie zaten twee oudjes die aan het genieten waren van hun ontbijt. (was 8 uur 's ochtends). we gaven gewoon de tas af en wonderbaarlijk was het goed

Ik denk dat je ook wat geluk moet hebben haha

Kitesurfen, golfsurfen, catamaranzeilen, brandingkayakken, suppen, bedrijfsuitjes. => www.Beachbreak

lindaS 07 October / 2010 / 16:23
hahah dat is wel mooi meegenomen!
maar jullie hadden van te voren niet aangegeven dat jullie bijzondere bagage hadden?

coconutplukker 07 October / 2010 / 16:42
Voor m'n buitenlandse trip vorig jaar ook een Kiteboardbag in de vorm van een golftas meegenomen. Voor de zekerheid 2 belachelijk goedkope golfsticks erin gestoken in geval van controle .

lindaS 07 October / 2010 / 16:57
zo te horen heeft het gewerkt
Ik kan een tas lenen maar weet niet precies wat voor tas het is, anderzijds 55 euro voor 23 kilo bagage meer is ook niet verkeerd.
ik heb nog een paar maanden de tijd om te bedenken of ik bel dat ik mn kitegear meeneem.

Tinoos 07 October / 2010 / 17:50
Iemand ervaring met Transavia naar Egypte met een golftas?

Staat op de site dat er in een golftas maximaal 14 clubs in mogen zitten. Zit er geen enkele club is dan voldoe je toch aan de voorwaarden ;-)

Onder een golfuitrusting valt:
1 golftas met maximaal 14 clubs
1 paar golfschoenen

toeslagen
€ 20 per enkele reis per golfuitrusting van minimaal 3 kg en maximaal 15 kg. De golfuitrusting maakt geen deel uit van de totale bagagevrijdom. Alleen indien de golfuitrusting minder dan 3 kg weegt, is de uitrusting onderdeel van het totale bagagevrijdom. Indien de golfuitrusting het maximaal gewicht van 15 kg overschrijdt, geldt voor de kilo's boven de 15 kg het overbagagetarief. U hoeft uw golfuitrusting niet van tevoren aan te melden.

waveboards (o.a. bodyboards), surfplanken, deltavliegers
Er worden maximaal 6 waveboards/surfplanken etc. per vlucht vervoerd. Het is niet mogelijk restitutie te ontvangen als u besluit bovengenoemde bagage niet mee te nemen. Surfplanken etc. dienen te worden aangemeld bij het transavia.com call centre.

vervoersvoorwaarden:
Een maximale lengte van 3,60 meter (zowel voor mast en plank als buizenframe bij een deltavlieger)
Indien de surfplank/waveboard etc. verpakt is in een zak, is het niet toegestaan hier kleding en/of andere spullen bij te doen.

toeslagen Item Prijs per enkele reis
(wind) Surfplank met tuig € 40,-
(wind) Surfplank zonder tuig € 40,-
Deltavliegers € 40,-
Kite/wakeboard < 1,65 mtr onderdeel bagagevrijdom
Kite/wakeboard > 1,65 mtr € 40,-
Wave-/body-/ boogieboard < 1,65 mtr onderdeel bagagevrijdom
Wave-/body-/ boogieboard > 1,65 mtr € 40,-
Extra tuig (tuig = mast giek) € 40,-
Reedin kites en Nobile NHP Carbon board - Appletree surfboard

Woodmaster 07 October / 2010 / 17:59
@ Tinoos.
Vorig jaar zijn we naar El gouna geweest en gevlogen met Transavia.
Dat golftas zonder clubs verhaal trappen ze niet meer in. Desnoods gaan ze erin kijken (wilde ze bij ons ook doen)
Gewoon onder de 20 kg blijven en zoveel mogelijk kleding in handbagage proppen!
Wij gaan toch weer naar El Gouna in december!
Niet het meest gunstigste qua wind maar wie weet heb ik mazzel!
Anders lekker 10 dagen chillen!

Tinoos 07 October / 2010 / 18:03
@woodmaster

mmm, onder de 20 kg blijven wordt denk wel lastig omdat ik ook ga duiken... Maar misschien goed plan om zo`n handkoffer mee te nemen want daar gaat wel een boel in. Dan maar m`n golftas als koffer inzetten denk?

Wat zal het wegen twee Bandit 4 kites 8 11 en een Shinn Player en twee barren?

Kan het zelf nog niet wegen want het is nog onderweg ;-)
Reedin kites en Nobile NHP Carbon board - Appletree surfboard

martin404 07 October / 2010 / 19:44
een 7m past ook IN je handbagage en je trapeze er omheen
bar word niet altijd geaccepteerd.
No kite related brand affiliations

Woodmaster 07 October / 2010 / 20:20
Quote: Tinoos - 7 oktober, 2010 (20:03)
Dan maar m`n golftas als koffer inzetten denk?Wat zal het wegen twee Bandit 4 kites 8 11 en een Shinn Player en twee barren?Kan het zelf nog niet wegen want het is nog onderweg ;-)

Moet lukken...ik doe 2 kites 10 en 12m 2 barren, trapeze en een board ingewikkeld in de grote strandlakens 2 snorkelsets! rond de 20 kg en dan meestal iets (paar kg) erboven maar da's tot nu nooit een probleem geweest.