Kiten in Zwitserland

Door: Appie Reacties: 14 Hits: 6014
Appie 28 November / 2010 / 20:53
Hey mensen

ik ben van plan om in het voorjaar Mei naar Zwitserland te gaan met gezin en vroeg mij af of er hier ook mensen zijn die daar zijn geweest om te kiten .

Welk meer is het beste in Zwitserland en waar je ook je kite fatsoenlijk op kunt laten.

thanks

Appie uit Ameland
Deze 50 plusser kite nog altijd en houd ook niet op!!

dr511 28 November / 2010 / 21:07
www.unhooked.ch heeft een spotfinder
Ziki Ondergoed, schultenbrau

Appie 28 November / 2010 / 21:40
Ik bedoel niet om te snowkiten want daar is die spotfinder voor ingesteld gewoon op het water in Mei

dr511 28 November / 2010 / 22:09
hij verandert ze hebben hem nu op sneeuw staan
een weekje geleden stond hij nog op water
dus tzt kun je er ff kieke

henrik 29 November / 2010 / 08:37
in zwitserland word er veel gekite op het meer van silvaplana
maar of je daar nu in mei al op kan kiten ?
ben er een paar jaar geleden geweest en dan lag er begin april nog een ijspak op zo dik dat je over het meer kon wandelen .....

henrik had een 3 sterren sessie in Cadzand Bad met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Vegas (2008)

Djee 29 November / 2010 / 08:42
houd er rekening meer dat als je wel kunt kiten het water ijsberenkoud is.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

srvrooij 29 November / 2010 / 11:04
Lake silvaplana is top,

redelijk windzeker en met een 5mm pak kan je het grootste deel van het voorjaar en zomer wel kiten.. dat het water fris is dat blijft, de buitentemperatuur maakt het echter wel ok..

have fun
Peter Lynn / Lieuwe / Humanoid

Appie 29 November / 2010 / 12:26
ok thanks bedankt voor de tips gewoon wetsuite met schoentjes mee dus

philiprw 29 November / 2010 / 12:36
hier is een overzichtje van wat kitespots: http://www.kitebeaches.com/kitesurf/country/Switzerland.html

echter ben ik op een stuk of drie geweest om is te kijken. ik kom zelf vaak in zwitserland. en het zijn allemaal strandjes waar in de lengte net een kite kan worden gelegd. ook veel bomen enzo. bovendien mag er ook in in bepaalde maanden( zomer) niet gekite worden bij een hoop spots vanwegen badgasten. ik denk dat silvaplana je enige echte kans is om lekker te kiten. daar is een "echte spot". de rest van de spots heeft iemand gewoon is een keer gekite, of geprobeerd te kiten. maar echt top zijn ze niet.

of lekker op ameland blijven. is volgens mij stukken beter

philiprw had een 2 sterren sessie in Katwijk met maar liefst 19 - 25 knots op zijn F-One Bandit Dos (2009)

dunkel 29 November / 2010 / 14:44
meer van geneve bij villeneuve heb ik wel eens kiters gezien, windje uit het rhonedal
en thunersee heb je ook een spot met kiezelstrandje
silvaplana is wel heul erg koud in mei denk ik, maar dat weten ze vast wel
hier: zwitserse hanglossers:http://www.kitegenossen.ch/forum/forumdisplay.php?105-Kitesurfen

dunkel had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 17 - 23 knots op zijn Airush Union (2019)

Appie 29 November / 2010 / 18:28
Quote: philiprw - 29 november, 2010 (13:36)
hier is een overzichtje van wat kitespots: http://www.kitebeaches.com/kitesurf/country/Switzerland.htmlechter ben ik op een stuk of drie geweest om is te kijken. ik kom zelf vaak in zwitserland. en het zijn allemaal strandjes waar in de lengte net een kite kan worden gelegd. ook veel bomen enzo. bovendien mag er ook in in bepaalde maanden( zomer) niet gekite worden bij een hoop spots vanwegen badgasten. ik denk dat silvaplana je enige echte kans is om lekker te kiten. daar is een "echte spot". de rest van de spots heeft iemand gewoon is een keer gekite, of geprobeerd te kiten. maar echt top zijn ze niet.of lekker op ameland blijven. is volgens mij stukken beter

ja op Ameland is goed maar mijn gezin wil ook eens weg maar dan natuurlijk wel naar een kitespot

denk dat het silvaplana word ziet er goed uit en maar ongv 1000 km van het noorden van Nederland

dr511 29 November / 2010 / 18:45
en op silvaplana en andere bergmeren heb je vaak meer wind midden op dan bij de kant
dus soms is een bootje handig om je naar de wind te brengen.
deden ze bv ook bij de KTE

kevie98 30 November / 2010 / 18:54
heey, ik ben deze zomer naar st.moritz geweest in hotel stahlbad van intersoc. dit was de perfecte combinatie, iedere morgen was er een bus die ging naar het meer ongeveer 5 min van het hotel.... en kheb bijna alle dagen kunnen kiten (10 dagen) dus ongeveer 8 dagen !
er is ook een locale surfclub daar. maar idd het is ijskoud. maar het is echt top daar zeker aan te raden !

Emiel 01 December / 2010 / 10:24
zit hier met een local, silvaplana kan wel maar wel fucking koud, watertemp rond 9 a 10 graden
Topsup.nl - Topsloep.nl

Appie 01 December / 2010 / 16:58
zoek nog effe verder