Noordwijk?

Door: flyingtrunkie Reacties: 25 Hits: 3377
flyingtrunkie 21 July / 2011 / 13:04
Ik zit de laatste tijd regelmatig in de omgeving van Noordwijk, nu heb ik gelezen dat de je lid moet zijn om daar (waar het KBO was) te mogen kiten. Nu vraag ik me de volgend dingen af:
- Waarom zou ik gaan betalen om op openbaar water te mogen varen? De zee is toch niemands eigendom?
- Op welke plekken mag je wel gewoon het water op bij Noordwijk?

wazzaah 21 July / 2011 / 13:24
De zee niet, maar aan een stuk strand mogen door gemeenten eisen gesteld worden.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

flyingtrunkie 21 July / 2011 / 13:47
dus:
1. vliegeren op dat stuk strand mag dan ook niet onbetaald
2. launchen met kite in het water mag wel
of ligt de regelgeving miss. toch wat anders?

wazzaah 21 July / 2011 / 13:58
Moet je Apv van Noordwijk opzoeken. En die gaan meestal tot 200mtr uit de laagwaterlijn.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

flyingtrunkie 21 July / 2011 / 14:04
Ach, Wat ik belangrijker vind om te weten is het andere punt:

Op welke plekken mag je wel gewoon het water op bij Noordwijk?

jurputje 21 July / 2011 / 14:17
Op plekken waar geen!- club is- safety boat is- niemand je kan helpen in nood-Waar niemand kiteDus gewoon lid worden denk ik! De club daar is een super club, goedkoop eten en drinken douches en een compressor:DIk zeg doen
Slingshot kiteboarding/Brunotti--JVP-Kiteboarding

merijnvld 21 July / 2011 / 14:49
Kan je dan wel als bezoeker een dagkaart kopen ofzo?

Wil daar namelijk best eens een keer een dagje varen, maar lijkt me logisch dat je voor 1 dag niet lid gaat worden

Derek 21 July / 2011 / 16:13
je kunt op langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout) kiten zonder lid te worden (dus gratis), en zijn daar ook genoeg andere kiters.

betalen doe je voor parkeren en evt eten/drinken bij de lokale snackbar.
kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

flyingtrunkie 21 July / 2011 / 16:42
Quote: Derek - 21 juli, 2011 (18:13)
je kunt op langevelderslag (noordwijk/noordwijkerhout) kiten zonder lid te worden (dus gratis), en zijn daar ook genoeg andere kiters. betalen doe je voor parkeren en evt eten/drinken bij de lokale snackbar.
kijk, dat is een antwoord!

chico 21 July / 2011 / 19:15
@flyingtrunkie. Bij de KSN kan je lid worden. Kost 130 pleuri. Als jij n dagje bij de KSN wil varen dan kan dat echt wel hoor zonder lm. Je hebt het niet van mij ;)

flyingtrunkie 21 July / 2011 / 21:22
Dan heb ik het ook niet gelezen hoor chico!

denlod 22 July / 2011 / 14:54
Als je geen lid wilit worden, moet je gewoon naar langevelderslag zijn zat andere kiters welke daar hun vlieger uitlaten, er is wel een beetje toezicht de afgelopen keren dat ik daar ben geweest heb ik politie jeep over het strand zien rijden en overdags is er ook redingsbrigrade. Na 1800 kan je gratis parkeren in het halve rondje als die vol is kost je 1,50 en overdag 3 euro voor een hele dag, had je nog plannen voor vanavond daar te gaan kite

denlod had een 4 sterren sessie in Katwijk Skuytevaert met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2010)

flyingtrunkie 22 July / 2011 / 17:05
nope, portie al gehad vandaag, but thanks!

FLYINGCUNT 22 July / 2011 / 18:13
Je mag niet in Noordwijk kiten. Alleen mensen pros mogen daar. Sorry
CUNT'S WILL NEVER DIE...

Rolfjes 22 July / 2011 / 18:22
Als je op Langevelderslag kite is de kitezone 500m linksaf richting Noordwijk =). Mooie spot, 3 brandingen chille mensen :)!
Core Riot XR³ 7m² // Core Riot XR² 10m² // Core Fusion

Rolfjes had een 3 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 14 - 20 knots op zijn Core Riot XR (2010)

lasseW 22 July / 2011 / 19:17
je moet bijna overal betalen. in noordwijk is er heel veel gezeik met politie, als je zonder hesje vaart heb je een grote kans dat je een boete krijgt want er rijd vaak politie heen en weer, ook de strandtenten bellen de politie. bij de ksn(kbo) moet je ook voor varen om te latn zien dat je het kan.

denlod 22 July / 2011 / 19:29
Quote: lasseW - 22 juli, 2011 (21:17)
je moet bijna overal betalen. in noordwijk is er heel veel gezeik met politie, als je zonder hesje vaart heb je een grote kans dat je een boete krijgt want er rijd vaak politie heen en weer, ook de strandtenten bellen de politie. bij de ksn(kbo) moet je ook voor varen om te latn zien dat je het kan.

Dat voor varen is niet waar iemand heeft dat in de wereld gezegd maar is 1 grote grap. Zelf ben ik ook lid bij ksn je kan je zo inschrijven via de site van hun als je maar een iko certificaat heb dat is al genoeg. Maar zelf kite ik het liefste op langevelderslag gewoon kwa medekiters en gezelligheid bij ksn kom je heel moelijk binnen als buitenstander maar het is wel safe ze hebben eigen redingsboot. Zoals wat rolfjes zeg loop even voorbij die container wat er aan de linkerkant staat.

wie gaat er morgen ochtend vroeg nog even zijn kite uitlaten tot 14uur blijft het droog in de ochtend lekker 22 knopen zelf wil ik rond 10 uur gaan.

denlod had een 4 sterren sessie in Katwijk Skuytevaert met maar liefst 20 - 25 knots op zijn North Evo (2010)

Bing 22 July / 2011 / 20:09
Quote: lasseW - 22 juli, 2011 (20:17)
Rijdt idd veel politie langs de beachbreak tegenwoordig, dit is niet vanwegen de kiters hoor Lasse ;). Politie mag niet eens boetes geven voor het ''niet dragen van hesjes''. Ze mogen het hooguit doorgeven aan de gemeente, die wel mogen bekeuren. (Dit is mij laten vertellen door een agent).

en @ denlod
Dat is dan sinds kort zo. Me pa wou 3 jaar geleden daglid worden en toen moest die wel gewoon voorvaren?
Kitesurfen, golfsurfen, catamaranzeilen, brandingkayakken, suppen, bedrijfsuitjes. => www.Beachbreak

Niall 22 July / 2011 / 20:53
Quote: Rolfjes - 22 juli, 2011 (19:22)
Als je op Langevelderslag kite is de kitezone 500m linksaf richting Noordwijk =). Mooie spot, 3 brandingen chille mensen :)!

Dat wordt inderdaad zo aangegeven, maar mevrouw de politieagente kwam laatst op precies die spot ons vertellen dat het allemaal verkeerd is en kon dat aantonen door een paar blaadjes waarop hun instructies stonden. Het was volgens haar namelijk zo dat de spot 500m rechts van de ingang zit en dus richting zandvoort en niet richting noordwijk. Vaag verhaal....

In Noordwijk kan je een stukje zuiderlijker bij het hondenstrand kiten. Ik ben er vorig jaar weleens geweest naar aanleiding van wat tips op hanglos, daar geen last van KSN geneuzel gehad.

MartjeB 23 July / 2011 / 10:25
Quote: Niall - 22 juli, 2011 (22:53)
Quote: Rolfjes - 22 juli, 2011 (19:22)Als je op Langevelderslag kite is de kitezone 500m linksaf richting Noordwijk =). Mooie spot, 3 brandingen chille mensen :)!Dat wordt inderdaad zo aangegeven, maar mevrouw de politieagente kwam laatst op precies die spot ons vertellen dat het allemaal verkeerd is en kon dat aantonen door een paar blaadjes waarop hun instructies stonden. Het was volgens haar namelijk zo dat de spot 500m rechts van de ingang zit en dus richting zandvoort en niet richting noordwijk. Vaag verhaal....In Noordwijk kan je een stukje zuiderlijker bij het hondenstrand kiten. Ik ben er vorig jaar weleens geweest naar aanleiding van wat tips op hanglos, daar geen last van KSN geneuzel gehad.
Dat ligt er aan welke strandafgang je neemt.

http://www.noordwijk.nl/smartsite.shtml?ch=TER&id=60715#kiten

Kiten
Kitesurfen is een snelgroeiende en populaire sport waarbij Noordwijk ondermeer dient als locatie voor het houden van Nederlandse kampioenschappen. Noordwijk heeft dan ook 3 kitelocaties aangewezen waar gekite kan worden. De locaties bestaan uit:
Gebied A: een zone van 200 meter tussen strandafgangen 2 en 4, beginnend 25 meter ten noorden van rijksstrandpaal 83.000, zijnde het gebied ter hoogte van het verenigingsgebouw van de Kustsurfvereniging (KSN). Hier mag alleen gekite worden indien men lid is van de KSN. Men kan hier dagpasjes kopen.
Gebied B. een zone van 200 meter ten noorden van strandafgang 21, beginnend 50 meter ten noorden van rijksstrandpaal 80.500. Dit gebied is alleen bestemd voor kiters die les hebben van de aldaar gevestigde kitesurfschool Beach Break
Gebied C: een zone van 250 meter tussen radiostation Nora en de Langevelderslag, beginnend ter hoogte van rijksstrandpaal 75.500. Dit gebied is bestemd voor kiters die zonder toezicht willen kiten.

Mushroom 25 July / 2011 / 11:08
Al ga je naar langevelderslag zul je inderdaad een chille groep kiters aantreffen, 500mtr LINKS VAN DE STRAND OPGANG. Na de parkeerplaats heb je rechts een surfschool waar de locals en eigenaar aanwezig zijn. Heb je vragen kun je hier terecht. Hou je alsjeblieft aan de regels. Er worden elke dag surflessen gegeven en er is een duidelijk kitesurfgebied aangegeven. Heb je hier schijt aan zul je hier op aangesproken worden, met kans op een fikse en terechte boete. Want we werken nauw samen met politie en gemeente om te zorgen dat we deze mooie spot nog lang zo kunnen houden. We zijn het namelijk zat Dat vele mensen het hier komen verpesten. Bedankt en tot daar.

pimpoldi 25 July / 2011 / 19:17
wat mushroon al zegt! 500 m naar links lopen en lekker kiten! Politie is sinds kort ook bezig met handhaven. Dit vanwegen enige fags die zomaar hun kite in groepen badgasten parkeren!

Chillen op 500 meter is beter!
Later!
,,, born with a hangloose,,,

pimpoldi had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 21 - 26 knots op zijn Ocean-Rodeo Razor (2012)

flyingtrunkie 27 July / 2011 / 20:42
Quote: jurputje - 21 juli, 2011 (16:17)
Op plekken waar geen!- club is- safety boat is- niemand je kan helpen in nood-Waar niemand kiteDus gewoon lid worden denk ik! De club daar is een super club, goedkoop eten en drinken douches en een compressor:DIk zeg doen
ik kom daar dan om te kiten, niet om te eten of te drinken of douchen... en aangezien ik met Flysurfers vaar heb ik die compressor hoogstens nodig om mijn kite wat schoon te spuiten.

lasseW 29 July / 2011 / 17:34
Quote: denlod - 22 juli, 2011 (20:29)
Quote: lasseW - 22 juli, 2011 (21:17)je moet bijna overal betalen. in noordwijk is er heel veel gezeik met politie, als je zonder hesje vaart heb je een grote kans dat je een boete krijgt want er rijd vaak politie heen en weer, ook de strandtenten bellen de politie. bij de ksn(kbo) moet je ook voor varen om te latn zien dat je het kan.Dat voor varen is niet waar iemand heeft dat in de wereld gezegd maar is 1 grote grap. Zelf ben ik ook lid bij ksn je kan je zo inschrijven via de site van hun als je maar een iko certificaat heb dat is al genoeg. Maar zelf kite ik het liefste op langevelderslag gewoon kwa medekiters en gezelligheid bij ksn kom je heel moelijk binnen als buitenstander maar het is wel safe ze hebben eigen redingsboot. Zoals wat rolfjes zeg loop even voorbij die container wat er aan de linkerkant staat. wie gaat er morgen ochtend vroeg nog even zijn kite uitlaten tot 14uur blijft het droog in de ochtend lekker 22 knopen zelf wil ik rond 10 uur gaan.
jij bent een grote grap, heb zelf mensen moeten goed keuren

callantseye 29 July / 2011 / 17:52
Voor varen hahaha. Ooit eens bij een windsurfer gedaan. Die hebben we vast gemaakt aan 200 touw. Kon hij niet te ver gaan. Mooi gezicht toen het touw "op" was!

callantseye had een 4 sterren sessie in Groote Keeten met maar liefst 18 - 21 knots op zijn North Vegas (2008)