Kiten Nieuw Zeeland

Door: Flinty Reacties: 25 Hits: 3721
Flinty 26 August / 2011 / 07:09
In december ga ik 2 weken met mijn vriendin naar Nieuw Zeeland!
We gaan met name naar Northern Island, waarschijnlijk starten we in Auckland en gaan we daarna het Northern Island rond....

Hebben jullie ervaringen met spots daar? De kitespullen gaan zoiezo mee, en ben erg benieuwd of jullie aanraders hebben!!

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

martin404 26 August / 2011 / 07:19
Wat is er mis met het ouwe Zeeland? Die kite toch nog prima?
No kite related brand affiliations

Kamo 26 August / 2011 / 07:24
2 weken...
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Kamo 26 August / 2011 / 07:27
Aanraders:

Raglan
New Plymouth

Ruakaka

Muriwai

Piha
Shop | Gear | Kiterepair >> WWW.VERSUSSHOP.NL / TEN-KITEBOARDING.COM

Derek 26 August / 2011 / 07:59
rondom auckland heb je veel spots (Shakespear regional park vond ik ook echt gaaf. Daar gaan veel locals uit auckland heen), op het noordeiland ben ik de bovenste helft aan de oostkust geweest en de onderste helft aan de westkust. mij leek dat de beste route, maar overal kan je wel spots vinden.

zonde dat je het zuideiland overslaat....! qua natuur en landschap echt nog veel mooier als je een beetje van ruig houdt.

kiting since 2010 | HELIX 2010 12m & 9m Cult 2010 6m | kitevideos.net

Derek had een 3 sterren sessie in Noordwijk Zuid met maar liefst 28 - 36 knots op zijn Naish Helix (2010)

wazzaah 26 August / 2011 / 09:23
Doen en te kort
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

mig27 26 August / 2011 / 09:54
Quote: Kamo - 26 augustus, 2011 (09:24)
2 weken...

Zo'n eind reizen en dan zo kort dat prachtige land verkennen...en dan ook nog willen kiten...

Ron Auckland zitten al veel spots. Raglan is bijvoorbeeld uber qua waves, maar vaak ook aflandig (in de baai kiten kan dan).
Waazzaah is zo'n beetje de expert op het gebied van kitespots in New Zealand
Nog steeds lid van het NKV

wazzaah 26 August / 2011 / 10:03
Piha zou ik niet doen, vrij druk met surfers en gevaarlijke stromingen, Muriwai is dan beter en vandaaruit kan je zo naar Waionui Inlet rijden wel ff checken in Helensville of het Militaire oefenterrein geopend is om door heen te rijden

Northland heeft zo ie zo veel mooie spots, vooral aan de westkust lange stranden, 90 mile beach bv Bijna in de top Doubtless bay dan afzakkend naar Ruakaka niet zoveel, Ruakaka River Inlet is de enige spot waar beperkingen zijn, ff checken bij de locals maar zijn daar stuk of 9 plekken waar je kan kiten in de buurt.

Orewa vlak boven Auckland is ook vrij populair

Boven Raglan ligt Waikato, zelfde idee als Raglan alleen de rivier is groter

New-Plymouth, ga naar Fitzroy Beach Park, Oakura iets westelijker was altijd vlagerig. Kan je heel goed kite zoek Back Beach op voor mooie avond foto shoot.

Stuk van Foxton tot Wellington is een vrij goed strand

Stuk van Napier tot Gisborne heeft ook mooie (tropische) stranden

Tauranga heeft veel spots, vlak en wave.

En de gratis tips van Wazzaah: Neem je wandelschoenen maar mee
http://www.orakeikorako.co.nz/

wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)

Woodmaster 26 August / 2011 / 13:20
2 weken?
Het is toch al gauw 5 dagen heen en 5 dagen terug vliegen?
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

riesie 27 August / 2011 / 19:07
Quote: Woodmaster - 26 augustus, 2011 (14:20)
2 weken? Het is toch al gauw 5 dagen heen en 5 dagen terug vliegen?
Met de Uiver wel ja.

Snikkel 27 August / 2011 / 20:00
Noorder eiland slkippen en direct door naar zuider eiland . Kite spillen thuislaten!! Zonde om te gaan kiten als je maar 2 weken gaat.

Snikkel had een 5 sterren sessie in Vrouwenpolder met maar liefst 18 - 20 knots op zijn North Evo (2011)

MartjeB 28 August / 2011 / 09:35
Als je een auto huurt, gewoon die kitespullen meenemen.
Je rijdt veelal langs de kust en als je een strandje ziet dat je aanstaat, optuigen!

Veelal zul je de enige zijn op het water, maar je vriendin kan toch mooi je kite opgooien?

Affligem 30 August / 2011 / 08:31
2 weken is kort zat.

Doe je zelf een lol en laat je meuk hier, anders ben je steeds op wind aan het letten ipv het schitterende land.
Geniet van je trip en van je vriendin en ga weer lekker los op de bruine noordzee als je terug bent, dat is toch de beste spot van de wererd.

Just my 2 cents..

2 lijns Wipika Classis 6.5 / Jinne Brunotti 2.30 mtr

Baaltje 31 August / 2011 / 16:44
Sjit twee weken toch niet om te kiten he?

Ben zelf 6maanden geweest en heb nog steeds locaties bewaard voor een volgende trip! neem je spul mee maar ga niet naar spots als foxton beach rijden om te kiten, zonde van je tijd. Plekken waar je zowiezo heen (moet) shakespear park, 90mile beach Raglan (ok raglan wel om te kiten en surfen) en the coromandel is zeer mooi niet veel kitebaar daar maar verder heel mooi. ook als het niet waait heel mooi! en zo goed als gratis overnachten in je busje wakker worden met Tuis en Pokeko's.. Ik zou nu al gefrustreerd zijn als ik dit in twee weken moest passen!

Maar jij gaat gewoon volgend jaar weer een weekje ofzo?

Filmpje van een paar spots op het noorder eiland.

http://vimeo.com/17477463

wazzaah 31 August / 2011 / 17:26
Leuke filmpjes

Kjeldoe 18 December / 2011 / 14:48
beste allemaal,
ik ga eind januari 2 maanden heen, welke (kite) spots zijn echte aanraders?
Surf, Eat, Sleap, Repeat

Flinty 18 December / 2011 / 15:40
Ik vertrek vrijdag, zal wel laten weten waar het vet was!

Zal niet heel veel kiten worden maar die ene keer dat het kan is toch mooi meegenomen:D kiten in andere landen is toch altijd speciaal tov Nederland!!!

Flinty had een 3 sterren sessie in Wijk aan Zee met maar liefst 18 - 21 knots op zijn Ozone C4 (2011)

wazzaah 18 December / 2011 / 15:58
Quote: Kjeldoe - 18 december, 2011 (15:48)
beste allemaal,ik ga eind januari 2 maanden heen, welke (kite) spots zijn echte aanraders?
Allemaal

Lars-best 19 December / 2011 / 09:38
Ik woon er, voor iedere windrichting is hier wel een spot (auckland), en het waait ook nog vaak.

Zelfs 2 maanden is eigenlijk te kort om je kitespullen mee te nemen, je kan dan nog altijd een keertje huren. Er is zoveel te zien in het land. Als je wil kiten kun je beter vanuit europa ergens een goedkoop vliegticket boeken.
Mocht je je kitespullen meenemen, vergeet geen schoentjes. Op de meeste vlakwaterspots liggen veel scherpen schelpen/oesters.
Wegens gebrek aan inspiratie tijdelijk geen Forum Signature.

henky 19 December / 2011 / 21:48
Taranaki Waves

Taranaki Waves

Taranaki waves

Kjeldoe 19 December / 2011 / 22:54
Ik ga alleen noordereiland verkennen, dat moet toch kunnen in 2 maanden met regelmatig(liefst elke dag) een uurtje kiten?
Surf, Eat, Sleap, Repeat

Flinty 20 December / 2011 / 09:04
Quote: Lars-best - 19 december, 2011 (10:38)
vergeet geen schoentjes. Op de meeste vlakwaterspots liggen veel scherpen schelpen/oesters.
Thanks voor de tip!!! Ik ben een paar dagen in Auckland van mijn trip dus als er wind staat gooi ik mijn kite wel even op :D

Kjeldoe 23 December / 2011 / 18:49
Welke maat/maten vliegers moeten zowiezo mee naaste de 9? Een storm kite(6m) of een low wind kite(11/12m)Of is een 9tje meer dan genoeg? Ivm weinig ruimte in camper/station wagonGroet kjeld
Surf, Eat, Sleap, Repeat

wazzaah 24 December / 2011 / 11:45
Low wind kite, heel veel dagen met 10-20 knopen.

Kjeldoe 24 December / 2011 / 14:00
Ok, heel erg bedankt dan moet ik nog even een 12 aanschaffen want die gebruik ik hier nooit.
Surf, Eat, Sleap, Repeat