gaat echt over Sal of Boa Vista, Sao Vicente zal zeker ook mooi zijn en snap dat jullie heel enthousiast zijn maar ga daar op in als er algemene info wordt gevraagd over Kaap Verdie of info over Sao Vicente zelf.
kitestart.nl - kitesurfen-op-terschelling.nl
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)
Quote: wazzaah - 5 februari, 2013 (14:25)
Dude/dudette gaat echt over Sal of Boa Vista, Sao Vicente zal zeker ook mooi zijn en snap dat jullie heel enthousiast zijn maar ga daar op in als er algemene info wordt gevraagd over Kaap Verdie of info over Sao Vicente zelf.
@Wazzaah
I understand your reasoning, but hopefully yoú'll understand our point of view as well, which is:
- For virtually the entire world of tourism (including kiters) Cape Verde = Sal & Boa Vista.
- We are the pioneers on an island that is virtually unknown. I'd probably be dead by the time someone would have a specific question about Sao Vicente.
Waarom gaat iedereen naar Sal / Bao Vista?
OMDAT HET BEREIKBAAR IS!
Tuurlijk kun je naar het mooie Sao Viciente (ziet er allemaal erg mooi uit idd), maar waar de mensen hun reis (lees hotel vlucht) boeken, kom je TACV gewoon niet tegen.
Natuurlijk kun je met een ATR van TACV naar andere eilanden, maar je zult niet de eerste zijn die blijft staan.
Ik spreek die gasten vaak genoeg, om te weten dat er daar echt wel problemen zijn.
Wil je surfen/kiten zonder al te veel gedonder ben je prima af op de andere 2 eilanden.
Ik hoop wel dat TUI Sao Vicentie ooit gaat aanvliegen, maar dat zal pas gaan gebeuren als TACV op houd te bestaan.
Ik ga morgen maar weer naar Sal De wind is iig goed!
sponsored by: ME, Myself and my Employer (giving me time at Sal, Cabo Verde :) )
Martijn767 had een 4 sterren sessie in Cape Verde, Sal met maar liefst 15 - 22 knots op zijn F-One Bandit V (2012)
Quote: Martijn767 - 6 februari, 2013 (14:39)
Waarom gaat iedereen naar Sal / Bao Vista?OMDAT HET BEREIKBAAR IS!Tuurlijk kun je naar het mooie Sao Viciente (ziet er allemaal erg mooi uit idd), maar waar de mensen hun reis (lees hotel vlucht) boeken, kom je TACV gewoon niet tegen.Natuurlijk kun je met een ATR van TACV naar andere eilanden, maar je zult niet de eerste zijn die blijft staan.Ik spreek die gasten vaak genoeg, om te weten dat er daar echt wel problemen zijn.Wil je surfen/kiten zonder al te veel gedonder ben je prima af op de andere 2 eilanden.Ik hoop wel dat TUI Sao Vicentie ooit gaat aanvliegen, maar dat zal pas gaan gebeuren als TACV op houd te bestaan.Ik ga morgen maar weer naar Sal De wind is iig goed!
De wereld staat niet stil. Sao Vicente is nu goed bereikbaar, vooral voor degenen uit Nederland, Frankrijk en Portugal. Er is een nieuw vliegveld, TACV heeft nieuwe vliegtuigen, er zijn directe vluchten naar Sao Vicente vanuit Schiphol (TACV), Parijs (TACV, Transavia) en Lissabon (TAP).
Het is inderdaad super moeilijk om de juiste vlucht te vinden. Ook zal je geen package deals tegen komen (hotel vlucht). Waarom? De regering heeft een aantal jaar geleden besloten om massa toerisme naar Sal en Boa Vista te brengen en exclusive avonturiers toerisme naar Sao Vicente en Santo Antao to brengen. Dat betekent dat er geen grote hotels zoals RIU in Sao Vicente zijn. Dat betekent ook dat sommige charter maatschappijen (vooral maatschappijen met een finger in de hotel pap) minder happig zijn om in Sao Vicente te investeren.
Het is zeker niet onmogelijk om een goede vlucht en onderkomen te vinden. Wij helpen daarbij en hebben als klein kite centrumpje met 1 klant per dag daarvoor een customer service director aangeworven en opgeleid (isac@kitesurfnow.eu). Isac (een local die goed engels spreekt, is een prima kerel die 100% geeft om te helpen). Ook kan je bij Flycaboverde in Rotterdam terecht.
24 november gaan mijn vriendin en ik naar Tropical Residence voor 379,- pp . Lekker kiten in Sal. De reis is nu nog te boeken dus wees er snel bij als je voor een zacht prijsje dit jaar nog effe volop wil genieten.
Wij zijn twee jaar geleden ook geweest. In neem een 12 meter en een 9,5 mee. Als er meer gaan kunnen we een taxi delen.
Water 26 en lucht 28 dus ik weet voor dit geld echt geen betere plek te vinden.
Registreerde: 05 December 2004
gaat echt over Sal of Boa Vista, Sao Vicente zal zeker ook mooi zijn en snap dat jullie heel enthousiast zijn maar ga daar op in als er algemene info wordt gevraagd over Kaap Verdie of info over Sao Vicente zelf.
wazzaah had een 5 sterren sessie in Terschelling Groene Strand met maar liefst 10 - 11 knots op zijn Vari Condor (2013)