kitetrip rhodos

Door: Neliiss Reacties: 6 Hits: 2557
Neliiss 15 December / 2011 / 13:42
Beste hanglossers,
Wat zijn de betere kitestranden van rhodos? Gelet op de drukte, prijs en het uitgaansleven? We zijn nog een stel arme scholieren haha. Weet er iemand nog een goed hotel/appartement wat niet teveel kost?
Alvast bedankt

ifuknowwaimsaying 15 December / 2011 / 13:49
Je kan het beste of gwn naar Zuid Afrika gaan (vliegen kost niets).. of naar Tarifa suc6 ermee

Djee 15 December / 2011 / 14:06
Betere spot zit in het zuiden Prasonisi, uitgaans leven in het noorden lees Rhodos stad, met ook een leuke stek om te kiten en cheap te slapen Kremasti, wel taxi heen en weer voor stappen.
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Woodmaster 15 December / 2011 / 15:13
Ff aanvullinkje.
Stappen kan ook uitstekend in Faliraki wel erg veel engelsen.
Illianos/Ixia goed kitebaar en Flanes ook!
Reizen kan goed met de bus (erg schaap)!
Mei/juni ga ik ook weer ff buurten voor de 3de keer!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

Herrie 15 December / 2011 / 15:59
Tegen komende zomer zit Griekenland weer aan de Drachme en slaap je zelfs in de Ritz Carlton voor een appel en een ei
Cheers! Herrie

Herrie had een 5 sterren sessie in Prea met maar liefst 20 - 25 knots op zijn Wainman Hawaii Rabbit Smoke (2012)

Lafere 15 December / 2011 / 19:41
Ik woon zelf 8 maanden/ jaar in Ialysos/ Ixia, Rhodos. Ik werk namelijk voor Jetair (de belgische Arke). Ik kite altijd in Kremasti.
Op slechts 15 minuten van de luchthaven bevindt zich Kremasti beach. Een leuk stenen/ zand strand met bijna altijd een steady side shore wind.
Vrienden van mij baten hier ook een Kitesurf school/ barretje uit, Air Riders. Zij zorgen niet alleen voor een toffe sfeer, goede muziek maar ook voor een rescue service en laten met plezier je kite op en vangen hem graag terug op. Vergeet zeker geen day trips naar Prasonissi te maken waar je zeker gaat genieten van de mooie natuur en wind. Hier kan je makkelijk heen geen met bijvoorbeeld een wagen. Je kan voor 25 euro/ dag ( 33 voor 2 dagen) bij Rodos Cars een leuke wagen met plaats voor je kites, boards huren. Denk er wel aan dat je niet met een huurwagen op Prasonissi strand mag;). Bij een Zuidelijke wind kan je ook makkelijk naar Faliraki gaan. Choppy maar wel leuk kiten.

Als je van een leuk feestje houdt blijf dan zo dicht mogelijk bij Rhodos stad. Hier heb je de bar street die het drukste is van het eiland. Faliraki is wegens crisis toestanden echt dood aan het gaan.....

Voor prijzen voor goedkope appartementen zou je mij eens even een mail moeten sturen met meer informatie over hoevel mensen juist en wanneer. Heb wel een paar goede adressen:) maar hangt er van af wanneer je gaat:) Voor de rest kan ik je Rhodos wel eens laten zien van op het water en de party's, beach barbeques die erbij horen.

Impressie van Kremasti Beach.

Hoop iets van je te horen en je snel te zien!!!

groetjes

Yannick
## If you don't crash, you haven't been taking any risk##

Lafere had een 2 sterren sessie in Gran Canaria - Maspalomas met maar liefst 12 - 15 knots op zijn North Evo (2011)

RogierM 19 December / 2011 / 10:31
Hey Tof, ben ook bij bovenstaande plaatje geweest!

Er was toen net GEEN steady wind. Heb toen van 3 dagen maar 1 middagje kunnen kiten. Sfeer was prima!
Eenmaal op het water was het er zeker te gek. Het strand is er behoorlijk bezaaid met stenen, dus van en naar de waterlijn is iets minder ideaal. Echte mannen overleven dit probleem :D