Heel duur om via Transavia kitespullen mee te nemen naar Lanzarote

Door: snubbeke Reacties: 33 Hits: 6536
snubbeke 31 December / 2011 / 16:15
Heeft iemand ervaring met de nieuwe bagagetarieven om kitespullen mee te nemen met Transavia naar Lanzarote?
Komt er in het kort op neer dat zolang de kitetas kleiner is dan 1,65, deze gratis mee mag.
Gratis betekent hier wel dat dit van je standaard bagage gewicht van 20kg af gaat. Aangezien de tas 20 kg weegt zit er dus niks anders op dan extra gewicht te boeken. Dit kost van wel 10 euro per kilo!!!! Heen en terug kom ik dan op 400 euro uit als ik de tas van 20 kilo naast mijn standaard bagage mee wil nemen. Dit kan toch niet waar zijn. Wel zie ik dat ik een surfplank langer dan 1,65 voor 40 euro mee kan nemen.
Wie snapt het nog

Graag tips!

barrystormchaser 31 December / 2011 / 16:38
kitespullen meenemen is inderdaad een stuk duurder geworden.
Voorheen kon gratis mijn spullen meenemen moest uiteraard lullen als brugman
nu zal je een surf of golf pakket moeten nemen.
Handbagage is nu 10 kg geworden.
ik heb een surfpakket genomen deze is niet aan gewicht verbonden kost inderdaad 80 euro retour, het zat er een keer aan te komen.
www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

Woodmaster 31 December / 2011 / 18:15
Huh volgens mij was in europa 40 eurie voor KORTER dan 1.65m per enkele reis!
Whats your cup of coffee? Blusch Quality coffee Alkmaar.

Woodmaster had een 5 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 39 - 62 knots op zijn Naish Pivot (2020)

eddyc 31 December / 2011 / 18:31
Olossing splitboard dat in normale koffer past met 2 kites trapeze
http://www.hanglos.nl/forum/260851/kiteforum-splitboard-zelfbouw---past-in-normale-koffer.html
Zelfs by Raynair lukte dat (koffer gewicht 20kg)
eddyc

Lars_023 01 January / 2012 / 07:14
Het linke met Transavia is het gewicht. Surfuitrusting kost 40 euro per enkele vlucht. Je mag dan 15 kg extra gewicht meenemen. Neem je een koffer van 15 kilo mee mag je kitespullen dus niet zwaarder zijn dan 20 kilo. Is het dat wel, dan ben je de Sjaak. Je kan dan nog extra gewicht kopen met 3 kg per stuk dit kost je 20 euro.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

Tim_kite 01 January / 2012 / 19:52
Tip:

Online schijn je extra "kg's" te kunnen kopen wat 2x zo goedkoop is geloof ik, moest dit jaar ook bijbetalen naar Fuerteventura.
Handbagage mag 10kg zijn dus doe daar je barretjes in !
One life, live it !

Tim_kite had een 4 sterren sessie in IJmuiden met maar liefst 24 - 32 knots op zijn Ozone C4 (2010)

frank82 02 January / 2012 / 09:10
Vloog zelf afgelopen mei met Ryanair naar tenerife. 20kg in boardbag en 10kg handbagage, daar red je het wel met 1 board, shorty, trapeze, 2 kites en 1 bar. Verder gewoon een grote sporttas voor de handbagage helemaal vol duwen met kleding (wel een lichte tas pakken). Beetje creatief zijn en niet je hele garderobe mee willen nemen.

loyes 02 January / 2012 / 10:30
Eigenlijk is €10/kg goedkoop.. Wij vertrekken eind januari 3 weken naar de Filipijnen, en vliegen met Cathay Pacific.
Daar heb je in economy recht op 20kg, en 7 kg handbagage. Alles wat erbij komt is $60/ kg enkele vlucht.
Ik heb al naar Hong Kong gebeld en gemaild om wat aan dit bandietentarief te kunnen doen.. zonder succes.
Het komt goedkoper uit om ginder kleren te kopen, en ze voor de terugvlucht in de sloppenwijk te gaan uitdelen.
Een andere mogelijkheid is om bij het inchecken zoveel mogelijk kleren over mekaar aan te trekken.
Zo'n split board is zeker geen oplossing. Dit moet extra versterkt worden ter hoogte van de verbinding, en is dus enkel zwaarder.
Is er hier toevallig iemand die kan zeggen op welke hoogte (in cm) de weegschaal/transportbanden in schiphol staan?

spreken is zilver, zwijgen is...

Joy-rider 02 January / 2012 / 13:47
TIP: wordt lid van de airline club, een kleine investering. bij vele heb je veel voordelen zoals extra bagage. soms wel 35 Kilo extra!!!
www.bladekites.com / www.corenmore.nl

Roderick 02 January / 2012 / 14:29
Ik ben met Transavia 2 jaar geleden naar Fuerte geweest. Truc toen was om vooraf een boardbag aan te melden. Je bent niet verplicht om dat te doen, maar op die manier heb je dus wel voor 40 euro per enkele reis heel veel kilos (15 of 20 als ik het me goed herrinner) extra bagage... Ook als je tas korter is dan 1.65m is het dus wel handig om hem aan te melden...

Roderick had een 1 sterren sessie in Langevelderslag met maar liefst 10 - 15 knots op zijn North Rhino (2009)

Magic_Ed 02 January / 2012 / 15:39
Snap het probleem niet zo. Deze luchtvaartmaatschappij heeft volgens mij alleszins redelijke tarieven voor kitespullen. En vergis je niet: op tickets wordt bijna geen winst gemaakt, dus extra handelingen verrichten en extra brandstof kost gewoon geld.
w w w . v e r s u s s h o p . n l

rsdstefan 08 January / 2012 / 19:11
ik heb afgelopen jaar mijn kiteboard gratis mee mogen nemen
Ik had wel maar 1 tas baggage bij, want ik had maar 1 kite.
Ik denk dat je het beste bij een reisbureau langs kan gaan daar hebben vor mij het board aangemeld
Carpe diem

Djee 09 January / 2012 / 08:16
Quote: Magic_Ed - 2 januari, 2012 (16:39)
extra brandstof kost gewoon geld.
ja, net als die gast naast je die 40-60kg meer weegt als jou die voor hetzelfde tarief vliegt. Dan maken de extra kilo's niets uit . Business class mag je 32kg mee .
Always be yourself. Unless you can be a Pirate. Then, be a Pirate

Djee had een 3 sterren sessie in Bloemendaal met maar liefst 22 - 34 knots op zijn Ozone Reo (2016)

Magic_Ed 09 January / 2012 / 08:59
@Djee: dan vlieg je toch Business class, dan kan je "gratis" extra kg's meenemen

En geloof me, als de maatschappijen per kg per persoon konden afrekenen, dan zouden ze dat doen!

Denk jij nou werkelijk dat er voor die extra tas van jou geen extra werk of brandstof nodig is? Die loopt op z'n eigen pootjes naar het vliegtuig, neemt daar helemaal geen ruimte in beslag, en is gewichtloos tijdens de vlucht? Dan ben je of niet zo slim of erg egocentrisch in je denken.

Het verhaal is vrij makkelijk: jij verlangt een extra service bovenop de standaard service waar je voor betaald hebt. In een normale economische situatie betaal je daar dus extra voor en wel zoveel dat iedereen daar genoeg voordeel (of zo weinig mogelijk nadeel) van heeft.. En als je heel veel mazzel hebt, ziet de maatschappij het voordeel vooral in de goede naam, zodat ze geen geld vragen, maar ze moeten wel ergens het voordeel zien, want niemand wil iets met alleen maar nadelen ondersteunen.

barrystormchaser 09 January / 2012 / 09:21
heb net even gecheckt bij transavia, en dit is wat hun zeggen.

Historie
Reactie Via e-mail (transavia.com Call Centre) 07/01/2012 03:55 NM
Een kite pakket mag maximaal 32 kg wegen.

www.stormchaser.nl Ocean Rodeo,Hb-surfkite,dakine en billabong

tina 09 January / 2012 / 19:04
Van de website:
Alle bagage die buiten de handbagagelimiet valt, is ruimbagage. Voorwaarden waaraan de ruimbagage moet voldoen: •u mag maximaal 5 stuks ruimbagage meenemen (per persoon)
•het totaalgewicht van al uw ruimbagage mag maximaal 50 kilogram zijn (per persoon)
•het totaalgewicht van een stuk bagage mag maximaal 32 kilogram zijn
Kitesurf pakket(kleiner dan 1.65) valt hier ook onder

En dit zijn dan de prijzen daarvan: http://www.transavia.com/hv/main/service?id=tarieven_ruimbagage_boeking_site_callcenter&lang=nl&country=NL

Staat ook een voorbeeld van:http://www.transavia.com/hv/main/service?id=tarieven_ruimbagage_rekenvoorbeeld

Voor 2 koffers van max 20 kilo betaal je volgens het schema 20 euro per enkele reis, dus 40 euro totaal aan bagagekosten voor heen en terugreis.

Valt dus wel mee met de prijzen, succes en fijne vakantie alvast!.

Lars_023 09 January / 2012 / 20:28
Hoe kom je daar nu bij TIna?
Hier de bagage richtlijnen:
http://www.transavia.com/hv/nl-NL/bagage
En hier de richtlijnen voor bijzondere bagage:
http://www.transavia.com/hv/main/service?id=bijzondere_bagage_huisdieren

Niet verder zeuren of 40 euro voor een enkele reis betalen of lullen als brugman en het gratis naar binnen lullen maar dan moet je niet zeiken als de luchtvaartmaatschappij je niet tegemoet wil komen als je materiaal beschadigt is.

Lars_023 had een 3 sterren sessie in Zandvoort met maar liefst 16 - 18 knots op zijn Ozone Enduro (2016)

tina 09 January / 2012 / 21:18
Ik denk dat ik je niet helemaal begrijp, de informatie die ik heb geschreven komt rechtstreeks van de Transavia website.
Als ik op de link klik die jij doorgeeft en vervolgens op diezelfde pagina ga naar ''ruimbagagetarieven'' staat daar exact dezelfde tabel als die ik net heb doorgegeven.
Als je die link bekijkt zie je dat ik daar ook de info vandaan heb.
En de link die je hebt neergezet over Bijzondere bagage,.. Daar vallen kite-spullen niet onder, die vallen onder ruimbagage(zie op de pagina van je eerste link)

Hollandkiter 10 January / 2012 / 08:38
Quote: Lars_023 - 9 januari, 2012 (21:28)
Niet verder zeuren EN 40 euro voor een enkele reis betalen
Amen

stormchaser1972 10 January / 2012 / 11:43
Beste Kiters,

Ook ik had geen problemen met mn kitebagage.

Wij zijn met de kerst naar Fuertaventura geweest en alles
is voor 0 euro mee gegaan.

Ik had meer problemen met de wind, want die was er niet ;-)

We hebben gevlogen met transavia vanaf Schiphol.

Een kite in je koffer, en een in je boardbag bij je board.
Steamer er omheen wikkelen, trapeze erin, vinnen van je board
en natuulijk onder de 140 cm blijven.

Geen problemen.

Grtz,
Dwight

Magic_Ed 10 January / 2012 / 12:03
Voor dat tekort aan wind zou ik ook Transavia verantwoordelijk stellen

fl3urr 11 January / 2012 / 09:30
Ik heb nu 2 keer met transavia gevlogen. Travelbag kon toen tot 20 kg gratis mee, maar dan kan je inderdaad geen andere koffer meer meenemen. Kleren in de handbagage moet vast wel lukken;)

snubbeke 18 January / 2012 / 11:49
Allemaal bedankt voor de tips!. Omdat ik het topic ben begonnen zal ik het ook maar afsluiten.
Inmiddels kan ik afstuderen op bagageregels dus hierbij nog even de regels in het kort:
- Sinds 5 april 2011 zit je bagage niet meer in je ticketprijs en moet je die apart betalen. Er is handbagage en ruimbagage;
- Voor ruimbagage kan je bij Transavia verschillende gewichtspakketten kopen. Boek je via een reisburo een ticket, dan zit meestal het 20kg pakket (jaja) weer in de prijs.

NU GAAT HET INGEWIKKELD WORDEN!!

Voor ruimbagage geldt dat je verschillende stuks bagage mag hebben en in het geval van deze 20kg moet het totaal er dus wel onder blijven.
Ook hier zijn regels aan gebonden en als je dus zonder bijbetalen je kitespullen wil meenemen, wordt het ontbijten, lunchen en avondeten in die ene shorty die je mee kan nemen naast je tandenborstel.
Zo niet, moet je onder "bijzondere bagage" gaan kijken en bijbetalen.

Ik wil bijbetalen en daal dus af in de tabel "sportuitrusting". Opmerkelijk genoeg valt een kiteuitrusting hier niet onder maar wel golf, duik, wintersport en visuitrusting, max gewicht = 15 kg en allen kosten 20 euro per reis = 40 euri voor een retour. Schappelijk dus en gedetailleerd beschreven wat wel en niet mag. Waar is nu die kiteuitrusting toch?

Jaja, nu komen we bij fiets, surfplank en deltavlieger en als toetje "extra tuig", allemaal 40 euro per reis. Letterlijk vd site:
ad b. (wind)surfplanken, boards (o.a. kite- en wakeboards) groter dan 1.65 meter
transavia.com kan een beperkt aantal boards per vlucht vervoeren.
Vervoersvoorwaarden:
een maximale lengte van 3,60 meter (zowel voor mast en plank)

en verder..................................... HELEMAAL NIETS! Dus ook geen gewicht. Dat is mooi!

Op naar Schiphol en natuurlijk dit pakket vooraf aangemeld --> De dame weegt mijn surfpakket (alles zit in een kitebag met zo'n golfertje er op en is kleiner dan 1,65) en bepaalt 17 kg. Die 2 kg moet u bijbetalen bij de andere balie zegt ze. Ik protesteer nog en zij checkt bij de collega die bevestigt dat dit toch echt de regels zijn. Aangezien ik nog een horde moet (de andere balie) laat ik het maar. Bij de andere balie een en al vriendelijkheid. Ik leg mijn protest daar neer en ze gaat het checken. Collega zoekt in systeem en zegt ...... er staat geen gewicht bij () en nog een andere zegt ga het maar even bij de andere balie checken. Ze komt terug met de mededeling ....... tsja, er staat idd geen gewicht bij.
Al lachend besluit ze 40 euro af te rekenen en geen extra kilo's. Terugreis moet ik op Lanzarote afrekenen, o jee o jee.

Moraal van het verhaal, een surfpakket nemen ondanks een kitebag meestal onder de 1,65 blijft en je kan alles in de tas stoppen.
Ik moet nog terug dus ...... de rest volgt nog.

Wat een heerlijke golven hier op Famara trouwens Zie hier onder.

snubbeke 18 January / 2012 / 12:02

Magic_Ed 19 January / 2012 / 06:49
Bedankt voor het afmaken van het draadje

En goed gedaan, het is inderdaad altijd zaak om de regels mee te nemen, zodat je ze kan laten zien aan de balie, helaas weten niet al het grondpersoneel de regels.